De situatie tussen Japan en China is op dit moment weer zeer vijandelijk. Veel bedrijven zijn hier ook de dupe van.

Wij hebben dit nu ook mogen ervaren.

Een Japanse klant uit België had ons de opdracht gegeven een inspectie uit te voeren in een fabriek in China. De klant had hier voor ongeveer 35.000 dollar producten laten produceren. Eenmaal aangekomen bij de fabriek werden wij al meteen geweigerd, terwijl wij een paar dagen eerder gewoon netjes de afspraak hadden gemaakt. Ook kregen wij te horen dat de producten van deze klant niet meer verscheept worden Onze klant weet zichzelf ook geen raad meer met deze situatie.

175,- euro product inspectie in China

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Beroep doen op ICC A (G13) of ICC B (G14) van een goede transportverzekering wellicht?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Politie heeft geen zin, ik zou gewoon kontakt opnemen met KVK van bijvoorbeeld Guangdong. Niet op stadsnivo.

Kijken of er iemand een belletje kan plegen met de fabriek die voorzichtig duwt toch inspectie en verzending door te laten gaan.

• 0

De vrijwilligheid om Japanners te helpen is er helaas niet.

Een deel van de Chinese bevolking is zo gestuurd dat ze hun opgekropte frustraties op Japanners mogen uiten.

Niet iedereen is overdreven anti Japans. Is het mogelijk om gesprek aan te gaan met de baas van het bedrijf?

Wellicht met een verhaal dat de goederen voor een Nederlands bedrijf zijn bestemd?

Ga niet de discussie aan over goed of fout, speel de underdog en vraag om een gunst van hun.

Good luck~!

• 0

Ja wij zijn al naar de politie geweest, maar die kan echt niks doen.

KVK hebben wij contact mee gehad, zij hebben herkennen dit en proberen het te regelen met de fabriek.

Echter loopt mijn klant toch vertraging op. Ook snap ik de fabriek niet, de eigenaar maakt hierdoor ook onnodig extra kosten. Maar het zal wel niks met geld te maken hebben.

Hebben jullie nog geen problemen ervaren?

175,- euro product inspectie in China

• 0

Ja wij zijn al naar de politie geweest, maar die kan echt niks doen.

KVK hebben wij contact mee gehad, zij hebben herkennen dit en proberen het te regelen met de fabriek.

Echter loopt mijn klant toch vertraging op. Ook snap ik de fabriek niet, de eigenaar maakt hierdoor ook onnodig extra kosten. Maar het zal wel niks met geld te maken hebben.

Hebben jullie nog geen problemen ervaren?

Vorige week zou een delegatie uit Japan naar onze fabriek komen, maar die hebben vanwege de onrust het bezoek uitgesteld. Dus dat eea economische gevolgen gaat of kan hebben is zeker.

Men lacht vriendelijk naar jappanners hier. Voor zaken zijn ze welkom, maar als ze weg zijn dan zijn er maar weinigen die zeggen; wat een leuke mensen die Jappanners.

Hiernaast, als je fabrieks eigenaar bent dan hou je wel degelijk rekening met wat jouw personeel denkt over de jappanners. Er is veel oud zeer en niemand werkt graag aan produkten die bestemt zijn voor de "vijand". Vandaar denk ik dat het meer een kwestie is van de fabriek die de vrede in de toko probeert te bewaren, want hij heeft nog meer klanten en als de mensen echt opstappen dan kan hij de deuren wel sluiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar