• 0

Ik wil ervaring opdoen met een internetonderneming, wie helpt mij opweg?

Beste allemaal,

 

Ik ben student en volg de studie ondernemer detailhandel mbo niveau 4. Ik zou graag een webshop beginnen en wil hierin een product verkopen wat niet veel kost qua inkoop. Waarom? mijn doel is niet het maken van een een dikke winst maar de ervaring die ik er mee kan opdoen bij bijvoorbeeld het inkopen van spullen en geldzaken daar om heen, kortom het hebben van een eigen onderneming.

 

Website.

 

De website moet gehost worden door een bedrijf bijvoorbeeld door seoshop waar je zelf meerdere functies kunt bedienen, dit oogt misschien vrij standaard maar scheelt aanzienlijk in de kosten.

 

Product.

 

Dit is het grootste probleem, ik heb nog niet echt een artikelgroep waarvan ik denk dat ik dat wil verkopen en dat komt door te dure inkoop en dat het vaak al verkocht wordt op internet en vaak door meerdere shops. Ik heb dus nog geen product wat ik zou willen en kunnen verkopen door de vaak hoge inkoopkosten die aan de producten hangen en ook een goed idee ontbreekt.

 

Feedback of tips?

 

Heeft iemand na lezen van mijn stukje op of aanmerkingen, of een idee wat ik als product zou kunnen verkopen en eventueel tips bij het opstarten van mijn onderneming laat het me dan even weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Leo93.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Danny,

 

Ja ik wil hier ervaring mee op doen, ik zou namelijk graag later een eigen winkel willen en denk op deze manier ervaring op te kunnen doen denk aan boekhouding ervaring met kvk belasting en inkoop.

 

Mijn hobby's zijn voetbal en ik hou van een spelletje poker. Maat net wat je zegt een product vinden is niet makkelijk ik heb weleens een groothandel op internet gevonden die verkochte tassen armbanden etc dat was qua inkoop redelijk goedkoop..

 

Groetjes Leo93.

Link naar reactie
  • 0

Ben te weten gekomen dat een website laten bouwen te duur is, daarom zou ik kiezen voor een webshoppakket. En ik ben er inmiddels achter dat ik geen dure qua inkoop productgroep moet kiezen, dus dan valt er al heel wat af de vraag is dus wat zou wel kunnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik je topic zo lees ben je niet zo zeer een ondernemer die een gat in de markt ziet maar wil je leren zaken doen.

Je hebt weinig startkapitaal en ook niet echt een visie wat je wil en hoe je het wil.

 

Dan zou ik niet opteren voor een eigen webwinkel maar je eerder je diensten aanbieden bij een bestaande webwinkel, als medewerker of als partner.

Wat je wil leren kun je dan nog steeds leren (inkoop, werking webshop, gelzaken en regelzaken) en zijn je knelpunten (geen product en geen kapitaal) geen knelpunt meer aangezien dat al voorzien is.

 

Ik denk dat je dan veel kan leren en misschien na een tijdje een idee krijgt over welk product je wil en hoe je dat gaat aanpakken.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

ik sluit me aan bij bovenstaanden.

 

je wilt perse een tool gebruiken ( internet ). leuk,hip, de toekomst, allemaal waar, maar dit is de omgekeerde wereld.

normaal gesproken zit je in een branche, raak je ergens in verzeild, of passie idd. dan zoek je manieren om het te verkopen.

webshop kan er 1 zijn. je begint m.i. aan de verkeerde kant te zoeken.

 

@ happy feet. is of kan een webshop geen detailhandel zijn? detailhandel hoeft toch niet perse een winkel (gebouw) te zijn?

het gaat er toch om, dat de detailhandel, als laatste schakel, zijn producten verkoopt aan de eindgebruiker ( consument ).

of dat nu een winkel gebouw, of winkel virtueel is, maakt toch niet uit?

 

liefde en passie voor je product is meer dan de helft van je succes !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Beste Leo93,

 

Zoals HappyFeet aangeeft heb je deze algemene vraag al gesteld.

 

En zoals Highio in dat gesloten topic aangeeft zijn er heel wat websites waar je je kan verdiepen én informeren hoe een webwinkel te starten.

 

Om je daarin op weg te helpen, zie bijvoorbeeld dit stappenplan.

 

Ook dit topic gaat op slot.

Uiteraard ben je, zodra je daadwerkelijke vervolgstappen gaat nemen en specifieke vragen hierover hebt, van harte welkom een topic hierover te starten.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.