• 0

Loon aangeven Duitse invalkracht?

Ik heb 2 kledingwinkels. 1 daarvan is gevestigd in Nederland en de andere in Duitsland.

 

Een Duitse werknemer die normaal gesproken in dienst is van de vestiging in Duitsland, komt tijdelijk als invalkracht in de Nederlandse vestiging werken.

 

In welk land moet ik nu het loon aangeven?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Loon aangeven in Duitsland omdat werknemer niet uitsluitend in NL werkt. Voorwaarde is wel dat zij woonachtig is in Duitsland. Dat wordt niet duidelijk uit je vraag.

 

Als je werknemer alleen binnen NL werkt, dan wel loon aangeven in NL. Maar uit je vraag begrijp ik dat de werknemer momenteel in beide landen werkt.

 

In tegenstelling tot vorige antwoord is de rechtsvorm dus niet relevant.

 

Zie deze handige website van NL overheid.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Even naar de link gekeken, dit gaat over de verzekeringsplicht, dit is iets anders dan de inhouding loonbelasting. Deze word volgens mij niet in deze regeling geregeld. Volgens mij komt de LB weer voor rekening van NL(in sommige gevallen). Maar het is lastige materie

 

Ik denk dat je dit het beste je nederlandse en je duitse boekhouder kunt laten afstemmen.

 

Nadere info vind je hier

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je definitief duidelijkheid wilt krijgen, kun je de belastingtelefoon bellen. (Zie onderaan website van de Belastingdienst: "Voor meer informatie kun je BelastingTelefoon bellen.")

 

 

Door de belastingtelefoon te bellen krijg je echt geen zekerheid, de belastingdienst is lang niet altijd gebonden aan de uitspraken die ze daar doen.

 

Zoals hierboven reeds gemeld zou ik adviseren je adviseurs (NL+DE) even contact met elkaar op te laten nemen, ik neem ten minste aan dat je zowel iemand hebt voor je nederlandse als je duitste vestiging om je loonadministratie te doen. Er zijn namelijk ook weer uitzonderingen die van toepassing kunnen zijn.

 

Als je er zelf achteraan wilt.

LINK

Link naar reactie
  • 0

Kun je de uitspraak die je doet ook even onderbouwen?

 

Door de belastingtelefoon te bellen krijg je echt geen zekerheid, de belastingdienst is lang niet altijd gebonden aan de uitspraken die ze daar doen.

 

Het lijkt mij namelijk niet helemaal logisch dat de Belastingdienst je uitnodigt om te bellen met de BelastingTelefoon voor meer informatie, maar dat de overheid vervolgens niet kan instaan voor de juistheid van de informatie die ze verstrekken.

 

Mijn idee is om naast de NL en D adviseurs contact te zoeken, ook even morgenvroeg de BelastingTelefoon te bellen. Waarschijnlijk verwijzen je je door naar dienst van het linkje van vorige reageerder.

 

Veel succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.