• 0

verkeerde datum op dwangbevel

Goeiemorgen allemaal,

 

Dit heeft niet zoveel met zaken te maken, maar ik hoop dat hier iemand zit die op juridisch vlak genoeg verstand van zaken heeft om er iets over te zeggen.

 

Mijn vriendin heeft tot vorig jaar een leaseauto van haar werkgever gereden. Dan kwam het weleens voor dat zij een vervangende wagen kreeg als de auto naar de garage moest. Nu valt er een envelop door de bus van een incassobureau voor een boete die zij een jaar geleden heeft gekregen. Hiervoor heeft ze geen herinneringen gekregen - naar alle waarschijnlijkheid omdat de leasemij. deze niet heeft doorgestuurd. Het vervelende is dat het in eerste instantie om een boete ging van E40,- die nu na alle extra kosten op is gelopen tot E210,- te betalen binnen 2 dagen. Er is nooit eerder iets van dit bureau binnengekomen - alleen nu, een dwangbevel + exploit

 

Wat kunnen wij hiertegen doen?

 

Overigens is de adressering op alle stukken goed, maar op het dwangbevel van de Officier van justitie staat haar geboortedatum compleet verkeerd opgeschreven. In hoeverre is zo'n dwangbevel dan nog geldig?

 

Alvast mijn dank voor snelle reacties.

Groet

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stepan

 

Ik raad je aan om contact op te nemen met de deurwaarder die dwangbevel heeft bezorgd. Leg aan hem (of haar) uit hoe de vork in de steel zit. Waarschijnlijk zal de deurwaarder je verzoeken om bij de Sector kanton in verzet te komen tegen het dwangbevel. Voor zover mij bekend staat op het dwangbevel beschreven op welke wijze je tegen het dwangbevel in verzet kunt komen.

 

Wees overigens voorzichtig met een al te formele opstelling. Noem het wel, maar maak dit in het verzetschrift geen hoofdzaak hiervan. Justitie is op het vlak van verkeersboetes allergisch voor formele weren. Beperkt je derhalve zo veel mogelijk tot de feiten.

 

Verder lijkt het mij raadzaam om contact op te nemen met de leasemaatschappij en daar een klacht neer te leggen en te vragen hoe dit af te wikkelen. Ik vind het overigens wel merkwaardig dat je een dwangbevel op naam krijgt. Lease-auto’s plachten op naam van de leasemaatschappij te staan en niet op de berijder. Wacht in ieder geval niet op actie van de leasemaatschappij.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Edward, dank voor je reactie. Ik heb ook advies gevraagd van m'n advocaat die ik eerst niet kon bereiken. In principe staan we met de rug tegen de muur... tenzij ik de kosten bij het arrondisement wil betalen die met verzetschrift gepaard gaan ad EUR 100,- Gezien ik noch zin noch tijd heb om hieraan te verdoen zal ik 't totaal maar betalen....zoals ieder ander in mijn schoenen zou doen :D Het kost meer om er tegenin te gaan... :S Vervelend systeem hier in NL

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Stepan,

 

Voor wat het waard is. Je hebt voor een verzetschrift bij de Sector Kanton geen jurist of advocaat nodig. De tijd die je zelf hieraan moet besteden is uiteraard ook kostbaar, maar volgens mij kun je op bepaalde internetsites standaardmodellen voor dit soort acties vinden. Probeer het eens bij www.flitspaal.nl mocht je alsnog verzet willen aantekenen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Stepan,

 

Voor wat het waard is. Je hebt voor een verzetschrift bij de Sector Kanton geen jurist of advocaat nodig. De tijd die je zelf hieraan moet besteden is uiteraard ook kostbaar, maar volgens mij kun je op bepaalde internetsites standaardmodellen voor dit soort acties vinden. Probeer het eens bij www.flitspaal.nl mocht je alsnog verzet willen aantekenen.

 

heb met CJIB gebeld - zij zeggen alles verstuurd te hebben - adres klopte op de bijvoegsel na (BS ipv BIS). Ik betaal ze wel gewoon, zijn we van 't gezeur af. Ik dacht dat ik door de verkeerde geb.datum een extra argument zou hebben, maar die gaat niet op. De boete heb ik nagekeken heeft ze wel gekregen waarschijnlijk (klopte met kenteken van andere boete rond die datum)... :S

 

In ieder geval bedankt voor het advies-weer wat wijzer voor de volgende keer :)

 

groet

 

stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Wat een vreemd verhaal.

 

Normaalgesproken worden boetes uitgeschreven op kenteken. Het is wel mogelijk om als autoverhuurder vervolgens de naam van de huurder door te geven zodat justitie daar de boete kan verhalen, maar dit gebeurd maar zelden. Meestal betaalt men de boete en stuurt de rekening naar de huurder.

 

Het is wel vreemd dat er pas in deze fase een keer een bericht doorkomt, waar alle voorgaande niet zijn aangekomen (bekeurig, paar herinneringen etc.). Jammergenoeg geldt bij het CJIB de regel 'verzonden is ontvangen', ook voor niet-aangetekende post.

Link naar reactie
  • 0

Wat een vreemd verhaal.

 

Normaalgesproken worden boetes uitgeschreven op kenteken. Het is wel mogelijk om als autoverhuurder vervolgens de naam van de huurder door te geven zodat justitie daar de boete kan verhalen, maar dit gebeurd maar zelden. Meestal betaalt men de boete en stuurt de rekening naar de huurder.

 

Het is wel vreemd dat er pas in deze fase een keer een bericht doorkomt, waar alle voorgaande niet zijn aangekomen (bekeurig, paar herinneringen etc.). Jammergenoeg geldt bij het CJIB de regel 'verzonden is ontvangen', ook voor niet-aangetekende post.

 

Ja, normaal is dat wel het geval (betalen en doorsturen naar de bestuurder) maar niet igv BusinessLease en haar werkgever. Daarbij ging het hier om verv. wagen die kennelijk op haar naam is verhuurd - ook al een beetje vreemd... nl. de leasemij hoort altijd eerste aansprakelijkheid te hebben lijkt mij ook qua schade etc. en niet een werknemer van een klant van de leasemij. maar goed.. het zal allemaal wel. Het is even balen.. but we'll live :D :)

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.