• 0

Facebook Sweepstakes

Beste,

 

Het idee is om een "Like & Win" actie te organiseren op Facebook.

Na mezelf ingelezen te hebben, ben ik er achter gekomen dat dit niet zomaar mag van Facebook.

Je mag niet zeggen "Like deze foto en maak kans op..", helaas...

Er dient een speciale app voor gebruikt te worden.

 

Nu mijn vraag. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Er zijn namelijk veel aanbieders (veel verschillende prijzen) maar kan niet veel ervaringen vinden.

 

Alvast bedankt,

Ingrid

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Hoe weet je dat zo zeker? Als je problemen krijgt loopt je kans dat je pagina op zwart gaat. Dat is pas echt zonde van al die (nieuwe) likes. Dutchcowboys schreef er pas een heel verhaal over. http://www.dutchcowboys.nl/facebook/25604

 

 

 

Leuk artikel maar helaas geen reeele voorbeelden waar facebook heeft ingegrepen. Er zijn zo verschrikkelijk veel bedrijven,multinationals die dit doen.

 

Kan je 10 voorbeelden geven van pagina's(van de tienduizenden pagina's die deze actie's doen) die op zwart zijn gegaan door dit gedrag in de laatste 12 maanden?

 

Uiteraard staat het in de voorwaarden van FB en als je je aan de regels van FB wilt houden zit er niets anders op dan een app te maken/gebruiken.

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

Ik kan inderdaad geen voorbeelden noemen dat de pagina op zwart is gegaan, maar ik wil toch liever niet het risico nemen.

Ik heb zojuist WP4FB gevonden. Iemand hier ervaringen mee? De website draait op Wordpress dus het zou een mooie combinatie zijn.

 

Link naar reactie
  • 1
Kan je 10 voorbeelden geven van pagina's(van de tienduizenden pagina's die deze actie's doen) die op zwart zijn gegaan door dit gedrag in de laatste 12 maanden?

Nee, geen voorbeelden. En voor mijn beslissing om me op dit punt aan de regels te houden ook niet relevant. Ik vind het een tijdrovende klus om een krachtig social media account op te bouwen. En als ik er dan eentje heb dan wil ik die niet zomaar in de waagschaal zetten.

 

Het is een kleine moeite om een aparte tab te maken voor een winactie waarbij ik ook een inschrijving voor de nieuwsbrief in het pakket breng. Wat zijn nu eigenlijk precies de redenen om het risico te lopen op een ban?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Moet zeggen dat ik hier ook over twijfelde....zag 'n keer 'n shop die dat soort plaatjes deed (like & deel om kans te maken op prijs), die had er zo meer dan 1000 volgers. Maar tegelijk, steeds meer mensen doen dit (delen om kans te maken op 'n prijs) waardoor het steeds meer gaat irriteren, zou me niet verbazen als facebook uiteindelijk toch ingrijpt. Bedrijven zoals Bijenkorf doen het ook. Vind het eigenlijk niet zo professioneel omdat het velen op 'n gegeven moment toch gaat irriteren.

Link naar reactie
  • 0

Overigens, wat heb je eigenlijk aan facebook likes of followers als ze er alleen maar op je pagina komen om iets gratis te winnen? Lijkt me niet echt koperspubliek.

 

Dat klopt. Wat sandra zegt over de irritaties klopt ook. Maar wat natuurlijk wel het voordeel van deze acties is dat als het balletje eenmaal gaat rollen, het bedrijf voor weinig geld een groot bereik kan hebben. Hoe meer mensen zo'n bericht of pagina "liken" hoe meer mensen het bedrijf zien langskomen in een nieuwsoverzicht. Los van of ze het dan irritant vinden of niet. Het is wel goedkope exposure.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Er zijn hier wel specifieke regels aan geboden ja. Maar onder voorwaarden mag het wel.

Zelf heb ik voor mijn facebook pagina een app laten maken waarbij na het liken een kortingscode verschijnt waarmee de persoon een pakketje gratis condooms kan ontvangen. Op die manier mag het weer wel.

 

het laten bouwen van zo een app hoeft niet duur te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik een Fangate app, dan zit je altijd goed. Vermeld wel svp dat Facebook op geen wijze is betrokken of gelieerd aan de actie.

 

Facebook lijkt misschien niet streng, maar ze houden je daadwerkelijk aan hun gebruiksvoorwaarden. Er zijn gewoon veel overtreders... bekijk maar wie er allemaal Like&Win acties doen.

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine aanvulling op mijn voorgaande post: Een goede app waarmee je dit kan doen is: http://www.shortstack.com/ - naast het organiseren van sweepstakes kan je er ook een Fangate aanmaken (voordeel voor Likende bezoekers).

 

Indien je dit lastig vind, zou ik een expert in de arm nemen. Met Facebook wil je geen risico lopen. Als je bijv. 10.000 Likes hebt en je overtreed de regel en FB sluit jouw pagina af of blokkeert hem, dan is dat zonde van al je energie en je fans. Daar heb je dan geen toegang meer tot... niet nodig lijkt mij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Best veel ondernemers denken hier over na, ze willen snel veel likes op hun FB pagina omdat dit meer vertrouwen wekt (volgens hun). Er zullen (in hun optiek) dan van zelf wel meer likes komen maar dit is vaak niet het geval.

 

Als eerste vraag ik me af of hoe groot de kans is dat iemand die mee doet aan zo'n dergelijke actie ooit een betalende klant word? Of interactie gaat zoeken op de andere berichten die je op je FB pagina gaat plaatsen.

 

Over "Meer likes = betere resultaten/meer vertrouwen" kan ik duidelijk zijn; Onzin! Een hoge interactiviteit op je FB pagina is waardevol (en geeft mij vaak de reden om een pagina te gaan volgen). Een persoon die je pagina liked en daarna geen actie onderneemt op je pagina is dus niets waard.

 

Interactiviteit, likes op je berichten (zonder daar een beloning tegenover te zetten) en je fanbase die je berichten gaan delen met hun (persoonlijke) netwerk bereik je alleen door waardevolle content te publiceren en vaak niet door een like & win actie.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht er ook over om mij niet aan de Facebook promotie richtlijnen te houden aangezien heel veel (zo niet alle) bedrijven zich hier niets van aantrekken. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook bang dat mijn Page op zwart gaat.

 

Ik heb een tab van een Nederlands bedrijf erin gezet, zij heten pagecreators.nl. Het is niet duur, het goedkoopste pakket is 10 euro onder voorwaarde dat je niet meer dan 1000 fans hebt. Die 10 euro wordt trouwens niet elke maand afgeschreven, je kan de automatische betaling via Paypal stopzetten en als je het na 3 maanden weer nodig hebt weer 10 euro voor betalen. Ik vond deze app wel goed, heel simpel en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kan je shortstacks.com gebruiken zoals eerder genoemd. Zijj hebben een gratis account zonder een maand uit te proberen. Uiteraard is er ook nog Woobox maar dat heb ik niet gebruikt.

 

 

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties.

 

Het doel van de like & win actie is het bereiken van de doelgroep en de bekendheid van het merk uitbreiden. Natuurlijk is het vergaren van Facebook Likes geen doel op zich. Het is middel om een doel te bereiken.

Daarnaast ben ik het met jullie eens dat het belangrijkste is de FB-Likes actief te onderhouden en uit te breiden. De Like & Win actie is een mooie (en goedkope) manier om een groot publiek te bereiken.

 

--

Bedankt voor de inhoudelijke reacties voor de keuze van een tool. Ik riskeer het liever niet om tegen de regels van Facebook in te gaan. Mijn keuze is uiteindelijk uitgegaan naar WP4FB. Mede door de (eenmalige) vaste prijs in plaats van een maandelijks terugkerend bedrag.

 

Mvg,

Ingrid

Link naar reactie
  • 1

@Phonegeek / @Ingrid: Tegen de regels in gaan is je eigen keuze uiteraard, ik probeer je/jullie er alleen op te attenderen dat deze regels er niet voor niks zijn. Nu gebeurd er wellicht niks, maar sta niet gek te kijken als op een dag je pagina niet meer toegankelijk is. Ik heb dit aan den lijve ondervonden met 2 klanten, die balen dat hun Likes kwijt zijn, de mensen niet meer benaderbaar zijn en eigenlijk alle energie nu voor niks is geweest. Ze beginnen nu vanaf scratch en dat is een risico die je eigenlijk als ondernemer niet kan ondervangen. Met een laag aantal Likes kan je er goed mee weg komen, maar dit waren pagina's met 4500 en respectievelijke 13.000+ Likes.

 

Het doen, omdat velen het doen is papagaaien-gedrag (lees: kopieergedrag). "Ja, hij reed door rood, dus doe ik het ook maar". Als je niet weet wat de gevolgen kunnen zijn of je kan deze niet ondervangen, dan is overschrijding van in dit geval de gebruiksvoorwaarden niet handig.

 

Lees ook dit ter referentie nog eens:

http://www.dutchcowboys.nl/facebook/25604

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110811_winactie_op_facebook_hou_je_aan_de_regels

http://www.spitsnieuws.nl/archives/games-gadgets/2012/07/like-deel-win-en-vervuil

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.