• 0

Ervaring met 'Explainer Videos'

Hi Higherlevelers!

 

Zoals jullie zagen aan de leuke 'futuristische' topic-discussie in de Innovatie-groep,

hou ik ervan om mijn bedrijf aan te passen aan de toekomst,

zodat men denkt: wow, die kijkt vooruit!

 

Nu kwam ik erachter dat meer en meer websites die ook dit streven

een simpele website met een video op hun homepage (die meestal ook responsive is) hebben,

een korte animatie van 1 minuut die hun product dan uitlegt en als het ware 'verkoopt'.

(Een zogenaamde Explainer Video).

 

Nu raadpleegde ik (of kan 'pleegde ik raad' tegenwoordig ook?!) mijn grote vriend Google,

om te kijken welke bedrijven in Nederland deze filmpjes leveren.

 

De 3 websites die ik het meest tegenkwam:

 

- letssay.nl

- funk-e.nl

- in60seconds.nl

 

(+ hiernaast nog heel veel bedrijfjes die ook video filmen etc. Meer bedrijfsfilm-achtig)

 

Heeft iemand ervaring met het laten maken van dit soort videos (wat mag dit kosten?)

en wellicht met een van de bovenstaande bedrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

tsja, wat kost dat. het is bijna dezelfde vraag als "wat kost een auto?" tussen €300 en €300.000.

De kosten hangen erg af van je wensen en de complexiteit van het product.

De prijsstelling wordt onder andere bepaald door:

- doelstelling;

- script;

- opnamelocatie;

- opnames (eenmansband (licht, geluid, video) of complete crew);

- reis- en verblijfskosten;

- editing;

- voice-over;

- muziek;

- graphics en animaties

- postproductie;

 

Kortom, deze vraag valt niet zo eenvoudig te beantwoorden. Zoek een paar producenten, bekijk hun portfolio of showreels. Degene die je aanspreken, nodig je uit voor een offerte.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hey chappelin

 

Ik heb je vraag gezien en ik zal het een en ander vertellen over deze 'explainer' video's

 

Er zijn veel verschillende Sales video's en er zit natuurlijk allemaal een andere prijs in al moet ik 1 ding zeggen een Sales Video op je website is de beste investering in je website die je kunt maken (later begrijp je deze statemant)

 

Een Sales video kan je gebruiken om jouw product/dienst te explainen(als het een lastig product is kan uitleg nodig zijn(voorbeeld beneden) en te verkopen (wat de bedoeling is van elke video) je kan in jouw video de attentie, de probleem definitie en de oplossing van jouw klant in 1 of 5 minuten fantastisch uitleggen.

 

een voorbeeld: ik heb een webdesign & marketing studio en mijn doelgroep is de ondernemer & bedrijven die hun verkopen willen verhogen.

nou kan ik als een schone website hebt een video eraan toevoegen om meer klanten aan te trekken en mijn verkopen te verhogen

ik heb hier stukjes van een script(niet alles maar een paar belangrijke puntjes) hij is in het engels.

 

A - Attentie hier spreekt hij precies die persoon aan waar deze video aan is gericht aan ondernemers/Entrepreneurs in amerika

 

Hi There,

 

by finding this website you've discovered a little secret...

….we're guessing you have a business with a website or you just have a website, and are looking for a way to boost your business

a

and have more consistent sales.

 

 

and if you're like us, you've done absolutely everything to get your very own website set up.

 

PD - Probleem definitie je legt uit wat het probleem is van deze persoon

 

however, that was the easy part, the hard part is getting people to actually buy your product or sign up for your services or both.

 

 

 

maybe you are frustrated that your website isn't performing as well as it should, or your sales just aren't living up to that cash making dream you had when you first launched the site, or you don't understand why your potential customers don't see the value you offer.

 

 

 

(I'm going to show you how to do just that)

 

 

PC - Proof & Credibility een paar studies als bewijs PC kan van alles zijn

 

According to a recent study by CBS, the average time a person stays on a website is less than 35 seconds.

 

 

35 SECONDS, this means in about a half a minute you need to grab his or her Attention

or you NEVER will see this visitor ever again.

 

 

 

Here's a little secret most people don't know

People don't really read the pages on a website, they scan

 

S - Solution de oplossing voor zijn probleem

 

An Unlimited Sales Video will use our Patented 3 Tools Technology to Engage, Excite and Interest your visitor

 

 

 

We combine Tried & Tested Methods together with our knowledge on sales videos with our Technology for an Unlimited force to be reckoned with

We have field tested our videos to the point that our Unlimited Sales Video's are some of the best in the business

 

and if that is not enough, let me introduce you to our technology for an Unlimited effect.

 

 

3TT

our 3 Tools Technology will

E

E - Engage your customer using formulas that we will personalize for your business for maximum effectiveness

S

S - Sounds, using different sounds to spike your visitors interest using professional voice overs and background music

V

V - Visually excite your customer with different pictures that will tell the core message of you business better then a sales copy of 20,000 words

 

We understand that marketing is hard

you can be rest assured that we handle your trust in us with upmost care and professionalism.

 

 

 

We will Build a Sales video that will give you Unlimited options for your business

 

 

 

at the end of the day its taking the hard marketing work out of your hands and let you work FOR your business not IN.

 

 

Your professional Sales Video will include:

 

 

 

-

- A HD quality video

-

- audio recorded by a professional voice over artist

-

- effective graphic and text to hook attention

-

- professionally crafted script or you can use your own

-

- 1 royalty free audio background track

-

- and of course we enhance your video with our 3 Tools Technology©

 

 

still thinks that Sales Videos don't workt

then guess what... you reached the end of this video,

 

 

 

We had you Engaged, peaked your Interest through a Voice-Over and excited you through Visual pictures,

 

 

CA- Call to Action zeggen hoe ze jouw product/dienst zo snel mogelijk kunnen gebruiken

 

What are you waiting for, fill in the form for a Consultation on {company} can take the marketing out of your hands and help Boost your business.

 

 

Nou er zijn natuurlijk verschillende kwaliteiten van video's en er zijn wel een paar puntjes waar je naar moet kijken

 

- hoe ziet de video eruit die Sales video-bedrijf zelf heeft hieraan kan je zien wat voor kwaliteit je zelf krijgt.

- kijk naar het portfolio zodat je hier een nog duidelijker beeld van krijgt

 

er zijn verschillende soorten video's maar degene waar je je het beste op kunt richten zijn

 

- 2/3d video's

- teken animatie in60seconds gebruikt dit het meest.

- Real life videos met een video crew

 

nou wat een video moet hebben is dit

 

- 1-5 minuten

- HD kwaliteit

- Voice-Over maar geen 'cheesy sales guy'

- graphics en animaties

- Script

- achtergrond muziek

 

Prijzen

 

- 500 kwaliteit is goed maar toch simpel

 

2000- 3000 alles erop en eraan zeer goede kwaliteit

 

Real life video's ik heb hier geen voorbeeld van maar 3-6 ben je wel kwijt

 

Dit lijkt veel geld en dat is het ook maar is ook de beste investering die je kunt maken

 

Nou de kracht in een automatische videotje die afspeelt ligt in het feit dat binnen 6 seconden deze persoon weet of dat dit voor hem is VOORBEELD: als jouw bedrijf Real life video's verkoopt voor Fysiotherapeuten

 

En er komt een fysiotherapeut op jouw website en hij scant jouw website en denkt 'nou volgens mij kan deze website mij niet helpen' en dan speelt het videootje zichzelf af (automatisch) en de eerste 2 zinnen is:

 

Hallo daar

 

ben jij een fysiotherapeut die het niet lukt om zijn praktijk in de markt te brengen of zoek je gewoon een manier om jouw persoonlijkheid aan jouw klanten te laten zien zodat ze sneller voor jouw kiezen.

 

dan is de attentie van deze persoon gegrepen en begrijpt gelijk dat deze website iets voor hem kunt betekenen dat gecombineerd met een script dat de probleem definitie en oplossing van hem weergeeft grafische tekst die hem aan visueel gegrepen houdt een voice-over die hem door heel de video uitlegt wat deze website voor deze fysiotherapeut kunt betekenen en een achtergrond muziekje die zeer relaxt is, is de enige vraag nog waar kan ik tekenen?

 

en als je denkt dat wat ik zeg totaal niet klopt dat kan best waar zijn dus kijk hier even naar:

 

Did you Know that 80% of website Visitors don't Read, They SCAN. And the Average visit time is 34 Seconds

 

With proper optimization, video increases the chance of a front-page Google result by 53x Times.

 

- Site visitors who view video stay Two minutes longer on average and are 64% more likely to purchase than other site visitors

 

- 52% of consumers say that watching product videos makes them more confident in their online purchase decisions. When a video is information-intensive, 66% of consumers will watch the video two or more times

 

- On the average Web page, users have time to read at most 28% of the words during an average visit; 20% is more likely.

 

http://www.invodo.com/html/resources/video-statistics/

http://www.useit.com./alertbox/percent-text-read.html

http://royal.pingdom.com/2012/01/17/internet-2011-in-numbers/

 

natuurlijk zit er nog veel meer achter om een video te maken maar ik denk wel dat ik wat licht op de zaak heb geworpen

 

Als iemand vragen heeft laat het weten

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.