• 0

Hoofd importeur heeft geen voorraad.

Beste mensen,

 

Naast mijn hoofdactiviteiten ben ik op idee gekomen om er een product bij te verkopen. ( evt via een webshop )

Deze producten worden gemaakt in een fabriek in Amerika. Er bestaat een hoofd importeur hier in Nederland die een webshop heeft alleen heeft deze importeur geen voorraad, althans zijn voorraad is altijd uitverkocht. ( levertijd onbekend, neemt niet op en mailt niet terug. status product altijd op, niet op voorraad ) Ik heb er inmiddels een paar producten gekocht en uitgeprobeerd en het bevalt prima.

 

Hierop heb ik de fabriek in Amerika gebeld of het mogelijk is om per vliegtuig een paar pallet producten in te kopen. Fabriek in Amerika ( na 10 x doorgewezen te worden ) heeft mij duidelijk gemaakt dat ik van de hoofd importeur uit Nederland in moet kopen.

 

Nou komt mijn vraag, is het verboden om een pallet producten te kopen in Amerika en het te verzenden naar Nederland om zo deze producten door te verkopen ? ( Er woont een kennis die het wel wilt doen ) Zelfs bij de plaatselijke supermarkt waar de producten in Amerika te koop is, is mijn marge genoeg om het uit te proberen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

ik heb even gecheckt, maar volgens mij is er geen merkhouder in Nederland.

 

als er verschillende site's zijn waar het product worden verkocht dan zou ik toch ook wel kunnen verkopen ?

 

hoof importeur heeft een site die verkoopt een product voor : 110.50 euro. Andere grote site's verkopen het voor 221.00 euro. Nogal grote verschil. Denk dat andere site's niet van de hoofd importeur inkopen maar rechtstreeks via Amerika.

 

zou iemand mij hier meer informatie kunnen geven ?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.