Ga naar inhoud

Samenwerking overeenkomst

Geplaatst:

Joosttwe

Beste HL'ers

Een aantal maanden geleden zijn 2 werknemers bij een onderdeel van mijn bedrijf (stuurinformatie) gestopt( in goed overleg en als goede vrienden) en een eigen bedrijfje begonnen. Nu hebben we onlangs met elkaar afgesproken dat we willen gaan samenwerken. Ik huur hun bedrijfje (rechtsvorm: V.O.F) namens mijn bedrijf in.

Nu moeten hier natuurlijk wel afspraken over worden gemaakt en mijn vraag is wat is belangrijk om op papier te zetten?

- hun mogen mijn klanten niet gaan benaderen voor hun eigen bedrijf

- verdienmodel

- aansprakelijkheid enz.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat wanneer het ooit verkeerd gaat(waar we uiteraard niet vanuit gaan) belangijke zaken op papier staan.

Bij voorbaat dank.

Joosttwe

Featured Replies

Geplaatst:

Lucien Ridderbroek

Beste Joosttwe,

Waaruit bestaan de diensten precies waarin wordt voorzien? Wat bedoel je zoal met stuurinformatie?

Als je wat meer informatie verstrekt, kan er beter met je worden meegedacht.

Geplaatst:

henkh

Wellicht moet je de samenwerking eens op een andere manier benaderen, dus niet als een soort "onderaanneming" maar meer in deze vorm.

Uiteraard niet voor alles geschikt, maar misschien de moeite waard om eens naar te kijken. ;) Informatie inwinnen en over nadenken kost je in eerste instantie niets. :)

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Nu moeten hier natuurlijk wel afspraken over worden gemaakt en mijn vraag is wat is belangrijk om op papier te zetten?

Zoek eens op "overeenkomst van opdracht", dan gaat een wereld voor je open ;)

Let daarbij wel op een aantal zaken:

- VAR-verklaring van de ex-werknemers (je wilt immers niet gezien worden als fictief werkgever); VAR-WUO is de variant die je zoekt.

- aansprakelijkheid, verzekeringen, handelsvoorwaarden;

- non-relatiebeding;

Dit zal nog wel aangevuld worden door anderen.

groet en succes

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Joosttwe

• Auteur

Het gaat vooral om de diensten;opstellen en presenteren van management- en stuurinformatie (business intelligence en datawarehousing).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.