• 0

Buma/Stemra en Sena rekeningen vallen willen binnen, niet zo maar betalen

Het is weer de tijd van het jaar dat de facturen van Buma/Stemra en Sena (of Stichting Service Centrum Auteurs- En Naburige Rechten) weer op de deurmat vallen. Ergernis? Schrikken van het bedrag? Ik weet het niet, als je muziek draait in de winkel of op kantoor en deze muziek komt niet van een leverancier van rechten-inclusieve (ook wel rechtenvrije) muziek dan is de kans inderdaad groot dat je deze rekeningen moet betalen.

 

KAN HET NIET ANDERS?

Slimmer werken is energie stoppen in het vinden van rechten-inclusieve muziekleveranciers en het beëindigen van de Buma/Stemra en Sena licentiecontracten! Elke ondernemer die denkt dat een retailer, hotel, supermarkt, showroom en/of kantoorpand zonder muziekprogramma's kan, think again. Achtergrondmuziek heeft een hele belangrijke functie om lawaai in panden te neutraliseren en consumenten een vertrouwd en prettig gevoel mee te geven in uw pand. Dit gezegd hebbende kunnen twee zaken direct "slimmer" aangepakt worden: operationele kosten en de kwaliteit van de muziek.

 

Bel dus eens een rondje muziekleveranciers (Mood Media, Notice, The Music Marketeers, etc.) en vraag naar hun muziekprogramma's waar GEEN Buma/Stemra en Sena licenties voor afgesloten hoeven te worden.

 

Ik weet het, het is pas september, maar hierbij heb je alvast de eerste grote besparing voor 2013 te pakken :-)

 

 

Hessel van Oorschot

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de 7 jaar dat ik zelfstandige ondernemer ben, heb ik slechts 1 keer een brief van Sena ontvangen. Deze heb ik direct de prullenbak in gekieperd en nooit meer over gehoord. Van Buma en andere soortgelijke partijen heb ik nog nooit wat vernomen. Ook van dat reprorecht gedoen enzo nooit. Of moet ik nou geen slapende honden wakker maken?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Haha, misschien moet ik mijn profielfoto even vervangen door eentje met zo'n laboratoriumjas aan.

 

Maar zonder gekheid, ik noem juist meerdere partijen die diverse oplossingen aanbieden (zonder ons te noemen) omdat het mij gaat om ondernemers een tip te geven over een serieuze jaarlijks terugkerende kostenpost waar ze van denken dat ze die MOETEN betalen. Er zijn dus goede alternatieven.

Hessel van Oorschot

Link naar reactie
  • 0

In de 7 jaar dat ik zelfstandige ondernemer ben, heb ik slechts 1 keer een brief van Sena ontvangen. Deze heb ik direct de prullenbak in gekieperd en nooit meer over gehoord. Van Buma en andere soortgelijke partijen heb ik nog nooit wat vernomen. Ook van dat reprorecht gedoen enzo nooit. Of moet ik nou geen slapende honden wakker maken?

 

Ik denk dat je inderdaad mazzel hebt gehad tot nu toe (en misschien nog vele jaren in de toekomst).

Hessel van Oorschot

Link naar reactie
  • 0

Maar zonder gekheid, ik noem juist meerdere partijen die diverse oplossingen aanbieden (zonder ons te noemen, want ik weet ook wel dat de url van mijn bedrijf duidelijk in het onderschrift staat maar het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat daar op geklikt wordt).

 

Vermoeiende topics zijn dit toch altijd. :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.