• 0

Samenwerking overeenkomst

Beste HL'ers

 

Een aantal maanden geleden zijn 2 werknemers bij een onderdeel van mijn bedrijf (stuurinformatie) gestopt( in goed overleg en als goede vrienden) en een eigen bedrijfje begonnen. Nu hebben we onlangs met elkaar afgesproken dat we willen gaan samenwerken. Ik huur hun bedrijfje (rechtsvorm: V.O.F) namens mijn bedrijf in.

Nu moeten hier natuurlijk wel afspraken over worden gemaakt en mijn vraag is wat is belangrijk om op papier te zetten?

 

- hun mogen mijn klanten niet gaan benaderen voor hun eigen bedrijf

- verdienmodel

- aansprakelijkheid enz.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat wanneer het ooit verkeerd gaat(waar we uiteraard niet vanuit gaan) belangijke zaken op papier staan.

 

Bij voorbaat dank.

 

Joosttwe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht moet je de samenwerking eens op een andere manier benaderen, dus niet als een soort "onderaanneming" maar meer in deze vorm.

 

Uiteraard niet voor alles geschikt, maar misschien de moeite waard om eens naar te kijken. ;) Informatie inwinnen en over nadenken kost je in eerste instantie niets. :)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu moeten hier natuurlijk wel afspraken over worden gemaakt en mijn vraag is wat is belangrijk om op papier te zetten?

 

Zoek eens op "overeenkomst van opdracht", dan gaat een wereld voor je open ;)

 

Let daarbij wel op een aantal zaken:

- VAR-verklaring van de ex-werknemers (je wilt immers niet gezien worden als fictief werkgever); VAR-WUO is de variant die je zoekt.

- aansprakelijkheid, verzekeringen, handelsvoorwaarden;

- non-relatiebeding;

 

Dit zal nog wel aangevuld worden door anderen.

 

groet en succes

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.