• 0

Voor het eerst op een beurs? Wie heeft ervaring?

Haai,

 

Ik heb de zoekfunctie uiteraard gebruikt, maar kan er weinig over vinden. Ook geeft (mijn meestal behulpzame

vriend) Google weinig informatie.

 

Voor mijn webwinkel (met eigen merk babykleding) denk ik erover om op de 9 maandenbeurs te gaan

staan.

 

Nu is dit nogal een fikse investering, 3300 voor alleen deelname en de opbouw van een kale stand.

 

Maar dan heb je een lege ruimte met tapijttegels. Maar dan? Kledingrekken en hangers kun je overal kopen

en die zijn niet zo vreselijk duur. En deze kun je vaker gebruiken. Maar tafels en kasten zoals je bij een

winkelinrichting ziet? En een kassa? En draagtassen, prijskaartjes? Allemaal dingen waar ik normaal als

webwinkel niet mee te maken heb...

 

Het lijkt me heel erg leerzaam en leuk, dat in elk geval. Van deelnemers van vorig jaar heb ik al wat tips ontvangen

als; ga met zn 2en anders kun je niet eten of naar de wc. En dat het slopend is.......wat ik absoluut geloof!

 

Het lijkt me geweldig, maar of het haalbaar is en/of zin heeft?

 

Heb uiteraard de 9 maandenbeurs dame gemailt voor meer info, maar wellicht zitten er hier ook "beursgangers"?

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Worden er ook kinderen meegenomen naar die beurs (geen idee, maar kan me dat misschien voorstellen?), anders kan je de aandacht ook daar op richten?

 

Ik stond onlangs op de beurs waarbij mijn gadgets ontzettend veel aandacht kregen door kinderen (zij hadden andere kinderen ermee zien spelen en kwamen er telkens speciaal voor langs). Mijn gadgets waren hier eigenlijk niet voor bedoeld, maar het had wel iets grappigs. Dus wellicht dat je hierop kan inspelen op de 9 maanden beursr?

 

Eh ja die worden in principe weleens meegenomen, maar 74% v/d zwangeren is voor het eerst zwanger. Dat is ook mijn eigen ervaring. Ik ben ook eens geweest toen ik zwanger was v/d eerste. Dan leef je in een soort hysterie. En bij de 2e was er al geen haar meer op mijn hoofd die eraan dacht te gaan.

 

Maar het is altijd goed om in gedachten te houden! Die kinderen waren bij jou op de beurs waarschijnlijk superblij dat er bij

jou nog wat te beleven viel! :)

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kernboodschap is biologische babykleding. Ik weet niet hoe makkelijk/moeilijk dat te krijgen is (voor de prijzen die jij vraagt), maar als dat de kern van je winkel is moet dat uiteraard ook de kern van je stand zijn. Ik weet niet of je een paar zakken met katoen kan meenemen, maar daar heb je al een aankleding en een verhaal.

 

Er wordt zo te zien op die beurs veel verkocht (dat herinner ik me ook van de combinatie met de Huishoudbeurs van een paar jaar geleden) aan aanstaande moeders, vaders en grootouders die meegaan. Alles wat je direct kan verkopen is meegenomen. Als je met directe verkoop je kosten kan dekken, is alle reclame die later tot verkoop leidt gratis. Moeten ze wel je domeinnaam onthouden of jij moet hun mailadres of (mobiel) telefoonnummer ontfutselen. Soms zitten contactadressen in het aanbod van de beursorganisatie.

 

*** Iemand zou eens een ideetje moeten bedenken om dat proces op beurzen te vergemakkelijken; nu is het iedere deelnemer voor zich. Dat is 250+ standhouders die allemaal adressen proberen te verzamelen.

 

Over verkopen. Zet een paar paspoppen neer voor mensen die het product willen zien en voelen, en verkoop de rest vanaf het schap met een toonbank ervoor. Geen zelfbediening, want je verliest alle overzicht. En je producten worden bedoezeld. Gewoon een wand vol producten die de kleurenkeuze benadrukt. Benetton anno 1980! Trek bovendien je prijs op naar een niveau dat makkelijk af te handelen is. Dus 14.95 (geen 13.95) en 19.95 (geen 18.95) en voor dat extra krijg je die romper of dat boxpakje in een mooie ekovriendelijke herbruikbare biologische tas (grastas)of babywrap. Maak daar meteen een grote tas van met jouw naam er groot op. Zoek net zolang door tot je de perfecte verpakking hebt. Eventuele overschotten kun je later nog gebruiken voor je winkel.

 

Verkoop die tas ook los!

 

Hoeveel dagen duurt die beurs? Kun je bijstellen en aanvullen op de tweede dag?

 

Heb je boxpakes in volwassen formaat? En een grote harige vent die door de beursgangen wil lopen om mensen naar jouw stand door te verwijzen? Met voldoende milieuvriendelijke handouts*! En jouw naam op z'n buik: Lovely Little Things. Sta je de volgende dag in de krant.

 

Kun je vouchers verkopen die via de website verzilverd worden? Dan kan de ontvanger rustig thuis een keuze maken uit de beschikbare producten. Op vouchers kan je korting geven. Maak ze wel zodanig dat je later kan herkennen dat die aankoop inderdaad al vooruitbetaald was.

 

Nou die handouts nog. Kunnen we niet iets leuk, nuttigs, biologisch, goedkoops bedenken dat niet meteen na de beurs in de prullebak belandt?

 

Shit, die beurs is al over 3 weken....

 

...had je de twitterfeed al ontdekt?

Jutetas.jpg.323cb92857869530b872aeef28c2d53f.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik had beloofd hier nog te reageren na afloop. Dus bij deze:

 

Helaas is er weinig te melden omdat ik een week voor de beurs een vreselijke griep kreeg. Zo eentje met 4 dagen

40 graden koorts.

 

Anderen inzetten was niet te doen. Had gewoonweg niet de energie om iedereen zo te briefen dat ze het alleen

afkonden.

 

Helaas! Een grote teleurstelling dus! En ook nog eens een financiele domper.

 

Maar goed, ik bekijk het positief en alles regelen om er uberhaupt te kunnen staan was ook al erg leerzaam. Bij een eventuele volgende keer weet ik in elk geval wat ik moet doen. En dan kijk ik zeker nog eens in dit topic!

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.