• 0

logo keuze

Omschrijving van je concept:

Een reparatie service voor eindgebruikers van consumenten electronica

 

De slagzinnen zijn door ontwerpers erbij gezet, en worden veranderd. Suggesties zijn welkom!

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

het gaat op dit moment alleen om de logo keuze, de rest is nog niet klaar

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

het gaat op dit moment alleen om de logo keuze, de rest is nog niet klaar

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

het gaat op dit moment alleen om de logo keuze, de rest is nog niet klaar

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

-Wat is een goed logo, en waarom is dat zo.

-Slogan suggesties.

 

404537-reparatie33.thumb.jpg.b0f448c29d6eec1eb57b4e9b8c706ee2.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou kiezen voor het eerste logo met het rode drukknopje (rood is een warme kleur).

Het cirkeltje erachter zou ik weglaten, maakt op mij alleen maar een onrustige indruk.

 

De letter R op een toets (?) oogt weinig dynamisch..

 

Als je het direct goed wilt doen:

reparatie service -> reparatieservice

consumenten electronica -> consumentenelektronica

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag dat een logo uniek is en je bij het logo direct de link met het bedrijf legt. Bij het eerste logo is het beeld te algemeen en te bekend om het aan je bedrijf te linken. Wel springt die het meeste er uit qua kleur en opzet.

 

Het 3de logo is unieker naar mijn mening maar springt er minder uit.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Om het nog eenvoudiger te maken: ik zou voor logo 2 gaan. De kleur rood is de kleur van gevaar. De tweede logo is simpel, net zoals de domeinnaam. Die onthoud je meteen.

 

Maar zoveel tijd aan een logo besteden zal ik niet doen. Nu heb je hier 3 mennigen en 3 verschillende keuzes. En de bezoeker van je site komt naar ik aanneem niet naar je site vanwege je logo, maar vanwege de inhoud van de website. Dat doet bezoekers je site onthouden.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik alle drie de logo's niet super.

Moest ik kiezen dan zou ik voor logo twee gaan. Logo een is de kleur rood, die past waarschijnlijk niet helemaal bij repareren. Logo drie vind ik niet uniek ogen en niet passen bij reparaties (overigens oogt logo een en twee ook niet uniek).

 

Bovenstaande bericht suggereert dat een logo niet heel belangrijk is. Het is natuurlijk afhankelijk van de branche. Maar ik vermoed dat reparatie.com zich voornamelijk gaat richten op consumenten via internet. Hier is van groot belang dat een partij betrouwbaar oogt.

 

Ik zou toch willen adviseren nog even terug te gaan naar de designer voor een beter logo.

Link naar reactie
  • 0

Als je moet kiezen uit deze 3 concepten, zou ik voor het tweede logo gaan, echter zou ik de tagline achterwege laten of een andere tagline gebruiken. De combinatie van een overduidelijk nederlandstalige bedrijfsnaam en een engelstalige slogan vind ik persoonlijk een rare keuze. Houd het lekker kort en duidelijk: Reparatie.com, MAAKT HET.

 

Overigens zou ik de cirkel aan de rechterkant weglaten. De linkerkant is sterk concentrisch en de recht cirkel haalt het evenwicht uit het logo en voegt in betekenis weinig toe.

 

Je zou overigens ook een variatie op kunnen maken op het logo in de bijlage: . Het stekkertje legt misschien wel een meer herkenbare verbinding met consumentenelektronica dan de aan-/uitknop, sleutel spreekt voor zich.

repararatiecom.jpg.7730c03a29265aba73afe0ceb43ce54e.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste, logo is zeker belangrijk voor de onderneming. Het is in beginsel het gezicht van de onderneming en fungeert gelijk als visitekaart en bekleed ook meteen een boodschap.

 

Logo 1 Logo in het rood staat voor een apparaat dat op stand by staat, dus niet in werking. Dit loopt niet parallel met "je slogan "Make it work" of met de bedrijfsvoering.

 

Logo 2 Logo heeft een verkeerde kleur, je kunt deze een paar gardients veranderen richting een frisse groene kleur. Groen staat immers voor werking, vooruitgang enz. Verder vind ik de typeface voor - reparatie.com - goed passen en m.n. de letter R die zonder hoofdletter is gebruikt. De typeface voor de slogan past ook goed bij het geheel. Het is al met al simpel en duidelijk, het gaat immers hier ook om een reparatiebedrijf en niet om een fashion brand. De drempel moet hierin laag zijn en dat is duidelijk te zien.

 

Logo 3 No comment. Heeft geen karakter.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De kleur rood is de kleur van gevaar.

 

Dat is nogal kort door de bocht. De kleur trekt aandacht en zet in sommige gevallen aan tot actie. Daarom wordt deze kleur vaak gebruikt bij waarschuwingssignalen; het is de bedoeling dat de aandacht daar naar toe gaat. Het is dus niet per definitie een 'gevaarlijke' kleur. Sterker nog, er is ooit eens onderzocht dat mensen op internet eerder op een rode, dan op een groene knop klikken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een stuk of 60 logo's , persoonlijk wilde ik kiezen uit deze 3. Ik had ze allemaal kunnen plaatsen, maar iemand merkte terecht al op, dat ik dan 60 reacties zou krijgen over 60 verschillende logo's

 

Ik ben het eens dat de kwaliteit belabberd is, helaas zo ook mijn budget :), de logo's van de websitebouwer zagen er nog slechter uit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je moet kiezen uit deze 3 concepten, zou ik voor het tweede logo gaan, echter zou ik de tagline achterwege laten of een andere tagline gebruiken. De combinatie van een overduidelijk nederlandstalige bedrijfsnaam en een engelstalige slogan vind ik persoonlijk een rare keuze. Houd het lekker kort en duidelijk: Reparatie.com, MAAKT HET.

 

Overigens zou ik de cirkel aan de rechterkant weglaten. De linkerkant is sterk concentrisch en de recht cirkel haalt het evenwicht uit het logo en voegt in betekenis weinig toe.

 

Je zou overigens ook een variatie op kunnen maken op het logo in de bijlage: . Het stekkertje legt misschien wel een meer herkenbare verbinding met consumentenelektronica dan de aan-/uitknop, sleutel spreekt voor zich.

 

 

Welkom en een uitstekende eerste post zeg!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb even gezocht en kwam uit bij deze url http://goo.gl/jNK90.

Onderstaand logo sluit mijn inziens beter aan bij uw diensten?

- http://goo.gl/rQQOO

 

Het probleem is dat ik mij niet te veel wil binden op "gsm" , de term "reparatie" kan vrijwel overal voor worden gebruikt. Alhoewel ik al >12 jaar zelfstandig in de telecom ben, kan het zijn dat ik een carriere switch maak, als blijkt dat "wasmachines repareren" meer op brengt.

 

Vandaar dat ik gevraag had vooral geen schroevendraaiers, en steeksleutels te gebruiken...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op de genoemde ontwerpsite krijg je meestal wel goede logo's, maar als ik ook een hamer en circkelzaagbladen zie vraag ik me af of je de opdracht wel goed omschreven hebt. Beide gereedschappen passen niet echt bij een printplaatje.

Soldeerboutje had beter gepast.

En voor 75 euro was er wel een beter logo te maken.

Link naar reactie
  • 0

Welkom en een uitstekende eerste post zeg!

 

Dank je

 

 

 

Het probleem is dat ik mij niet te veel wil binden op "gsm" , de term "reparatie" kan vrijwel overal voor worden gebruikt. Alhoewel ik al >12 jaar zelfstandig in de telecom ben, kan het zijn dat ik een carriere switch maak, als blijkt dat "wasmachines repareren" meer op brengt.

 

Vandaar dat ik gevraag had vooral geen schroevendraaiers, en steeksleutels te gebruiken...

 

 

 

Dat vind ik nogal een rare redenatie. Ik snap wel dat je je niet wilt beperken tot het repareren van telefoons, maar om nou te stellen dat de term reparatie overal voor gebruikt kan worden vind ik een beetje ver gaan. De term reparatie wordt toch alleen gebruikt als het gaat om het repareren van goederen of spullen, dus of dat nou een wasmachine of telefoon is, een schroevendraaier zal je al snel nodig hebben. Dus als je geen baan als kledingreparateur ambieert, lijken mij universeel herkenbare symbolen als stekkers, steutels en schroefdraaiers een prima manier om je bedrijf smoel te geven.

 

Overigens is slogan 'Makes IT work' wel een aardige, maar dan wel voor een bedrijf in de IT.

 

Dat logo van BuroBanaan op ontwerpen-voor-geld.nl is inderdaad wel een leuke zoals Ingrid G. aangeeft. Misschien is combinatie van de stekker en de schroeverdraaier in dit geval iets te veel, maar met alleen de stekker aan de e heb je volgens mij een leuk logo te pakken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.