• 0

Kijkje in de toekomst

Hoi!

 

Sommige van jullie zullen wellicht de futuroloog Michio Kaku kennen.

Naast sterrenkundige, natuurkundige, ondernemer en vele andere benamingen,

is hij vooral erg goed in het voorspellen van de toekomst.

 

Als je tijd hebt,

bekijk bijvoorbeeld zijn speech hier:

 

Erg leuk om na te denken wat voor markten er zullen zijn over 20 jaar.

- Op afstand bestuurbare operatiekamers?

- Huisrobotdesign?

- Zwevende auto's?

 

Wat denken jullie dat we over 20 jaar zullen hebben aan de hand van de snelheid van ontwikkelingen nu?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon heerlijke slimme huishulpjes van bedrijven, die behoorlijk gespiekt hebben van Apple en op die manier ook hebben geïnnoveerd! :P

 

De mens zal daarnaast ook "hang" hebben naar nostalgische en ouderwetse producten zoals wijnballen en kermissokken natuurlijk.

Daarnaast wordt geld een onbelangrijk item. De geldrage zal tegen die tijd wel zijn uitgewoed.

Link naar reactie
  • 0
Gewoon heerlijke slimme huishulpjes van bedrijven, die behoorlijk gespiekt hebben van Apple en op die manier ook hebben geïnnoveerd!

Aah - is het weer alles-wat-niet-Apple-is-bashing-tijd? Krassende plaat zolangzamerhand.

Apple's GUI en muis is zijn niet bedacht door Apple, maar door Xerox. De helft van de innovaties in IOS 5 en 6 is niet bedacht door Apple, maar "gespiekt" van concurrenten als Samsung of de eigen jailbreakscene: iedere succesvolle jailbreakfeature is vroeg of laat door Apple "overgenomen".

En last but not least: de Ipad is overduidelijk "geïnspireerd" door Kubrick's 2001, een film die 7 jaar eerder uitkwam dan dat Apple werd opgericht.

Link naar reactie
  • 0

Wat denken jullie dat we over 20 jaar zullen hebben aan de hand van de snelheid van ontwikkelingen nu?

 

 

 

[*]In huis: volledig geïntegreerde domotica en huisrobots voor huishoudelijke taken, schoonmaak. Domotica vooral ook gericht op energiebesparing

[*]ook thuishulp taken voor ouderen en overige hulpbehoevenden worden deels door robots uitgevoerd

[*]Geen stereotiepe/klassieke "mensachtige" Robots, maar zelfstandig opererende apparaten voor spefieke taken, zoals nu al de grasmaai en stofzuigrobot etc.

[*]precisieoperaties grotendeels geautomatiseerd/gerobotiseerd

[*]kunstmatige organen

[*]geen zwevende auto's, maar compacte electrische vervoermiddelen die zowel los als geschakeld (treinfunctie) kunnen opereren. Daarnaast sterk ontwikkeld openbaar vervoer

[*]Verbod op verbrandingsmotoren in steden en op de meeste wegen: speciale nostalgische routes voor oldtimers / motoren

[*]vliegtuigen, treinen en bussen kunnen volledig zonder menselijke besturing opereren, maar dit is over 20 jaar nog lang niet overal doorgevoerd

[*]geen maankolonies, binnen 20 jaar zelfs geen marsreis

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het gaat mij alleen maar om het stukje entertainmentgehalte.

 

Een volledig naar eigen wil in te richten werkelijkheid kan wel eens erg verslavend zijn. Waarom het holodeck op de Enterprise niet 30 maanden van te voren is volgeboekt en mensen elkaar niet de hersens inslaan om voor te kruipen, vind ik ook het meest onwaarschijnlijke van heel Star Trek

Link naar reactie
  • 0

Toch weer leuk zo'n anonieme "kruitkoek-happer"....

 

Ik zou het al fantastisch vinden als we van al die papieren rompslomp van de overheden af zouden komen. Ze wentelen steeds meer op het dak van de burger maar krijgen het niet voor elkaar om daarmee ook de kosten de te verlagen.

Ten tweede zou ik het wel fijn vinden als het geld kan worden afgeschaft en er een goed alternatief wordt ontwikkeld dat veel soepeler werkt en de mensen niet tot hebzucht verleidt.

Ten derde zie je nu al ontwikkelingen die tot meer gebruiksgemak en handigheid gaan leiden. O.a. zelf-reparerend glas is ook erg handig. Maar ook het elimineren van brandstofverbruik en elektriciteitsverbruik is een mooi issue.

Ten vierde, maar dat staat eigenlijk voorop, hoop ik dat er over 20 jaar ook helemaal geen oorlogen meer zijn. Dat kan alleen maar als er ook geen redenen (zoals hebzucht en macht) meer zijn om die te gaan voeren. Dat mensen elkaar en elkaars bezit gewoon respecteren, zonder drang om het te stelen, zodat op dat vlak de zon ook altijd schijnt.

Link naar reactie
  • 0
Toch weer leuk zo'n anonieme "kruitkoek-happer"....

Stop dan eens met het ophangen van die muffe ouwe appelkoek P.J.! ;D. Iedere keer hapt er iemand, en dan hap jij weer terug.

 

Ten tweede zou ik het wel fijn vinden als het geld kan worden afgeschaft en er een goed alternatief wordt ontwikkeld dat veel soepeler werkt en de mensen niet tot hebzucht verleidt.

Ten vierde, maar dat staat eigenlijk voorop, hoop ik dat er over 20 jaar ook helemaal geen oorlogen meer zijn. Dat kan alleen maar als er ook geen redenen (zoals hebzucht en macht) meer zijn om die te gaan voeren. Dat mensen elkaar en elkaars bezit gewoon respecteren, zonder drang om het te stelen, zodat op dat vlak de zon ook altijd schijnt.

Schitterend, toch maar Mens & Spirit stemmen dan, maar ik vrees dat dat de overtreffende trap van virtuele werkelijkheid is. Wie geld en oorlog wil afschaffen, moet vooral de mens afschaffen.

 

Zoals de beroemde Amerikaans-Oostenrijkse Filosoof A. Schwarzenegger al stelde in zijn baanbrekende apocalyptische epos "Terminator 2, judgement day":

John Connor: We're not gonna make it, are we? People, I mean.

The Terminator: It's in your nature to destroy yourselves.

Link naar reactie
  • 0

Ai.

 

Positief toekomstperspectief dan!

 

Over 20 jaar:

- is internet geintegreerd in alles wat we doen. In de koelkast. In de kledingkast.

Alles staat altijd met alles in verbinding. Internet zal zijn zoals electriciteit,

je ziet het niet, maar je gaat ervan uit dat het overal zal zijn.

- internet zal op veel openbare plaatsen gratis toegankelijk zijn.

Op dit moment is bijvoorbeeld al in Rijeka gratis openbare wifi van de gemeente.

De zogenaamde Wi-Free. Met experimenten is ontdekt dat men hierdoor sneller en vaker op internet gaat,

waardoor er natuurlijk meer mogelijkheid is om overal, plaatselijk te adverteren.

- Google zal het grootste bedrijf ter wereld zijn. Zoals iedereen Facebook nu normaal vind,

vind men dan Google Plus normaal, onder het motto: alles op een plaats.

(Google Search, Google Plus, Google Maps, Google RSS, Google Drive etc.)

Grote kans dat Google ervoor gaat zorgen dat internet in de grote steden openbaar gratis zal zijn.

- DNA-technologie zal uitgebreider zijn. Zoals men nu spreekt van 'online privacy',

zal er dan sprake zijn van DNA-privacy. Je kunt je DNA NU AL laten analyseren en jouw volledige genoom op een USB-stick krijgen voor een paar duizend euro. Moet je na gaan hoe dit zal zijn in de toekomst.

Hierbij zullen ook andere ontwikkelingen volgen; een WC die jouw DNA automatisch leest en zo ziet welke voedingsstoffen je tekort komt? (Of welke ziektes je hebt? -> Ontdekken van kanker?)

 

Zoals jullie zien hou ik wel van een toekomstgokje :D.

 

Maar wat denken jullie over de NABIJE toekomst?

Over de toekomst over 5 jaar? Het internet over 5 jaar?

De technologie over 5 jaar?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat we over 20 jaar zover zijn gevorderd in de wetenschap dat we door nucleare fusie het energieprobleem oplossen(ook tijdelijk maar wel enorme hoeveelheden energie) Door die ontwikkeling vermoed ik dat elektronica een enorme rol gaat spelen waarin alles geautomatiseerd wordt en we uiteindelijk naar een virtuele wereld gaan.(zoals de rest al zei)

De ondernemers zullen zich daarom steeds meer moeten richten op 'kennis' als handelswaar.

 

Óf!

 

Er komt een Oorlog tussen het Oosten en het Westen die veel schade zal veroorzaken, en daardoor zijn we weer terug bij af.

Nasi sudah menjadi bubur

Link naar reactie
  • 0

Om in te haken FvdDungen;

 

ik denk dat sommige ontwikkelingen sneller zullen gaan dan je zult denken.

 

Ik zag vorig jaar dit filmpje:

 

Toen was ik verbaasd over hoe ´mechanisch´ de toekomst eruit zag.

Maar als ik er nu nogmaals naar kijk, denk ik:

Wow, veel van dit filmpje is NU al mogelijk. Moet je na gaan wat er qua technologie en kennis er beschikbaar zal zijn over een aantal jaar.

 

Erg inspirerend.

Link naar reactie
  • 0

We kunnen nu al experimenteel organen groeien in het lab en chirurgen kunnen al geholpen worden door robots bij hun operaties. Wat ik me afvraag is wanneer beide ontwikkelingen zo goedkoop geworden zijn zodat je voor $1000,- elk gewenst orgaan kunt laten vervangen.

 

In ieder geval handig als je door kanker wordt aangevreten.

 

(Ik kan me een TEDMED video herinneren die je een robot liet zien die 10 keer sneller dan een chirurg kon opereren, met minder fouten. Kan hem nu even niet terugvinden.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.