• 0

Wat is het Ultieme Stappenplan

Ok, ik wil dus een eigen bedrijf(je) starten. Althans

ik heb er zo ongeveer al een, ik heb namelijk schijnbaar creatief talent mbt tot websites e.d. en zo zijn er enkele wat grotere bedrijven op me af gestapt voor een website re-design. Ook logo's en feesten design/produceer ik. Allemaal alleen nog niet KvK.

Nu vraag ik me af, ik wil voordat ik me begeef in ene zware hel van papierwerk enzo toch duidelijk weten wat ik nu allemaal moet weten en begrijpen voordat ik de fout in ga met een KvK registratie.

Ik heb een kantoortje(/mijn kamer, en ja is echt netjes) , ben nu alle ins en outs aan het leren qua web-programming en design etc(heb namelijk nooit een computer/design opleiding gevolgd) en heb nog twee parnters die samen met mij werken. Nog een persoon die opdrachten binnenhaalt. Een simpele duidelijke infrastructuur omtrent taakverdelingen etc (thuiswerken) duidelijke loonomschrijving.

 

Wat ik nu nodig heb is:

- wat simpele standaard-contracten opstellen

- offerte maken

- boekhouding beginnen

- financieel plan om alles duidelijk bij te houden

- gids over welke mogelijkheden ik heb mbt fiscus etc.

 

wat is volgens jullie het beste stappenplan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Club!

 

Welkom op higherlevel, we zullen er met zijn alle eens ff voor zorgen dat je bedrijf op een higherlevel komt ;) (ben wat melig, ben al een tijdje aan het werk ;)).

 

Ik ben nu wat leeg qua stappenplannen enzo, maar ik zal morgen eens kijken of ik wat voor je in elkaar kan draaien. Er zijn veel andere met goede feedback (die mij ook regelmatig terug fluiten) dus daar zal je waarschijnlijk ook wel wat van horen.

 

BBL, ga nu naar mijn vrouwtje :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Club662. Je nickname klinkt mij als een feezie in de oren, dus sluit me aan bij zrski ... met advies naar een hoger nivo.

 

Je kunt voor algmene informatie de website van Dreamstart bekijken: http://www.dreamstart.nl vanwaar je ook direct kan doorlinken naar specifiekere informatie van andere sites.

Voor een persoonlijk stappenplan is het wellicht handig als je even meldt in welke fase je je bevindt. Voor zover ik je bericht hebt gelezen zit je van "idee fase" naar business.

Algemene informatie op genoemde site is bedoeld als leidraad. Gebleken is dat dit niet altijd genoeg is. Dus uiteraard kun je hier altijd terecht voor 1-op-1 advies.

Hoe klein of omvangrijk je vraag ook is ... we helpen je graag verder.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie: feezie? ???

 

club662, ik heb zelf ook een webdesignbureau(tje), dus concrete vragen zou ik je waarschijnlijk wel verder mee kunnen helpen. Verder zou ik eens gaan praten met een accountant, die heeft ons enorm op weg geholpen met de financiële en belasting-technische kant, ook met het opzetten van een makkelijke en correcte boekhouding. Voor juridische zaken als contracten raad ik je aan een jurist in te schakelen, of erachter proberen te komen hoe andere bedrijven dat doen (wij hebben eerst het tweede gedaan, en wat we hadden laten controleren door een jurist). Voor offertes moet je gewoon je eigen fantasie gebruiken, hoe duidelijker en origineler hoe beter, daar zijn geen standaard voorbeelden voor, vooral niet als je een creatief beroep hebt als webdesign (gewoon precies omschrijven wat je gaat doen, wat de opzet wordt, hoeveel uur je kwijt denkt te zijn en wat de verwachte prijs is - niet moeilijker maken dan het al is, het is belangrijker dat het duidelijk is, alles omvat en zekerheid voor beide kanten biedt).

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Waar ga je je op richten, puur het design (+realisatie), of ook applicaties en dergelijke?

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor offertes moet je gewoon je eigen fantasie gebruiken, hoe duidelijker en origineler hoe beter, daar zijn geen standaard voorbeelden voor, vooral niet als je een creatief beroep hebt als webdesign (gewoon precies omschrijven wat je gaat doen, wat de opzet wordt, hoeveel uur je kwijt denkt te zijn en wat de verwachte prijs is - niet moeilijker maken dan het al is, het is belangrijker dat het duidelijk is, alles omvat en zekerheid voor beide kanten biedt).

Ik ben het er mee eens dat er geen standaard voorbeelden zijn. Je hebt wel je standaardtarieven, maar je offerte zal (hoop ik) bij elke potentiële klant een voorblad hebben waarin je je reeds in de klant verdiept hebt en waarin je je "diensten" daarin vertaald.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.