• 0

Goedkoop pakketjes versturen binnen Europa

Hallo,

 

Voor mijn webshop ben ik op zoek naar een pakketdienst/vervoerder die tegen zeer lage tarieven pakketjes binnen Europa kan verzenden. Onze pakketten hebben een relatief lage waarde (paar tientjes) dus zijn wij echt op zoek naar een partij die tegen een zo laag mogelijk tarief kan verzenden. Verzekering van het pakket of zeer snelle levering is dan ook niet van belang. Track en trace is mooi, maar indien het tarief het interessant maakt, niet noodzakelijk.

 

Op internet kan ik natuurlijk informatie krijgen van de verschillende partijen, maar die zijn vaak behoorlijk duur omdat zij tarieven aanbieden voor pakketjes tot 10, 20 of wel 30 kg. En dat dan vaak met uitgebreide (dure) tracking mogelijkheden. De pakketjes die wij willen verzenden wegen meestal niet meer dan 0.5 kg en zijn behoorlijk klein, maar dan weer net te groot voor de brievenbus.

 

Op dit moment verzenden wij nog maar een aantal pakketten per dag waarvan het grootste deel binnen Nederland. De overige pakketten moeten vooral naar andere West-Europese landen zoals Duitsland, België, Frankrijk, etc. Omdat wij in Europa een het groeien zijn, willen wij graag lage verzendkosten kunnen berekenen voor onze klanten en zijn we dus op zoek naar een partij die onze pakketpost tegen een zo laag mogelijk tarief kan verzenden.

 

Heeft hier iemand al ervaring mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de levertijd niet bloedspoed is, dan zou je "lid" kunnen worden

van www.cheapcargo.nl, dan kun je kiezen uit een aantal vervoerders

en kies wat qua prijs en levertijd het best bij je past.

 

Wij versturen momenteel zo'n 10 paketten per dag (0.5 tot 30 kilo) en kiezen voor DPD

met track en trace, loopt geweldig.... en heb ik een courier nodig, kan ik ook kiezen voor fedex of ups ....

Link naar reactie
  • 0

deutsche post, 3,45 wereldwijd

 

500g

 

L: min. 14 cm

B: min. 9 cm

L+B+H = max. 90 cm

 

evt 2,05 extra voor tracktrace (wereldwijd!)

 

Ter vergelijking zelfde pakketje naar canada met nederlandse post (geen idee hoe ze nu weer heten) is 17,45

Zelfde pakketje Nederland ---> Nederland 6,75 (het is goedkoper om van duitsland een klein pakket te sturen naar nederland dan van nederland naar nederland ::) )

 

 

Link naar reactie
  • 1

En hoe verstuur je vanuit nederland met Deutsche post?

Wat ik zo heb kunnen vinden tot nu toe kan dat niet vanuit Nederland maar moet je ze echt in Duitsland zelf aanbieden.

Ben momenteel ook aan het kijken naar Duitse post en Hermes in Duitsland.

Heb straks naar verwachting tussen de 500 en 2500 zendingen naar Duitsland en Oostenrijk die eigenlijk door brievenbus passen maar waarvan opdrachtgever wil dat ze traceerbaar verzonden worden.

 

Beste tarief dat in in Nederland hiervoor heb is 9,50 euro voor Duitsland en 14,50 voor Oostenrijk terwijl vanuit Duitsland zelf voor 2,38 zou moeten kunnen met tracktrace code.

 

Ben dus druk uitzoekende hoe ik daar gebruik van kan maken.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste tarief dat in in Nederland hiervoor heb is 9,50 euro voor Duitsland en 14,50 voor Oostenrijk terwijl vanuit Duitsland zelf voor 2,38 zou moeten kunnen met tracktrace code.

 

 

 

 

 

Ben dus druk uitzoekende hoe ik daar gebruik van kan maken.

 

bus huren en brengen? stel je hebt er 1000 te verzenden. lijkt me snel verdiend door op en neer te rijden en in duitsland te verzenden toch?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

Beste tarief dat in in Nederland hiervoor heb is 9,50 euro voor Duitsland en 14,50 voor Oostenrijk terwijl vanuit Duitsland zelf voor 2,38 zou moeten kunnen met tracktrace code.

 

 

 

 

 

Ben dus druk uitzoekende hoe ik daar gebruik van kan maken.

 

bus huren en brengen? stel je hebt er 1000 te verzenden. lijkt me snel verdiend door op en neer te rijden en in duitsland te verzenden toch?

 

Danny

Voor 500 tot 2500 zendingen is dat geen probleem nee.

Maar kan je als nederlands bedrijf een contract met hun afsluiten? is voormelden eenvoudig te doen?

 

En wil het ook gaan gebruiken voor dagelijkse zendingen naar Buitenland en om dan elke dag voor 10 of minder zendingen (in elkgeval in het begin) naar Duitsland te rijden (ook al is het maar 25 minuten rijden vanaf hier) is ook weer niet haalbaar.

 

Overigens is DHL onderdeel van Deutsche Post zag ik net

Link naar reactie
  • 0

@ Daniël : Ik denk dat je dat eenvoudig met een plaatselijke (marktplaats) koerier kunt regelen. Betaal je in het begin die man gewoon het Nederlandse post tarief (pakket is dan volgende dag bij duitse klant, ipv een dag of 4 via nederland) Die marktplaats koerier is echt blij als die 40 euro per dag kan verdienen, in 1 uurtje tijd (jij zegt 25 min rijden naar DE)

 

 

Zeg hem wel dat het tarief omlaag gaat als de aantallen omhoog gaan. ;D

Link naar reactie
  • 0

Klinkt interessant, die Deutsche Post route. Zijn toch nog wel een aantal zaken waar ik mee zit.

Ten eerste is het voor mij nog niet de moeite om daar regelmatig voor naar de Duitse grens te gaan rijden (1 uur heen, 1 uur terug is dan te kostbaar). Zijn er geen logistieke forwarders die dit soort transport als service aanbieden en dan eventueel bundelen van meerdere retailers?

 

Verder vraag ik me af wat deze route betekent voor de belastingdienst. Als ik immers alle pakketjes in Duitsland op de bus doe, is er feitelijk toch sprake van een Duitse levering? Moet ik daarvan dan eigenlijk niet bij de Duitse "Belastungsdienst" aankloppen om aangifte te doen?

 

Link naar reactie
  • 0

deutsche post, 3,45 wereldwijd

Zelfde pakketje Nederland ---> Nederland 6,75 (het is goedkoper om van duitsland een klein pakket te sturen naar nederland dan van nederland naar nederland ::) )

 

Hoe idioot het ook lijkt, het klopt inderdaad! Pakketjes die niet heel zwaar zijn maar ook niet door de brievenbus passen, kun je vanuit duitsland (en belgie) goedkoper naar nederland verzenden dan vanuit nederland. Overigens geldt hetzelfde voor hong kong, alleen is het wat onpraktisch om eerst je pakketjes in bulk daarheen te sturen en vervolgens per stuk weer terug.

 

Het is een rare kronkel in het nederlandse postysteem: past het door de bus dan is het goedkoop, past het niet betaal je meteen het tarief voor 10 kilo, ook al weegt het maar een ons.

Link naar reactie
  • 0

Heb ondertussen via een bedrijf prijs vanaf 2,70 euro voor traceeerbare pakketjes gevonden ( is prijs bij 2500 zendingen per maand).

 

Buitenland is echter ook nog weer stuk duurder met prijs vanaf 8,30 (altijd nog 50% goedkoper als Nederlandse tarief).

 

Nadeel is dat je Duits afhaal en factuur adres moet hebben om contract af te kunnen sluiten bij dat bedrijf en je als het veel pakketjes tegelijk zijn die niet bij de pakketshop kan afgeven (die net over de grens zit).

 

Deutsche Post zijn we nog mee bezig maar heb ik het volgende voor gevonden:

 

tarieven particulieren zijn vanaf 3,90 euro voor zending binnen Duitsland dus zakelijke tarieven moeten nog wel wat lager liggen.

Maar buitenland is ook daar weer vanaf ongeveer 8,60 euro.

De door Raoul K genoemde prijs van 3,45 euro wereldwijd heb ik helaas nog niet kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Beetje late reactie, maar Daniël ik denk dat Raoul deze bedoelde. http://www.deutschepost.de/mlm.nf/dpag/briefe_ins_ausland/brief/index.html

 

ik weet waar ik goede prijzen kan krijgen. Maar voor een zakelijk contract moet je ophaal en factuur adres in Duitsland hebben.

Pakketjes kunnen bij grote aantallen niet bij pakketshop afgeleverd worden maar moeten op een Duits adres opgehaald worden.

 

kan dus geen zakelijk contract krijgen maar kan ze ook niet afleveren/aanbieden bij een pakketshop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.