• 0

ontslagvergunning aanvragen ook geldig voor een BV in oprichting?

Goedenavond,

 

Mijn bedrijf(facilitaire bedrijf) is niet rendabel meer, de 3 kwart van mijn klanten is binnen een week opgestapt, ik heb geen schulden of financiele achterstanden.Mijn voorman van wie ik het bedrijf heb overgenomen,kapt ermee na verschil van mening betreft financiele beleid.

Hij neemt de klanten en begint opnieuw en ik zit met de plotselinge problemen ontstaan,begrotingstekost en al pfff.

Nu moet ik personeel ontslaan want ik heb nu veel meer lasten dan baten. het is een BV in oprichting, moet ik alsnog een ontslagvergunning aanvragen bij CWI/UWV ?

 

grt

DJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

ontslagvergunning, volgens mij moet je je voorman aanpakken wat hij doet is vrijwel zeker onrechtmatig, jij hebt het bedrijf van hem overgenomen, hij kan niet zomaar opstappen en de klanten meenemen.

 

 

om toch je vraag ook te beantwoorden, de rechtsvorm of tijdelijke status daarvan maakt niet uit voor de noodzaak een ontslagvergunning aan te vragen bij het UWV. Behandeling van een ontslagaanvraag duurt echter 6-8 weken dus is niet 1,2 3 geregeld.

 

Ik zou eerst mijn pijlen maar eens richten op jou voorman, verhinderen dat hij de klanten meeneemt en desnoods via een kort geding dit laten verbieden, kortom als de sodemieter morgen naar een advocaat en de mogelijkheden bespreken om dit te verhinderen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cashparant,

 

Indien u moet stoppen met het bedrijf (gehele bedrijfsstopzetting) of indien u alleen doorgaat (afscheid van het personeel) dan zal de huidige werkgever van de werknemers (dat kan dus ook een B.V. io zijn) een ontslagvergunning aanvragen bij UWV WERKbedrijf (het CWI bestaat als naam niet meer). Overigens is een beeindiging met wederzijds goedvinden of een rechterlijke tussenkomst ook mogelijk.

 

Veel sterkte.

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 12-9-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.