• 0

waar registreer ik mijn nieuwe kledingmerk? en waar moet ik op letten

beste higherleven vrienden.

 

ik ben al een tijdje bezig met informatie opdoen voor mijn eigen kledinglijn!

 

ik heb nu al een leverancier voor de kleding en een leverancier voor de labels, merk patches.

 

ik wil nu alleen weten hoe ik het pad moet bewandelen om mijn eigen merk vast te zetten zodat niemand er mee aan de haal kan

 

-waar kan ik checke of ik mijn naam als merk kan gebruiken?

 

-en waar moet ik op letten met kleine regeltjes enz?

 

-waar kan ik mijn merk naam en logo vast laten zetten, zodat niemand er wat mee kan?

 

-waar moet ik echt op letten met de opzet van mijn merk!

 

hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

 

gr

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rikv,

 

Op de pagina Merkenrecht staat meer informatie over het beschermen van je logo en naam van je product. In het blokje Externe links (rechts van de pagina) staan instanties die je verder kunnen helpen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

ik heb de leverancier en labels van mijn eigen merk al in productie!

 

nu wil ik dus weten wat de kleine haken en ogen zijn aan een eigen merk

 

waar je rekening mee moet houden

 

en wat je precies moet registreren en aangeven bij de kvk en andere instanties!

 

wil zeker zijnd at alles op order is voor ik echt begin

Link naar reactie
  • 0

ik heb de leverancier en labels van mijn eigen merk al in productie!

 

nu wil ik dus weten wat de kleine haken en ogen zijn aan een eigen merk

 

waar je rekening mee moet houden

 

en wat je precies moet registreren en aangeven bij de kvk en andere instanties!

 

wil zeker zijnd at alles op order is voor ik echt begin

 

Je wilt dus dat wij je onderneming op de rit gaan zetten......

 

Kom op Rikv,

 

je eigen merk is al in productie maar je weet nog niets? Dan wordt het tijd dat je er hard aan gaat werken Rikv. Ga onderzoeken,bellen,KvK,Belastingdienst.

 

De vraag hier wat je moet registreren bij de kvk geeft aan dat je nog helemaal niet toe bent aan het introduceren van een eigen merk. Ik kan dus niet geloven dat je merk al in productie is. Dit soort dingen zoek je uit voor de start...

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

waarom krijg ik bij elke vraag die ik hier stel dit antwoord

 

het is een forum om vragen te plaatsen maar elke vraag die geplaatst word van mij en andere op het forum

 

word beantwoord met dit: "rot anders ff lekker op en vraag het bij de kvk"

 

WAT IS DAN HET HELE NUT VAN DIT FORUM??

Link naar reactie
  • 0

Beste Rick,

je haalt wat zaken door elkaar.

1. Je hebt een handelsnaam, die moet je registreren bij de KvK. Je mag geen handelsnaam registreren die verwarring kan oproepen. Dus die bijvoorbeeld van een ander bedrijf is, of erg lijkt op een die van ander bedrijf. Cocaaa Cola mag dus niet. Je kan zoeken in het handelsregister of de naam al bestaat op de site van de KvK.

2. Een merk is een absoluut recht dat je kan deponeren bij het Beneleux merkenbureau (volg de link die hiervoor al werd gegeven). Een merk mag geen beschrijvend karakter hebben, dus enige creativitiet is wel gewenst. Je kan dus niet het merk "overhemd" deponeren. Als je een merkrecht bezit dat mag niemand dat merk nog gebruiken.

3. Het derde deel is dat je de domeinnaam van dat merk of die handelsnaam wilt vastleggen. Ook dat moet je van tevoren dan controleren en wel via www.sidn.nl.

Ik vind de kritiek die hiervoor stond wel een beetje kort door de bocht, maar let op: het is inderdaad wel erg verstandig om de hiervoor genoemde zaken eerst vast te leggen en dan pas deel te gaan nemen aan het handelsverkeer.

Overeenkomsten.nl de grootste verzameling juridische brieven, overeenkomsten, contracten, aktes van Nederland.

Link naar reactie
  • 0

kijk dit zijn nou reacties waar ik wat mee kan!

 

top bedankt voor de hulp

 

de naam die ik in gedachten heb en mee bezig ben is nog door niemand in gebruik en zal hem dus opgeven voor die 240euro

 

de domeinnaam was ook niet in gebruik dus helemaal top!

 

verder nog kleine dingen waar ik rekening mee moet houden bij het starten van een eigen merk?

 

gr

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.