• 0

Producten online aanbieden

Hallo,

 

Ik zit met een aantal vragen, die gaan over het aanbieden van producten van een ander bedrijf.

Ik wil graag online producten aan gaan bieden wat het desbetreffende bedrijf nog niet doet, omdat ze haar producten alleen aan bedrijven/ professionals wil aanbieden. Ik merk dat veel consumenten zoeken naar die producten, maar deze moeilijk online te vinden zijn. Is het strafbaar om deze producten aan te bieden terwijl de maker van het bedrijf het liever voorkomt? Mag ik het merk van het product in mijn domein naam verwerken? Bijvoorbeeld www.twixonline.nl. Dit is echter een voorbeeld, het desbetreffende product heet anders. Graag had ik hier wat meer over geweten, want nu zit ik met de handen in het haar.

 

Álvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

 

Roy Maas

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Binnen EU geldt vrij verkeer van goederen, wat betekent dat je altijd vrij bent om als je iets binnen de EU gekocht hebt, het ook weer binnen de EU te verkopen.

 

De merknaam mag je op zich in de domeinnaam verwerken, zo lang het maar duidelijk is dat jij onafhankelijk van het merk opereert en dus een ander bedrijf bent. Hier is al jurisprudentie over te vinden, met wat zoekwerk vind je uitspraken waaruit blijkt dat dat mag.

 

Wat niet mag is doen alsof je het merk zelf bent, doen alsof je met met toestemming van het merk opereert ("officieel dealer" en zulke termen) en/of beeldmerken waar auteursrecht op zit gebruiken op je site.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.