• 0

Je Startup-idee op haalbaarheid testen

Best HL'ers,

 

ik wil nieuwe en bestaande ondernemers online helpen om hun start-up idee met minimale middelen op haalbaarheid te laten testen. Ik heb een idee over hoe ik dit wil gaan doen.

Mijn idee is geinspireerd op de Lean Startup gedachte (minimal viable product).

Met name omdat innovatieve ideeën vaak lastig op hun succes te toetsen zijn, is het de kunst met minimale inspanningen toch zo goed mogelijk te weten te komen wat de beoogde toekomstige afnemer/consument van je idee denkt.

 

Een website zal daarvoor dienst gaan doen. Hierop kunnen online/tech-ondernemers met minimale investering hun nieuwe ideeen gaan toetsen en inzicht krijgen in de reacties van hun eigen doelgroep.

Los van het feit hoe mijn idee er concreet uit gaat zien, ben ik erg benieuwd hoe jullie tegen mijn idee aankijken.

 

Wat denken jullie hiervan?/ Wat is jullie eerste indruk, ook gevoelsmatig?

 

alvast bedankt,

vriendelijke groet,

Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Een website zal daarvoor dienst gaan doen. Hierop kunnen online/tech-ondernemers met minimale investering hun nieuwe ideeen gaan toetsen en inzicht krijgen in de reacties van hun eigen doelgroep.

 

 

 

Dag Bas,

 

Op HL kan je je start-up idee aan 45520 leden, waaronder menig expert, voorleggen. Kost niets. Wat zou de toegevoegde waarde zijn van een betaald platform?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik snap denk ik hoe je het wilt doen (ben ook een groot fan van Eric Ries en Steve Blank), maar ik betwijfel of dat in Nederland gaat werken. We hebben niet echt sites als Hackernews, Techcrunch en Reddit, dus je idee uittesten door een MVP-omschrijving online te zetten en mensen een formulier in te laten vullen om hun interesse te peilen gaat helaas niet werken denk ik.

 

Naast dat er geen sites als bovengenoemde zijn is de markt denk ik te klein, én is de doelgroep waar je je op richt qua bedrijfsconcept zelf waarschijnlijk ook wel in staat om een MVP online te zetten om de mogelijke vraag te testen.

 

Ik hoor het graag als ik er naast zit of te kort door de bocht ga! :)

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen,

 

bedankt voor je reactie. Je denkrichting over 't idee gaat inderdaad de juiste richting op.

ik kan me in je reactie ook verplaatsen. Dit zijn ook mijn eigen kanttekeningen. Misschien is de Nederlandse ondernemer wat grondiger dan de Amerikaanse waardoor men hier wel degelijk meer dan een schets van een idee wil zien - en dus een 'lean' presentatie van je idee juist minder professioneel overkomt op stakeholders (VC en beoogde afnemers/consumenten).

Overtuigd ben ik nog niet helemaal.

Aan mij de taak om m'n twijfels duidelijk te krijgen.

 

Misschien zou ik beter kunnen vragen hoeveel kleine starters een website starten om hun idee daadwerkelijk te peilen.

 

Op springwise zie ik veel initiatieven voorbijkomen, ook veel idealisme. Ik vraag me af hoeveel van deze initiatieven uiteindelijk ook succesvol zijn (commercieel overeind blijven).

 

Wederom dank,

 

mvgr,

Bas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.