• 0

webwinkel feedback

Omschrijving van je concept:

Ik verkoop in mijn winkel schoenen voor dames (pumps&highheels) ook voor de kleine maten

vanaf maat 34 tm maat 43

 

www.sizes4all.com

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben echt net gestart en krijg vooral heel veel bezoekers die komen kijken

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

ik zou vooral willen dat de mensen die komen kijken ook daadwerkelijk iets gaan bestellen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik verkoop pumps vanaf maat 34

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe ik de website optimaal kan benutten en niet alleen maar kijkers trek

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent wel erg beknopt in je betoog over je webwinkel. Dit is ook direct terug te zien in de winkel zelf; er staat bijna geen tekst op de site.

 

Vermeld bij elk artikel op jouw site wat voor een schoen het is en wat de eigenschappen er van zijn.

 

Vertel eens uitgebreid op dit forum waarom jij denkt dat men juist bij jou gaat kopen en niet bij een andere schoenen winkel?

Link naar reactie
  • 0

Je zegt "ook voor de kleine maten" en "vanaf maat 34", maar de vier modellen op je homepage beginnen allemaal bij maat 36. Ik vraag me dus af of je veel bezoekers krijgt die voor die kleine maten komen en vervolgens teleurgesteld worden. En die gaan echt niet op elk paar schoenen klikken om te kijken of er toevallig maat 34 bij zit.

 

Verder is je site hier en daar onleesbaar (rode tekst op grijze ondergrond, lichtblauw op grijs in je footer, een erg klein lettertype in je teksten). En wat moet ik als bezoeker met een zoekfunctie op productnummer? Gaat er echt ooit iemand op zoek naar schoenen 0030-FM020-1 BR?

 

Je facebook en twitter logo's gaan naar een blanco pagina. Je algemene voorwaarden zijn nog een oningevulde template.

 

Kortom, je hebt nog wat werk te doen.

Link naar reactie
  • 0

Wat Fvddungen zegt... Ik krijg bijna lasogen van dat rood en de links onderaan de pagina zijn voor mij totaal onleesbaar.

 

Verder heb je natuurlijk enorme concurrentie op het web (Zalando alleen al). Het moet daarom op je site wel heel duidelijk naar voren komen waarom ik bij jou moet kopen en niet ergens anders. Gooi er een emmer enthousiasme en passie over! Nu begin je met 'Wij zijn en jong en dynamisch bedrijf'. Dat kan echt niet. Huur anders een ervaren tekstschrijver in die je daarmee kan helpen.

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt ik moet idd wat meer informatie verstrekken per artikel.

wat betreft de kleuren weet ik niet helemaal zeker want zie wel dat mensen meerdere pagina's bekijken (dus klikken niet meteen weg)

Waarmee ik me wil onderscheiden? Ook volwassen schoenen in kleine maten aanbieden vanaf mt 34 (dus geen kinderschoenen) en qua prijs toch lager zitten dan de rest die kleine maten aanbiedt

Link naar reactie
  • 0

Nou, geloof de heren maar, die kleuren zijn een killer, en bepaald geen eyecatcher. De lettertypes zouden wat mij betreft éénduidiger kunnen worden toegepast en de kleurstelling straalt iets saais uit. Jouw propositie is wel leuk bedacht, dat zou er dus op de homepage al uit moeten springen en de daadwerkelijke doelgroepen uit moeten nodigen tot winkelen in de webshop.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf geen schoenen bij je kopen. Waarom zou ik bij jou kopen en niet bij Zalando of een andere betrouwbare webshop.

Dit ziet er vrij onbetrouwbaar uit, ik zou een goede Webdesigner inhuren en deze een layout en huisstijl laten maken.

 

Ook staat er weinig tot geen tekst bij.

 

Voorbeeld:

 

http://www.sizes4all.com/product/162235/Hoge_schoen.aspx

vs

http://www.zalando.nl/nike-sportswear-air-max-command-sneakers-laag-zwart-ni112a01y-853.html

 

Ik hoop dat je er iets mee kan :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou ik bij jou kopen en niet bij Zalando of een andere betrouwbare webshop.

 

Nou, een reden zou kunnen zijn dat het assortiment erg goed is (maar dat weet ik verder niet). Of dat de prijzen erg laag zijn (maar dat zal niet, denk ik). Of dat je de webshop zo geweldig vindt dat je het niet kan laten (maar dat is dus niet het geval). Of dat je service fantastisch is, etc etc.

 

Dus eigenlijk begint het bij de vraag die Wouter al gesteld heeft: Wat heb je nou te bieden eigenlijk?

 

Als je verder niets bijzonders te bieden hebt, dan denk ik niet dat je kleurkeuze en andere details hier veel verschil zullen maken (maar onprettige kleuren maken het inderdaad niet beter).

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm... alle commentaren van de heren ten spijt, vind ik de site wel iets vrouwelijks uitstralen en kan ik me voorstellen dat er veel vrouwen zullen zijn die dat ook zo ervaren en dus geen belemmering zien om iets te kopen. Ik denk ook dat de technische inhoud voor vrouwen een veel mindere rol van betekenis speelt dan de presentatie en uitstraling zelf. Ik ben dus niet zo negatief als de heren hierboven.

 

Er is wel iets mis met de zwarte tekst. Ofwel een ander font gebruiken met iets grotere letters, zodat die ook leesbaar wordt. Het kan ook zijn dat die tekst verkeerd is ingebracht, waardoor het onleesbaar wordt. Maar van die technieken heb ik geen verstand, het zou misschien ook een java-dingetje kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

1. Webdesign

 

Terwijl ik mijn feedback aan het schrijven was veranderde het design van de website. Het is nu al stukken beter, maar de kleurcombinaties zijn nog steeds niet geweldig. Daarnaast zit het nog een beetje houtje-touwtje in elkaar.

 

Een paar simpele suggesties: Maak de tekst van de navigatie balk groter, en gebruik wit als kleur voor de tekst. Gebruik ook wit als tekstkleur voor de headers, zoals 'Nieuwe producten' en 'Orderstatus'. Wit geeft een goed contrast tegen groen en grijs. Maak de tekst van de items in het Producten Menu zwart van kleur.

 

Met die simpele aanpassingen ben je er vrees ik nog niet, maar het is een begin. Het gebruik van gratis online tools om kleuren schema te testen maakt het tegenwoordig erg makkelijk om passende kleuren uit te zoeken en vooraf te bekijken. Zelf maak ik graag gebruik van: http://colorschemedesigner.com/

 

Naast het kleuren schema zijn er genoeg andere punten waar nog wat aan gedaan moet worden. Bijvoorbeeld:

- Je hebt algemene voorwaarden beschikbaar gesteld, maar bij artikel 2 blijkt dat dit nog maar een template is dat niet is ingevuld.

- Een bezoeker kan op iedere pagina een selectie maken uit een lijst met product nummers, maar die lange lijst met nummers is voor bezoekers waardeloos.

- Bezoekers kunnen vreemd genoeg ook zoeken op hun orderstatus. Is dat dan voor iedereen beschikbaar zonder login?

 

 

2. Focus

"Ik verkoop pumps vanaf maat 34"

 

Maak de beschikbaarheid van de kleine schoenmaat het focus punt van ten minste jouw home pagina. Stap indien mogelijk over op een domeinnaam die specifieke relevante woorden bevat voor jouw focus en bij voorkeur binnen het .nl domein valt.

 

 

3. Promotie

Ga vervolgens aan de slag met beperkte en gerichte online advertising (adwords). Ten minste, indien je een reeele kans maakt om hoog te scoren op relevante zoektermen. Via 'kleine schoen' komt je overigens op plaats 3 een directe concurrent tegen die ook met een eenvoudige site werkt: http://www.kleinemaatschoen.com/shop/ Waarschijnlijk is die ranking deels te danken aan de url.

 

Beperk je echter niet tot online adverteren. Ontwerp een promotie kaartje bij bijvoorbeeld Vistaprint ( creatief gebruik van business kaartje ) en deel die uit onder winkelend publiek. Zet op het kaartje duidelijk de focus op kleine maten en natuurlijk de url. Meer niet eigenlijk. Less = more. Als je financieel gezien de mogelijkheid hebt kun je er een kortingscode op zetten die tot een bepaalde datum geldig is.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor jullie feedback op mijn webshop.

Ik heb inmiddels al wat veranderingen aangebracht.Tegen zalando kan niemand opboksen ...dat zou ook betekenen dat niemand een webwinkel hoeft te beginnen met gadgets want tegen bol.com redt ook niemand het!!!

 

Qua prijs kan ik zeker wel concurreren met Zalando (zij verkopen ook hoofdzakelijk merkartikelen)...en ja vertrouwen zal je moeten winnen!!

Link naar reactie
  • 0

.en ja vertrouwen zal je moeten winnen!!

 

Nee, vertrouwen moet je uitstralen. En jouw webshop straalt geen vertrouwen uit. Laat een fatsoenlijke header ontwerpen in plaats van die horrorschoen die er nu in staat. Zet je contactgegevens duidelijk op de homepagina, en regel een vast nummer ipv een 06. Werk aan je productomschrijving; wat heb ik nou aan 26 producten die allemaal 'Pump' heten.

 

Je hebt hele leuke schoenen er tussen zitten (zeg ik als high heels grootverbruiker) maar je shop straalt het totaal niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Hoi! Ik ben je doelgroep!

 

Of in ieder geval, heb ik een schoenmaat van 34 - 35, hangt er van de schoen af. Ik heb op je site een stuk of 8 schoenen bekeken; geen een in mijn maat verkrijgbaar.

 

Dat ben ik gewend, hoor, ik ben te klein om in de land van de reuzen een makkelijke leven te verwachten. Maar je zegt je te onderscheiden juist door kleine maten aan te bieden. Ik weet niet waar je dat doet maar het is niet in de assortiment.

 

Ik zou, als je begint met je te onderscheiden door kleine maten aan te bieden, dat ook daadwerkelijk doen. Anders blijf je heel veel kliks halen en geen omzet.

 

Er zijn er wel vrouwen genoeg die kleine schoenen actief zoeken, wij geven ook graag door de namen van winkels die ze ook hebben. Wij willen met z'n allen hetzelfde: normaal kwaliteit schoenen (want je wordt er op een bepaalde moment niet meer goed van kinderschoenen dragen); en een prijskaart die niet 3x de normaal prijs voor een paar schoenen is omdat wij buiten de dikke stuk van de Bell Curve vallen wat dat betreft.

 

Zelf heb ik twee soorten schoenen: berg/wandelschoenen, want deze zijn ook in kindermaten met een bepaalde kwaliteit te vinden; en schoenen die in in de buitenland gekocht heb. In mijn maat heeft Zalando 16 paar schoenen onder 70 euro, waarvan 8 is slipper of sandaal, en twee een dansschoen is. 6 paar schoenen kan ik op Zalando scoren dus, Woo Hoo.

 

Het is een grote onderscheidingskans. Maar je moet het wel waarmaken. Iedereen heeft maat 36 en wij dragen ze allemaal met dikke sokken. Dat wil niet zeggen dat we ze het met plezier doen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

(ik hoop dat je wat aan deze feedback hebt, want heb al 6x een stukje getypt en het verdwijnt steeds weer).

 

Goeie feedback van Jeannine!

 

Ook ik heb kleine voeten. Maat 36, maar soms ook maat 35. Ik mis links ook meteen een menu waar ik

op maat kan zoeken. Mensen met kleine (of grote) voeten zijn gewend dat hun maat er niet bij zit. En

het is frustrerend om 100 paar schoenen te bekijken om er steeds achter te komen dat het niet in je

maat is. Bij Zalando of bijv Omada heb je deze functie wel.

 

Ben het eens met de opmerking over de header en de niet zo fraaie schoen. Bij mij op het beeldscherm

lijkt het ook geen scherp plaatje. Kijk bijv eens op shutterstock. Ik zocht hier net even op high heels en

kreeg prachtige plaatjes!

 

Wat betreft productomschrijving; ik mis het aantal cm's v/d hak! Loop zelf bijna altijd op sneakers, dus als

ik hakken koop wil ik weten hoe hoog ze zijn om in te schatten of ik erop kan lopen!

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.