• 0

verhuur chalet

Hierbij even een vraagje:

 

recent heb ik een (gebruikt) chalet gekocht incl. perceel (geen hoofdverblijf) echter nu wil ik deze af en toe gaan verhuren. Nu weet ik niet precies hoe dit werkt maar zou graag het chalet en de huurpenningen in box 3 houden zodat ik alleen vermogensrendementheffing betaal en de huurpenningen dus onbelast ontvang.

 

Mijn vraag is dus of dit zomaar kan ,ik wil wel een factuurtje uitschrijven als ik het chalet verhuur uiteraard dan zonder btw.

 

Het is mij dus onduidelijk wanneer de fiscus de inkomenten kan belasten in box 1, en hoe ik dit dus kan voorkomen.Evenals het voorkomen van het ondernemerschap voor de btw e.d.

 

Alvast dank voor jullie visie.

 

Werner

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede avond Werner,

 

Één chalet verhuren valt, normaal gesproken, in box 3.

 

Enkel indien er meerdere panden in de verhuur opgenomen worden c,q, indien er een substantieel deel van het inkomen uit verhuur afkomstig is, is er sprake van een onderneming en dient een en ander in box 1 opgenomen te worden.

 

Succes met de verhuur.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus je hebt het chalet inclusief de ondergrond gekocht, of pacht je de grond ?

 

Als je de grond pacht is het nog maar de vraag of je bij alleen eigen gebruik en incidentele verhuur (om de kosten beetje te dekken) uberhaupt aan box 1 of box 3 toekomt.

 

NB: Is verhuur wel toegestaan op het park ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.