• 0

Failliet , emigreren of alles kwijt raken....

Via google kwam ik bij higherlevel terecht. En wat ik dus wou vertellen is dat ik failliet zal gaan. Ik heb 550k euro schuld bij de bank en 300k euro schuld bij leveranciers die ik dus niet meer kan betalen vanwege de zaken die slecht lopen.. Sinds de begin van de crisis lopen de zaken niet meer goed. Maar sinds 1 jaar maak ik dus echt heel erg veel verlies. Ik maak momenteel 20K tot 30K euro verlies per maand.

 

Mijn vrouw heeft een hypotheek van 250K euro , maar ook zij is sinds 5 maanden werkloos en kan het dus niet meer betalen. En ik kan dat ook niet meer doordat ik iedere maand +- 25K euro verlies draai.

 

Ik wist sinds een jaar al heel erg zeker dat ik failliet zou gaan door de crisis die aanhoudt , dus heb ik in die tussentijd 650K euro met familie leden naar India gestuurd met de hoop dat ik mijn geld niet zou kwijt raken. Die gedeelte is mij dus al gelukt. Mijn kinderen en mijn vrouw zijn al in India.

 

Ik heb momenteel 15 medewerkers die hier niet van op het hoogte zijn. En de bank plus mijn leveranciers weten ook niet dat ik over paar dagen hoogstwaarschijnlijk zal emigreren.

 

Wat zou jij als ondernemer doen in mijn situatie? Ik heb 4 kinderen en een vrouw en ik weet dat als ik in Nederland zou blijven dat wij helemaal niets zullen hebben waarbij mijn gezin dus in een hele nare situatie zou terechtkomen. We hebben meer dan 1 miljoen euro aan schuld , dus hieruit kunnen we niet meer komen doordat de zaken slecht lopen.

 

Wat zou jij doen? Ik voel me heel erg rot maar ik kan hier verder niets aan doen. Of ik moet met mijn gezin in een rot situatie belanden of ik ga naar India met al mijn geld en bied ik mijn gezin een mooie toekomst aan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat als je 650K hebt. een schuld van 850k Je weet al een jaar dat je failliet gaat en dat je dit jaar 300K extra schuld hebt opgebouwd dat je dik verkeerd bezig bent geweest.... (een jaar geleden was die schuld dus nog 'maar' 550K

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd al een schuld van rond de 750K euro gehad. Ik had zelf ook een vermogen van meer dan 1 miljoen euro. Nadat de crisis heeft ingeslagen kon ik het bijna niet meer terug betalen. Van mijn vermogen is al meer dan 600K euro verdampt door telkens verlies te draaien.

 

Ik heb het 4 jaar geprobeerd om toch een goed lopende zaak te hebben maar jammer genoeg is het mij niet gelukt , de crisis heeft mij genekt. Ik dacht dat de crisis binnen een jaar of 2 voorbij zou gaan. Maar we zijn al 4 jaar verder en nog steeds is er een crisis waardoor ik telkens maar weer verlies draai. Als ik zo door zal gaan zal ik alles verliezen. Er staat teveel op het spel om die keuze te nemen.

 

Als ik geen kinderen/vrouw had zou ik waarschijnlijk al mijn geld inleveren en zou ik bij mijn ouders wonen. Maar die optie heb ik niet. Ik heb 4 kinderen die allemaal nog heel erg jong zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de vraag niet moet zijn wat wij zouden doen.

 

Mijn vrouw klaagt iedere keer dat ik weer dronken thuis ben we hebben heel vaak ruzie. Echt , als jij bij me was zou je me hoogstwaarschijnlijk wel begrijpen. Doordat ik sinds de begin van de crisis verlies draai heb ik mezelf verloren. Mijn gezin klaagt al jaren over mij. Ik ging dagelijks naar de psycholoog om steun. Ik kan het gewoon niet meer aan.

 

Daarom wil ik een nieuwe leven opbouwen in een andere land verweg van Europa. Mensen die mijn situatie niet begrijpen hebben dit wat ik mee maak niet meegemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Door je vrouw al weg te sturen met de kinderen en het geld heb je toch al een keuze gemaakt? Ik denk dat je hier nu alleen hoopt dat we dit met zijn allen willen rechtvaardigen?

 

Het is een keuze om het zo te doen, niet de fraaiste keuze naar de schuldeisers toe maar ergens snap ik het ook wel. Je wilt niet alles kwijt zijn (maar volgens mij kun je in India van 650K behoorlijk goed leven??).

 

Maar ik denk als je het zo oplost dat je er dan niet op moet rekenen dat je hier ooit nog moet zijn? Ik weet niet wat de legale consequenties zijn, maar kan me voorstellen dat je op een opsporingslijst komt te staan?

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zo veel en zo lang verlies draait, dan ga je toch op een gegeven moment maatregelen nemen.

 

Ik verdiende eerst echt ongelooflijk veel geld tot de crisis insloeg. Nadat de crisis insloeg maakte ik geen ene rode stuiver winst. Ik betaalde telkens mijn vaste lasten en verder kon ik niets meer. En sinds 2-3 jaar maak ik dus echt verlies. En de laatste jaar is de verlies die ik per maand maak omhoog geschoten.

 

Mijn gedachte was dat de crisis maar 2 jaar zou duren. Toen ik zag dat dat het geval niet was begon ik dus maatregelen te nemen door geld richting India te sturen. Ik had geen andere keus. Ik zag mijn vermogen zeer snel verdampen.

Link naar reactie
  • 0

Door je vrouw al weg te sturen met de kinderen en het geld heb je toch al een keuze gemaakt? Ik denk dat je hier nu alleen hoopt dat we dit met zijn allen willen rechtvaardigen?

 

Het is een keuze om het zo te doen, niet de fraaiste keuze naar de schuldeisers toe maar ergens snap ik het ook wel. Je wilt niet alles kwijt zijn (maar volgens mij kun je in India van 650K behoorlijk goed leven??).

 

Maar ik denk als je het zo oplost dat je er dan niet op moet rekenen dat je hier ooit nog moet zijn? Ik weet niet wat de legale consequenties zijn, maar kan me voorstellen dat je op een opsporingslijst komt te staan?

 

Groet, Martin

 

 

 

Eigenlijk hoop ik wel dat jullie het rechtvaardigen. Ik voel me net een verrader. Maar ja ... ik geef momenteel geld uit aan drank om mezelf weer goed te voelen waardoor mijn gezin kapot gaat. En daarom heb ik ook die keuze gemaakt. Ik had echt geen andere keus. Ik kan sinds 2 jaar niet meer goed slapen. Soms kan ik 1 week lang niet slapen door de stres. Ik heb serieuze psychologische klachten.

 

Wij komen zeker weten rond met 650K euro. Dat is zeker. Wat ik daar ga doen weet ik nog niet , ik ken de taal niet ik ken die mensen niet ik ken die cultuur niet. Ik weet het echt niet meer. Ik moet gewoon mijn leven opnieuw opbouwen.

 

Ik zou het niet weten of ik op een opsporingslijst zal komen. Ik zal iniedergeval nooit meer terug keren naar Europa.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet dat je die 650k aan het bedrijf onttrokken hebt. Dan denk ik dat je het niet goed hebt aangepakt: je had beter je bedrijfsvoering kunnen aanpassen ipv de handdoek al in de ring te gooien en €650k af te romen. Als je eerder actie ondernomen had (saneren) en de €650k in het bedrijf had laten zitten dan had je nu waarschijnlijk geen schuldeisers gehad en was je onderneming (en jij) sterker uit de crisis gekomen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Als ik die 650K op mijn bank zou hebben staat dan zou de bank alles afpakken. Nu ik mijn geld richting India heb gestuurd kunnen ze mij niets maken. Ik vind het wel jammer dat het zo moet gaan. Maar ja ik moet dus kiezen , of mijn gezin een goed toekomst aanbieden , of gezamenlijk ten onder gaan.

 

Wat ik ook heel erg jammer vind is dat al die schulden uiteindelijk betaald zal moeten worden door de Nederlandse burger.

 

Wat zou jij doen? Je geld op de bank laten wetende dat je alles zult verliezen? Of het ergens veilig onderbrengen zodat je nog geld over zult houden om je kinderen een goed toekomst aan te kunnen bieden?

Link naar reactie
  • 0

Als ik die 650K op mijn bank zou hebben staat dan zou de bank alles afpakken. Nu ik mijn geld richting India heb gestuurd kunnen ze mij niets maken. Ik vind het wel jammer dat het zo moet gaan. Maar ja ik moet dus kiezen , of mijn gezin een goed toekomst aanbieden , of gezamenlijk ten onder gaan.

 

Wat ik ook heel erg jammer vind is dat al die schulden uiteindelijk betaald zal moeten worden door de Nederlandse burger.

 

Wat zou jij doen? Je geld op de bank laten wetende dat je alles zult verliezen? Of het ergens veilig onderbrengen zodat je nog geld over zult houden om je kinderen een goed toekomst aan te kunnen bieden?

 

Waarom bekruipt mij het gevoel dat dit geen serieus topic is? Waarom is het voor jou van belang om te weten wat wij zouden doen? De wijze waarop je dit presenteert heb ik eerder gelezen onder een ander "alias".

Link naar reactie
  • 0

Ik ben psychologisch ook niet meer inorde. Misschien wanneer ik ben verlost van al deze elende dat ik dan misschien weer mezelf kan worden. Ik zou me wat beter voelen als ik begrip zou krijgen van mede ondernemers.

 

Ik heb altijd hulp en steun van mijn vader gekregen. De enige persoon die ik blind vertrouw. Hij heeft ook erg veel ervaring in ondernemen en heeft zelf ook jaren een bedrijf gerund. En hij was de gene die mij vanaf het begin al steunde.

 

Alles ging goed tot de crisis dus insloeg. Ik kon toen geen kant meer op doordat ik geen winst meer maakte. En de jaar erop begon ik verlies te draaien voor maar liefst 3 jaar lang. Ik had de hoop toen 3 jaar terug nog niet verloren. Ik hoopte dat het weer goed zou komen. Maar dat bleek dus een droom te zijn.

 

Ik kon 2 keuzes nemen. 1 = alles kwijt raken en je kinderen geen goede toekomst kunnen aanbieden. 2 = zoveel mogelijk geld naar het buitenland brengen en in het buitenland je gezin een goed toekomst aanbieden.

 

Wat zou jij doen als jij in mijn plaats was?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een andere persoon met wellicht andere achtergronden, de keuzes die ik maak zijn niet een op een te vergelijken metcde door jou gemaakte keuzes.

 

Je zegt psychologisch in een dip te zitten, heb je hier serieuze hulp bij?

 

Je hebt zelf al een keuze gemaakt, ik heb de indruk dat je zekerheid zoekt, bevestiging of je de juiste keuze hebt gemaakt. Kan je uitleggen waarom je twijfelt?

 

Feitelijk heb je per saldo een verplichting van 200/m. Ben je er zeker van dat die verliessituatie waar je nu in zit, niet om te buigen is? Welke branche zit je eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Waarom steken mensen zich zo diep in de schulden zonder zich te informeren?

 

Ik heb altijd begrepen dat je in een BV enkel aansprakelijk bent voor het ingelegde bedrag. Tenzij je fouten maakt of geld onttrekt.

 

TS heeft ofwel privé meegetekend voor de leningen, ofwel heeft TS niet de moeite genomen een bv op te richten.

Vermits de zaak al jaren bestaat, is er ook geen sprake van oprichtersaansprakelijkheid.

 

Nu het fout gaat, zoekt TS geen oplossingen. Integendeel, hij gaat vluchten naar een 3de wereld land.

 

Nergens lees ik dat TS advies neemt of zijn situatie gaat bespreken met de bank of leveranciers.

 

Door het wegsluizen van de 650K heeft TS zijn kansen op een goede afloop volledig verknald. Of het geld nu privé was of uit het bedrijf komt, maakt niet uit.

 

Geld wegsluizen of op een andere naam zetten, om het te ontrekken van schuldeisers is strafbaar. Zelfs al doe je dat voor de zaak over kop gaat.

 

Mijn gevoel zegt dat TS niet helder denkt, en slechte beslissingen heeft genomen. Nu hij effectief de benen moet nemen, krijgt hij watervrees. En gelijk heeft hij. Het lijkt mij niet prettig om in een land te gaan wonen waar je geen enkele voeling mee hebt, laat staan kan communiceren met de bevolking. Daarnaast zal TS geen enkele bewegingsvrijheid hebben.

 

Hij zal erg moeten oppassen als hij India verlaat. Bij eventuele vakanties, zal hij tussenstops moeten nakijken, juridisch advies inwinnen. Hopen dat het vliegtuig niet wordt omgeleid.

 

Nu hoor ik roepen, zo'n vaart zal het toch wel niet lopen. TS is toch geen crimineel. Voor faillisementsfraude doet men toch geen moeite. Dat kan wel zijn, maar ik zou er niet op gokken.

 

Een kennis van mij werd een tijdje terug op de luchthaven aangehouden omdat Griekenland een internationaal aanhoudingsbevel had uitgeschreven. En dit ging enkel over de vergunning van een pand dat de beste man meer dan 10 jaar geleden had doorverkocht.

 

Ik zou in TS zijn plaats ook wel koudwater vrees hebben.

 

Groet

 

Link naar reactie
  • 0

Maar stel dat jij in mijn situatie zou zijn , wat zou jij dan doen? Want zo te zien vind je het niet goed wat ik aan het doen ben. Ik ben zovaak naar de psycholoog geweest. Het heeft geen zin , ik zit in een dip door al die geld die ik al heb verloren en ik moet Nederland verlaten om mijn kinderen een goed toekomst te kunnen aanbieden.

 

Ja ik zoek bevestiging omdat ik me dan beter zal voelen.

 

En ja het is gegarandeerd dat ik het niet kan ombuigen. Ik maak bijna geen omzet meer. In 3 jaar tijd ben ik 600K kwijt geraakt. Ik wil mijn branch anoniem houden omdat ik nog steeds in Nederland ben. Mag dat?

Link naar reactie
  • 0

Waarom steken mensen zich zo diep in de schulden zonder zich te informeren?

 

Ik heb altijd begrepen dat je in een BV enkel aansprakelijk bent voor het ingelegde bedrag. Tenzij je fouten maakt of geld onttrekt.

 

TS heeft ofwel privé meegetekend voor de leningen, ofwel heeft TS niet de moeite genomen een bv op te richten.

Vermits de zaak al jaren bestaat, is er ook geen sprake van oprichtersaansprakelijkheid.

 

Nu het fout gaat, zoekt TS geen oplossingen. Integendeel, hij gaat vluchten naar een 3de wereld land.

 

Nergens lees ik dat TS advies neemt of zijn situatie gaat bespreken met de bank of leveranciers.

 

Door het wegsluizen van de 650K heeft TS zijn kansen op een goede afloop volledig verknald. Of het geld nu privé was of uit het bedrijf komt, maakt niet uit.

 

Geld wegsluizen of op een andere naam zetten, om het te ontrekken van schuldeisers is strafbaar. Zelfs al doe je dat voor de zaak over kop gaat.

 

Mijn gevoel zegt dat TS niet helder denkt, en slechte beslissingen heeft genomen. Nu hij effectief de benen moet nemen, krijgt hij watervrees. En gelijk heeft hij. Het lijkt mij niet prettig om in een land te gaan wonen waar je geen enkele voeling mee hebt, laat staan kan communiceren met de bevolking. Daarnaast zal TS geen enkele bewegingsvrijheid hebben.

 

Hij zal erg moeten oppassen als hij India verlaat. Bij eventuele vakanties, zal hij tussenstops moeten nakijken, juridisch advies inwinnen. Hopen dat het vliegtuig niet wordt omgeleid.

 

Nu hoor ik roepen, zo'n vaart zal het toch wel niet lopen. TS is toch geen crimineel. Voor faillisementsfraude doet men toch geen moeite. Dat kan wel zijn, maar ik zou er niet op gokken.

 

Een kennis van mij werd een tijdje terug op de luchthaven aangehouden omdat Griekenland een internationaal aanhoudingsbevel had uitgeschreven. En dit ging enkel over de vergunning van een pand dat de beste man meer dan 10 jaar geleden had doorverkocht.

 

Ik zou in TS zijn plaats ook wel koudwater vrees hebben.

 

Groet

 

 

Ik heb sinds 4 jaar oplossingen gezocht. Het enigste wat er is gebeurd is dat ik 600K ben verloren. Als ik zo door zou gaan zal ik alles verliezen.

 

En wat is de argument waarbij jij India een derde wereld land durft te noemen?

 

En ik zal nooit meer terug keren naar Europa of Amerika. Ik weet zelf ook wel dat ik strafbaar bezig ben. Maar ja wat moet ik anders. Als je 4 kinderen hebt ga je toch echt elke mogelijke uitweg zoeken. Ookal is het illegaal.

Link naar reactie
  • 0

maar eerst laat je het zo ver komen dat je 600k verliest en vervolgens wil je met het geld ervan door en laat je andere ondernemers met de ellende zitten waardoor zij wellicht ook in de problemen komen?

 

Ja want ik dacht de economie weer zou aantrekken. Maar dat is dus niet gebeurd. Jammer genoeg zullen er zeker 5 bedrijven failliet gaan. Dat is wel zeker. Want het loopt bij hun ook niet zo goed. En deze klap kunnen ze niet opvangen. Ik werk al jaren met ze dat is ook de reden waarom ik dit zo zeker weet. Maar ja mijn kinderen gaan voor.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal hoe je 14 personeelsleden nodig hebt in een bedrijf dat geen omzet draait?

 

Het is me wel duidelijk dat je niet helemaal helder meer denkt.

 

Stel dat je de keuze hebt:

 

1) vluchten met 650K

2) In nl kunnen blijven zonder een cent maar ook zonder privé schulden ten gevolge van faillisement

 

Mijn gevoel zegt, dat je naast de psycholoog ook hulp moet zoeken voor je bedrijf.

je moet in gesprek met alle betrokken partijen en experts laten kijken naar je situatie.

 

Daarnaast is het misschien handig om je gezin af te schermen van wat jou te wachten staat. bvb huwelijkscontract aanpassen.

 

Wat zou ik doen? Zeker niet vluchten met vrouw en kinderen. Dit dragen ze heel hun leven mee. Ik veronderstel dat je ook familie achterlaat in Nederland. Je wil je gezin beschermen maar ik denk dat vluchten net een omgekeerd effect heeft.

 

Laat toch eens uitrekenen wat de impact van een stopzetting echt is ipv zomaar kort door de bocht te concluderen dat jouw leven voorbij is.

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses als ik je beledigd heb.

 

Je stelde dat je India niet kent en ook de taal niet spreekt, maar ik vermoed nu dat het toch de plek is waar je roots liggen.

 

Met 3de wereld land bedoelde ik niets slechts. Wou eerder zeggen dat het een erge cultuurschok zal zijn, als je uit 'overgeorganiseerd' nederland komt.

 

En met 650K zal je niet bepaald een armoezaaier zijn.

 

Blijf erbij: slecht plan. Laatste optie, als het echt niet anders kan.

Link naar reactie
  • 0

Maar stel dat jij in mijn situatie zou zijn , wat zou jij dan doen? Want zo te zien vind je het niet goed wat ik aan het doen ben. Ik ben zovaak naar de psycholoog geweest. Het heeft geen zin , ik zit in een dip door al die geld die ik al heb verloren en ik moet Nederland verlaten om mijn kinderen een goed toekomst te kunnen aanbieden.

 

Ja ik zoek bevestiging omdat ik me dan beter zal voelen.

 

En ja het is gegarandeerd dat ik het niet kan ombuigen. Ik maak bijna geen omzet meer. In 3 jaar tijd ben ik 600K kwijt geraakt. Ik wil mijn branch anoniem houden omdat ik nog steeds in Nederland ben. Mag dat?

 

Dan is dat duidelijk, kies voor je kinderen en emigreer snel naar Pakistan, nu het nog kan! Als je hiermee te lang wacht, zetten ze je straks vast vanwege het moedwillig onttrekken van gelden en zitten je kinderen zonder vader ergens ver weg,

 

Ben je trouwens zo bijzonder in je branche dat je deze hier niet kunt noemen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.