• 0

Grafisch ontwerpbureau

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0
- welke programmas zijn noodzakelijk?

De programma's waarmee jij graag en goed werkt. Dit kunnen wij niet voor jou bedenken.

- welke andere randapparaten en benodigdheden heb ik nodig?

Teken je graag op een pallet, of gebruik je je muis? Ligt aan jezelf! Hiervoor zijn geen standaarden te geven!

- Suggesties voor een geschikte printer en scanner ?

Ik vind persoonlijk de HP all-in-one super makkelijk, scannen, printen en kopiëren, wat wil je nog meer. Zeker een aanrader.

Als je een grafisch ontweropbureau wilt beginnen, dan neem ik aan dat je nu ook al grafisch bezig bent. Met welke programma's (vraag 1 heb je dan beantwoord) met welke randapperatuur (vraag 2 heb je dan ook beantwoord). En heb je onderzoek gedaan of je wel klanten kan krijgen, is er vraag naar jou diensten? Heb je een plan en strategie uitgewerkt? Heb je al eens met iemand van de KvK gepraat?

Jelmer.

• 0

Ik denk dat het niet overbodig is om te zorgen dat je de meestgebruikte pakketten uit de industrie in je bezig hebt. Dit zijn bijvoorbeeld Adobe Photoshop (pixels), Adobe Illustrator(vector) en InDesign van Adobe. Hiermee kun je dus ontwerpen en opmaken. Deze pakketten zijn los heel erg duur en zijn voor wat minder geld ( nog stervens duur overigens ) als een soort suite te koop. Dit heet de Adobe Creative Suite ( voor meer informatie: www.adobe.nl )

Qua randaparatuur is het denk ik handig een goede laserprinter te hebben met kleur, om proefuitdraaitjes en drukvoorbeelden te kunnen maken. In de programma's van Adobe kun je gedeeld printen, dus dan kan je later A4tjes aan elkaar plakken mocht je iets op hebben gemaakt op een groter formaat. Ik denk dus dat een goede A4 kleurenlaser ook geen overbodige luxe is. ( bijvoorbeeld deze: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF25a/10709-10713-10717-10717-10729-4842449.html )

Voor de rest is denk ik een scanner handig, voor eventueel in te scannen materiaal. Als je veel geld kwijt wilt, dan zou je eventueel ook voor een grote monitor kunnen kiezen waar je makkelijk mee kunt werken als er groot opmaakwerk verricht moet worden. En als laatste, een goede computer met veel geheugen, omdat dergelijke grafische programma's vaak erg veel rekenkracht vragen van een computer. Lees daarom bij aanschaf van grafische pakketten ( en andere ) altijd de specificaties met betrekking tot het systeem.

Als allerlaatste puntje, iets wat vaak vergeten word, een goed ergonomisch bureau en een goede stoel, omdat je toch veelal lang achter een computer werkt, is het belangrijk dit goed voor elkaar te hebben.

Christian

• 0

"Grafisch bureau" is een ruim begrip.

Het hangt er bovendien vanaf wat je gaat doen- voor print of voor web ontwerpen (als je voor web gaat ontwerpen heb je b.v. geen enorme printers nodig).

Als je duidelijker aangeeft wat je plan is krijg je een beter afgestemd advies, zodat je straks geen overbodige investeringen doet.

Soms kom je met een tweedehands Mac en een oudere versie van Illustrator of Photoshop al een heel eind!

• 0

Hoi ik ben zelf ook grafisch ontwerper en heb mijn eigen grafisch ontwerpbureau.

Voor mijn werk gebruik ik vaak het programma indesign en photoshop.

qua printer maakt het niet zoveel uit welke je gebruikt, ik gebruik zelf al een oudje namelijk de canon i865.

Wel zou ik zorgen voor een goeie scanner en eventueel ook een goeie spiegelreflex camera afhankelijk van het soort werk.

Mod edit: hyperlnks verwijderd i.v.m. ongeoorloofde zelfpromotie (gebruik hiervoor de ruimte die de handtekening biedt)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar