Tweede Kamerverkiezing: Ondernemers tevreden met uitslag?

Aanbevolen berichten

Ik ben ook tevreden met de huidige kabinet. Alleen geloof ik er niet in dat ze een oplossing zullen verzinnen voor de economische problemen in Nederland. Er is helemaal geen oplossing voor de crisis. Stel de politiek wilt abnormaal veel gaan bezuinigen dan zullen ze als een zeepbel uit elkaar spatten. Kiezers zullen dan de rug toe keren tegen die ene partij die extreem veel wilt bezuinigen.

 

Doordat er geen oplossing is en doordat alles erger en erger wordt geloof ik er niet in dat Nederland op de langere termijn uit de crisis zal komen. Dat is ook de reden geweest waarom ik niet ging stemmen. Er is geen enkel partij die ervoor kan zorgen dat wij uit de crisis zullen komen. Enigste wat ze kunnen doen is tijd rekken.

 

Daarom hou ik sinds 4 jaar de tijd bij.

 

crisis1.jpg

 

 

Ik hou de tijd bij , daarmee bedoel ik:

 

Obama said that there will definitely be a one year agreement on the payroll tax cut as long as extraneous issues don't get added in. "But the issue right now is: the clock is ticking, time is running out," he said.

 

http://articles.businessinsider.com/2011-12-20/politics/30537149_1_house-john-boehner-tax-hike-president-barack-obama#ixzz26a1lJxa8

 

 

 

Obama geeft het eerlijk en open toe dat de tijd voorbij vliegt en dat de tijd binnenkort op is. En daarmee wordt dus bedoeld dat wanneer de tijd op is dat de gehele economie in elkaar klapt.

Link naar reactie

daarmee wordt dus bedoeld dat wanneer de tijd op is dat de gehele economie in elkaar klapt.

 

Ahum. Ontploft er dan iets? Wat zijn de gevolgen en hoe kun je daar als ondernemer op inspringen, zonder te emigreren?

 

Ja tuurlijk ontploft er dan iets. De gehele economie die in elkaar zal klappen (financial meltdown) waarna zelfs een burgeroorlog kan ontstaan. De euro die niets meer waard zal zijn. (zie de investeringen in onder andere goud) Nederland die voor de komende 100 tot 200 jaar de slaaf van de IMF zal worden. Burgers die niets meer kunnen kopen doordat de koopkracht letterlijk vernietigd zal zijn.

 

De gevolgen voor de ondernemers is onder andere dat ze bijvoorbeeld massaal zullen failliet gaan door de bezuinigingen die verplicht doorgevoerd moeten worden.

 

Vandaag de dag is er niet zo heel veel aan de hand. Maar op de langere termijn zijn wij en onze kinderen de sjaak. Want er is geen oplossing voor de crisis op de lange termijn.

 

Vandaag is bijvoorbeeld de waardering van Amerika verlaagd. Niet te geloven maar zo is het wel. Vandaag de dag is er meer dan 50 miljoen Amerikaanse burgers die onder de armoede grens leven.

Link naar reactie

Wanneer er geen koopkracht meer is , ga ik ook geen risico meer nemen/geen geld meer investeren. Want de kans is dan vele malen groter dat je alles verliest. Dan ga ik liever naar een land waar de koopkracht nog steeds aanwezig is en/of nog steeds groeit.

 

De toekomst is van het oosten. En waar de toekomst ligt , daar zal ik en mijn gezin zijn.

Link naar reactie

De Chinezen zitten niet voor niets in Afghanistan, Irak en Afrika...

 

Dit is een ondernemersforum. Jij geeft aan dat de toekomst anders is dan het verleden. Dat is duidelijk en voor de hand liggend. Je posts zullen toegevoegde waarde krijgen als je concrete idee-en geeft om met die andere toekomst om te gaan.

 

Wat jij persoonlijk met je gezin doet is daarvoor niet interessant.

Link naar reactie

Ik ben het helemaal met je eens. Maar bij de berichtgeving over de keuze van "ondernemend Nederland" wordt vaker gesuggereert dat het om belastingtechnisch het voordeligste keuze/partij gaat. Ik heb - net als jij - liever een partij die verder gaat dan alleen een belastingklimaat.

 

Klopt, alles hangt aan de financiële muur .

 

Euro, Staatsschuld, crisis, hypotheken, huizenmarkt, energie, zorg, AOW, etc.

 

Politici lopen steeds tegen die muur aan. Elke regering schijnt eerst te moeten werken om door deze muur heen te willen breken, voordat men aan maatschappelijke, sociale, milieu en betrouwbare regelingen kan gaan beginnen. Hoe graag we die ook willen.

 

Zo ook kan ik begrijpen dat de ondernemer, hoe sociaal deze ook is, eerst denkt aan zijn financiële sterkte, vandaar uit kan hij altijd sociaal iets doen of afdalen. Omgekeerd is niet haalbaar.

 

Link naar reactie

Volgens mij is "de economie" veel te flexibel en complex om "te ontploffen". Waar problemen ontstaan, ontstaan kansen. Een crisis is een goed beginpunt voor verandering, een stukje besef van onze gigantische welvaart en een uitgangspunt voor nieuwe kansen.

Het is zuur als je getroffen word en op persoonlijk niveau heftig, maar ik geloof dat de dynamiek in de economie, en zeker in de Nederlandse, uiteindelijk zeer groot is.

En terug naar het topic: 2 grote partijen is een mooi uitgangspunt voor snelle beslissingen en een bepaalde koers. Of dat "de beste" is, weet ik niet, maar een 2e kamer met 5 splinterpartijen was helemaal onhandig geweest. Dus ja, ondanks dat ik met beide partijen geen 100% tevredenheid heb, is dit qua uitslag 1 van de meest gunstige in mijn ogen

Link naar reactie

De economie is niet zo ingewikkeld als jij denkt. Wanneer er geen geld meer over is houdt het op. De schuld van Nederland is rond 2020 600 miljard euro. En als de staatskas leeg raakt dan zal Nederland 100 tot 200 jaar de slaaf van de IMF worden.

 

En dat dit allemaal gaat gebeuren staat al vast en er zijn al een aantal voorbeelden genoemd in dit topic.

 

- 700,000 huis eigenaren met een hypotheek die ze niet meer kunnen betalen.

- Binnen nu en 5 jaar 15 miljoen m2 leegstaand kantoorpanden.

- Nederland die verplicht mee moet betalen aan failliette landen.

- Koopkracht die telkens afzwakt.

- Leegloop in Nederland. Waarbij Autochtonen en Allochtonen massaal zullen emigreren.

- Schuld van NL die zeer snel verdubbelt.

- En als klap op de vuurpijl , er is geen oplossing voor de crisis. Geen enkel politici die een oplossing heeft. Geen enkel professor of econoom/ondernemer die een oplossing heeft.

Link naar reactie

Je punt is duidelijk, in een paar jaar is Nederland failliet.

 

Je hebt niet onderbouwd waarom Nederland daarom een paar honderd jaar slaaf van de IMF zal worden. In een crisissituatie hebben mensen de bewonderingswaardige kwaliteit niet meer binnen de lijntjes te willen kleuren.

 

En je hebt ook geen idee-en gegeven hoe in die andere toekomst te ondernemen.

Link naar reactie

Valt het jullie niet op dat je wat betreft de economische toekomst twee dingen kunt doen:

 

Denken dat het nooit meer goed wordt en je wentelen in allemaal ellendige gedachten.

Of denken dat het wel weer goed komt en je zinnen zetten op ontwikkeling, ondernemen en de kansen zien.

 

Voor het eerste krijg je altijd heel veel steun onder andere vanuit de media, op straat en vanuit klanten en zelfs wel collega's.

Voor het tweede merk ik dat je vaak alleen staat. Dat je vaak een roepende in de woestijn bent.

 

En toch zal de huidige samenleving het voor zijn toekomst van de laatste groep moeten hebben.

 

Een klein beetje dimmen van de eerste groep zou dan wel helpen.

Link naar reactie

simireizen:

 

Ik steun alleen de mensen die een oplossing hebben voor deze crisis. En tot nu toe heb ik gezien dat niemand een oplossing heeft. Sinds 4 jaar geen enkel oplossing.

 

Xiaodi:

 

Op de langere termijn zal Nederland failliet gaan dat klopt. Nederland zal de slaaf worden van de IMF omdat er nog een hele boel landen zullen zijn die hun centjes terug willen zien. IMF zal Nederland helpen met leningen die Nederland dan terug moet betalen. En om al die leningen terug te betalen zijn we makkelijk 200 jaar verder.

 

Laat staan ik , zelfs professoren hebben geen enkel oplossing. Doordat er geen oplossing is zal de crisis telkens maar erger en erger worden. En dat zal uiteindelijk de einde van de EU/Nederland betekenen.

 

 

Herman:

 

Verschil tussen de eerste en tweede groep is dat groep twee zichzelf voor de gek houdt en groep een de realiteit erkent. Want groep een ziet dat niemand een oplossing kan vinden voor de crisis.

Link naar reactie

Het wordt steeds spannender hier!

 

Zoals Robbert al schreef ontstaan er altijd kansen en nieuwe situaties. De Nederlandse cultuur en menselijke inborst is niet zo explosief als b.v. die in veel islamitische landen. Daar kan een klein item de vlam in de pan doen slaan, terwijl dit item voor ons van geen enkele betekenis is. Je kunt in elk geval beter focussen op positief denken dan op doemdenken.

Link naar reactie

Er ontploft dus iets -- virtueel. Hoe kun je daar als ondernemer op inspringen zonder te emigreren?

 

De huidige crisis heeft 2 oorzaken:

1. Schulden, schulden en schulden

2. Het invoeren van een gezamenlijke munt voor economiën die al sinds mensenheugenis fundamenteel anders functioneren is vragen om problemen. De oprichters van de Eurozone hadden voor ogen dat door een gezamenlijke munt de economiën meer naar elkaar zouden toegroeien, maar in werkelijkheid gebeurt het tegenovergestelde: ze groeien steeds meer uit elkaar. Dit probeert men nu tegen te gaan met lapmiddelen als het ESM, opkopen van staatsobligaties door de ECB en Eurobonds, maar uiteindelijk is er geen houden meer aan en zal de Eurozone uit elkaar vallen.

 

Wat er dan gaat gebeuren, weet eigenlijk niemand.

 

Inmiddels heeft 1 op de 3 multinationals maatregelen genomen tegen de ineenstorting van de Eurozone. 's-Werelds grootste obligatiebelegger Pimco adviseert haar cliënten geen €-obligaties (ook niet van Duitsland of Nederland) te kopen en grote beleggers zoals George Soros hebben hun vermogen ook uit de €-zone teruggetrokken. Allemaal signalen om te negeren (of niet).

 

Opvallend hoe weinig ondernemers hier serieus mee bezig zijn (zie ook dit draadje). Je kunt dit natuurlijk allemaal negeren en doen alsof er niets aan de hand is. En maar hopen dat het allemaal vanzelf goed komt. Mijn advies voor die ondernemers: Slaap lekker verder.

 

Voor de groep die zich wel serieus druk maakt over de situatie in de Eurzone en zoekt naar oplossingen:

 

Ik zou meer prioriteit geven aan de afbouw van schulden dan bv de opbouw van een pensioen. Als je schuldenvrij bent, kun je volstaan met een relatief laag pensioen. Zeker omdat de onderliggende waarden zoals vastgoed steeds minder waard worden. (Het is niet voor niets dat de ene na andere vastgoedjongen met een hoge leverage omvalt.)

 

Vastgoed an sich is op lange termijn een goede investering, maar dan liefst met zo weinig mogelijk vreemd vermogen, wat je op korte termijn kan nekken.

 

Beleggingen kunnen zoveel mogelijk omgezet worden in valuta/staatsobligaties van veilige landen zoals Zwitserland, Noorwegen, Denemarken, Australië en Canada. Ik ben minder enthousiast over de VS, het VK en Japan omdat deze landen ook kampen met immense schulden.

 

Goud, zilver en grondstoffen zijn ook opties. Voor meer tips http://xandernieuws.punt.nl/?id=661197&r=1&tbl_archief=&

 

Ik heb ook niet alle antwoorden, maar maak me wel degelijk serieus zorgen over de situatie in de Eurozone.

 

Ik zou het leuk vinden als er reacties komen van ondernemers die hier ook serieus mee bezig zijn en met adviezen komen die verder gaan dan "ga emigreren" of "richt zelf een politieke partij op". zonder in doemdenken te vervallen.

 

Odeon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

@odeon

 

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar betreffende de oorzaak van de crisis ben ik meer van mening dat deze in de vrijheid van ons systeem ligt. De vrijheid heeft het mogelijk gemaakt dat:

- geldstromen en geldhandel oneigenlijk gemanipuleerd worden

- onroerend goed daardoor een bubbelprijs heeft gevormd

- overheidskosten evenredig zijn gestegen

- 80 tot 90% van alle kapitalen in handen is gekomen van een kleine minderheid

- er dus veel minder geld in omloop is

 

De vrijheid van het systeem om hebzucht gewoon z'n gang te laten gaan zal moeten worden beteugeld want de crisis is een bewijs dat het hierdoor onstabiel is geworden. Als er niets aan wordt gedaan zal er niks kunnen veranderen en zullen we heel moeilijk eruit kunnen klimmen en er doorlopend tegen moeten blijven vechten.

 

De crisis laat ons nog even voelen voor welke kosten we opdraaien en wat het betekent dat de huizenmarkt kompleet is gestagneerd. Daaruit zijn automatisch allerlei vervelende gevolgen ontstaan, die veel financieel leed veroorzaakt.

 

De politiek zit ermee in een spagaat. We zijn allemaal slachtoffer van het beurssysteem en toch ziet de politiek dit systeem als het belangrijkste onderdeel van onze economie. En daar gaat het de mist in. Geld pompen in dat deel van de economie (zoals met veel bombarie wordt gedaan) is steun geven aan diegenen die juist deze situatie hebben veroorzaakt. Er moet ook daar eerst orde op zaken worden gesteld en tegelijkertijd moet de economie op veel lager niveau worden gestimuleerd. Dat kan niet van de een op de andere dag. Maar de enige oplossing ligt echt op MKB-niveau, waar de impact van de activiteiten direct de burgers raakt. Stimuleren van multi-nationals is zinloos, want die maken dusdanig gebruik van het systeem dat ze zelf bepalen waar de werkzaamheden (China e.d.) wordt verricht en hoe hun winststromen lopen. Een belangrijke taak voor de politiek dus, die snel moet worden opgepakt. Helaas heb ik daar nog geen enkel signaal van opgevangen.

Link naar reactie

Wanneer er geen geld meer over is houdt het op.

 

Welnee het leven gaat gewoon door.

 

Natuurlijk zijn er oplossingen:

Het sluiten van de financiële markten om de 'balletje-balletje' spelen op te ruimen. Het afwaarderen van schulden. De geboorte van de supercurator.

 

Micro-economieën opzetten. Een gemeenschap bouwen die zelfvoorzienend is.

 

Investeren in zonnepanelen (alternatieve energie) om je onafhankelijk van olie te maken.

 

etcetera

 

Ontopic: Zal dat waarschijnlijk eerder van ondernemers (initiatieven) moeten komen dan van de huidige politiek.

 

Link naar reactie

De energiemarkt is een pseudo-ondernemende markt waarin overheden en belanghebbenden een schimmig spel spelen. Allerlei langlopende contracten, subsidies en snelle politieke wendingen, zorgen ervoor dat de politiek echte vernieuwingen tegenhoudt. Daar is helemaal geen sprake van marktwerking. Er is slechts sprake van een mooi voorbeeld waarmee de burger met enorme kosten en lasten wordt opgezadeld. En in plaats van te werken aan een mooie oplossing werken men zichzelf (en de gemeenschap) steeds verder in de nesten. In Rusland zit de lachende derde, die met pretoogjes zijn marktaandeel meer en meer ziet stijgen en steeds beter zijn positie kan uitspelen en de het binnenstromende kapitaal steeds groter ziet worden.

 

Ook hier liggen oplossingen in kleinschaligheid en innovatie, maar de positie waarin de politiek zich heeft gemanoeuvreerd, maakt dat die oplossingen worden tegengewerkt of verboden. De belangen van de grote "spelers" staan voorop.

Link naar reactie

Even nog een relatie aanleggen met het onderwerp van dit topic. Winst maken in het MKB heeft niks te maken met hebzucht. Elke echte ondernemer (geen bestuurder dus) weet dat je winst moet maken om je bedrijfsactiviteiten te kunnen uitbouwen danwel uitbreiden. Nu wordt over met name "winst maken" door de pvda de beeldvorming ontwikkeld, dat dit buitensporig geld-inzamelen zou zijn. En we weten allemaal hoe gemakkelijk het is om deze beeldvorming bij een grote groep werknemers en laaggeschoolden te misbruiken. Aan het ondernemers risico en de misschien wel briljante oorsprong, wordt handig voorbij gegaan en het belang van dat individu zal altijd moeten wijken voor het belang van de "massa".

Dit is natuurlijk geheel tegen de natuur en instelling van de ondernemer. Daarom hoop ik dat het komende beleid op dit onderwerp de MKB-ondernemers stimuleringsruimte biedt om al die talenten in kunnen zetten voor verbetering van de situatie. Het is beter om juist de invloed van de grote bedrijven en banken, maar ook van de overheidskosten, te verminderen op economische effecten. Ook ondernemers hebben soms het gevoel tegen een muur aan te lopen als ze ervaren hoe men met gemeenschapsgelden omgaan of hoe men ongegeneerd de rekening bij de burger en de MKB-ondernemer neerlegt. Met de pvda in een sterke positie zie ik daar donkere wolken hangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.