• 0

Betalingen ontvangen, automatische incasso?

Goedenavond,

 

Wat zijn de mogelijkheden en voorwaarden om als ondernemer (internet dienst) betalingen per automatische incasso te ontvangen? Lijkt me een makkelijke manier om betalingen te ontvangen waarna je er geen omkijken meer naar hebt, maar ik denk toch dat de drempel hoog ligt om een automatische incasso te accepteren. Ik heb rond zitten kijken maar kon hier vrij weinig info over vinden.

 

En wat zijn andere opties om een maandelijks bedrag te ontvangen? iDeal enzo lijken mij niet perfect, dan kom je weer terug op ouderwetse facturen...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thanks, die had ik over het hoofd gezien!

 

Hmm, is het toch niet zo simpel en makkelijk als gedacht. Klanten die vervelend willen doen kunnen het bedrag zo terug gestort krijgen, en je moet minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben lopen in de branche.

 

Hoe zouden jullie maandelijk een vast bedrag incasseren, gewoon een digitale factuur klaarleggen? iDeal linkje opsturen?

Link naar reactie
  • 0

Thanks, die had ik over het hoofd gezien!

 

Hmm, is het toch niet zo simpel en makkelijk als gedacht. Klanten die vervelend willen doen kunnen het bedrag zo terug gestort krijgen, en je moet minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben lopen in de branche.

 

Hoe zouden jullie maandelijk een vast bedrag incasseren, gewoon een digitale factuur klaarleggen? iDeal linkje opsturen?

In 90% van de gevallen van een stornering is het niet de klant die geld storneerd maar is het de bank zelf die geld storneerd omdat de rekening eigenaar binnen 30 dagen na betaling rood is komen te staan.

 

De bank kan dan naar eigen believen eerdere incasso's storneren.

Link naar reactie
  • 0

Thanks, die had ik over het hoofd gezien!

 

Hmm, is het toch niet zo simpel en makkelijk als gedacht. Klanten die vervelend willen doen kunnen het bedrag zo terug gestort krijgen, en je moet minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben lopen in de branche.

 

Hoe zouden jullie maandelijk een vast bedrag incasseren, gewoon een digitale factuur klaarleggen? iDeal linkje opsturen?

In 90% van de gevallen van een stornering is het niet de klant die geld storneerd maar is het de bank zelf die geld storneerd omdat de rekening eigenaar binnen 30 dagen na betaling rood is komen te staan.

 

De bank kan dan naar eigen believen eerdere incasso's storneren.

 

Behalve bij een bedrijfsincasso, dan is storneringstermijn 5 Werkdagen

Link naar reactie
  • 0

Thanks, die had ik over het hoofd gezien!

 

Hmm, is het toch niet zo simpel en makkelijk als gedacht. Klanten die vervelend willen doen kunnen het bedrag zo terug gestort krijgen, en je moet minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben lopen in de branche.

 

Hoe zouden jullie maandelijk een vast bedrag incasseren, gewoon een digitale factuur klaarleggen? iDeal linkje opsturen?

In 90% van de gevallen van een stornering is het niet de klant die geld storneerd maar is het de bank zelf die geld storneerd omdat de rekening eigenaar binnen 30 dagen na betaling rood is komen te staan.

 

De bank kan dan naar eigen believen eerdere incasso's storneren.

 

Behalve bij een bedrijfsincasso, dan is storneringstermijn 5 Werkdagen

 

Heb je het over de termijn die de klant heeft om het te storneren of die de bank zichzelf heeft toegeëigend?

Die laatste is volgens mij altijd 30 dagen (of ondertussen zelfs nog langer).

 

Ik had hier altijd erg veel last van (maar bij mij werd in 99% van de gevallen van een particuliere rekening geïncasseerd) en is voor mij ook de belangrijkste reden geweest om met automatische incasso's te stoppen.

Link naar reactie
  • 0

Storneringstermijnen incassso door banken zelf, zijn voor:

éénmalige machtiging, géén

zakelijke incassso maximaal 9 werkdagen

particuliere incasso maximaal 60 of 61 dagen

Deze termijnen staan in de bijbehorende voorwaarden!

 

Als er gedurende deze periodes een roodstand ontstaat op de rekening van de geïncasseerde om welke reden dan ook en de bank acht het noodzakelijk dan kan zij binnen genoemde periodes gedane incasso's zonder opgaaf van redenen terugdraaien !

 

Dit is dan tegelijk de reden dat voor het afgeven van een incassocontract de betreffende aanvrager "doorgelicht" wordt om ook te beoordelen of deze een terugboeking of terugboekingen kan dragen, vandaar ook een maximum incassobedrag per keer/maand. Daarnaast is het ook zo dat incassopdrachten door de bank niet vooraf gecontroleerd worden op (hoezal ik het noemen) realiteitszin. Een enkele keer wordt er mee gefraudeerd.

Link naar reactie
  • 0

ik werkte altijd met eenmalige incasso (eenmalige machtiging) vanaf particuliere rekeningen en in 10 tot 20% van de gevallen werd het geld na enige tijd door bank gestorneerd.

 

Moet ik er wel bij zeggen dat het om eenmalige machtigingen via internet ging die door de banken niet erkend maar wel gedoogd worden.

 

Daarbij kan een klant zelfs na meerdere jaren nog met 1 telefoontje laten storneren. Langste wat ik heb gehad was na iets van 14 maanden dat plots nog een bedrag gestorneerd was door iemand die beweerde nooit een machtiging verstrekt te hebben en dat toen pas ontdekt te hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.