• 0

Meubels invoeren vanuit china

Beste mensen!

 

Ik ben enige tijd al aan het rondsnuffelen op deze forum en heb een en al gelezen. Maar ik heb nergens nog mijn volledige antwoord kunnen krijgen. Dus vandaar ga ik het gewoon direct vragen.

 

Al enige tijd handel ik al met china maar dan vooral in elektronica producten en deze verstuur ik via luchtvracht.

Nu heb ik iemand die wilt dat ik voor hem een container vol aan meubels naar belgie haalt, en dat moet nu natuurlijk met zeevracht gebeuren. Ik zit nu met het probleem dat ik gebrek aan kennis en ervaring heb met zeevracht, en deze persoon ook.

 

Wat ik nu precies wilt weten van jullie is wat ik precies kan verwachten aan kosten en welke papieren ik nodig heb als ik dit wil doen.

 

Het gaat om een 40ft container vol met meubels, zowel van hout als stof, veel variatie (banken stoelen tafels). Ik heb al de fabriek en de FOB prijs. Klopt het nou als ik een chinese forwarder inschakel hij de hele traject tot aan de haven van belgie regeld? Dus ik betaal alleen FOB prijs en forwarder cost? Zodra het dan in belgie aankomt, betaal ik invoerechten (na wat research 5.6% op houte meubelen en 2.8% op sommige anderen) + BTW?

 

IK heb geen idee welke papieren ik zelf nodig heb dan.

Kan iemand vertellen wat ik allemaal kan verwachten?

 

Hartelijk dank!

 

mvg Roy

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Maar ik heb nergens nog mijn volledige antwoord kunnen krijgen

In geen van de 146 topics over containers importeren vanuit China heb jij het antwoord kunnen vinden over papieren en kosten? Verbazingwekkend, de eerste 3 willekeurig gekozen topics die ik lees gaan alleen maar daarover...

 

FF serieus: niet om vervelend te doen, maar dit is echt zo'n vraag die op dit forum vrijwel wekelijks wordt gesteld. Is zonde als iedereen, zowel vraagstellers als beantwoorders, keer op keer het zelfde wiel moeten gaan uitvinden. Misschien toch maar eens tijd voor een goede FAQ?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij werkt een FAQ op deze site alleen maar averechts. Kan men het niet vinden in de FAQ -als men daar überhaupt al leest-, dan plaatst men een nieuw topic "want het stond niet in de FAQ". Terwijl het antwoord hoogstwaarschijnlijk al een paar keer voorbij gekomen is in de bestaande 146 topics.

Link naar reactie
  • 0

mijn excuses als het wat stom overkomt, maar ik heb zeker niet zonder te kijken deze vraag gesteld. Op deze forum staan nog zeer weinig info over meubels ten eerste. Zijn er echt maar enkele dit te maken heeft met china en helaas stond daar niet de info in die ik graag wou. Als we over kleding praten, ja daar zijn er genoeg. Maar ik weet niet of dezelfde papieren nodig zijn voor kleidng als voor meubels. Vervolgens heeft ieder topic weer net iets andere antwoord. De een praat over CIF de andere praat weer over iets anders. Bij mij gaat het echt om een FOB geval, wat heb ik dan nodig en wat zijn de kosten is mijn vraag.

 

Als deze vragen in een andere topic staan, mag u het ook gerust mij er naar toewijzen dan ben ik ook te vreden, maar ik heb deze niet kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Of er nu kleding of meubels in de container gaan maakt niet zo veel uit voor de algemene zaken. Ik zou zeggen zoek een Nederlandse of Belgische expediteur want dan spreek je in iedergeval de zelfde taal. Plus zul je in Antwerpen of Rotterdam nog handelingen hebben die je chineese partij toch moet uitbesteden aan een partij van BE/NL!

 

Verder betekend FOB dat je leverancier eigenlijk het werk doet in China.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Allen,

Belangrijk om te beginnen is er voor zorgen dat je weet wat de incoterm FOB inhoud? heb het idee dat daar de eerste verwarring vandaan komt? Verder als je de kosten wil weten kan je contact opnemen met een expediteur en vragen om een offerte vanaf FOB haven China(wel even aangeven welke dat is) tot bij jullie aan de loods geleverd incl alle douane formaliteiten? als je een expediteur benaderd kan die je een duidelijk offerte geven wat eea gaat kosten.

 

 

Mvgr,

Maarten

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roy,

 

Ik importeer containers uit China en ben net terug van de Furniture Fair in Shanghai.

 

Ik ga binnenkort starten met de import van interieur en decoratie artikelen per containers uit Vietnam.

 

k zal verder niet in z'n geheel d.m.v. lange teksten uitleggen hoe de import vanuit China gaat omdat, zoals anderen al aangegeven hebben hier al veel over geschreven is.

 

Mocht je er niet uitkomen, neem maar even kontakt op.

 

MvG,

 

R.Besselink

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.