• 0

Hoe kies je het juiste seo bureau.

Sinds een jaar is onze webshop online. Al die tijd zijn we goed bezig geweest om de site te laten stijgen. Linkbuilding, teksten schrijven en social media. Met enkele populaire zoektermen is ons dat ook gelukt, we staan in de top 10.

Echter willen we verder stijgen, hiervoor twijfelen we om dit uit handen te geven. Echter is het aanbod van seo en linkbuilding bedrijven enorm. Heeft iemand goede tips om het juiste bedrijf te kiezen?

Zodra we op Google zoeken komen er zoveel bedrijven naar voren, dat het lijkt op zoeken naar een speld in een hooiberg.

Natuurlijk zijn tips voor de verbetering van onze site ook welkom.

 

Allen bedankt.

 

Mod edit: verwijzing naar eigen website verwijderd, deze kan in de handtekening van het profiel geplaatst worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verdiep je zelf een beetje in SEO zodat je de kwaliteit van hun diensten kan beoordelen. Daarnaast kan je natuurlijk aan de klanten van het bedrijf vragen hoe ze het traject hebben ervaren en op basis van behaalde resultaten een beslissing nemen.

 

Ook zou ik vragen of ze ook kennis hebben voor bijvoorbeeld; Video SEO, SEO voor images, Local search etc omdat dit een indicatie geeft of het bedrijf zich op de hoogte houd van de laatste nieuwtjes. Er gebeuren namelijk regelmatig algoritme updates in het vak.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 1

Een branchevereniging waar veel (grotere) SEO bureaus bij zijn aangesloten hebben ooit een voorzet gedaan voor een RFP (request for proposal): http://www.iab.nl/tf-blog-item.php?p=785&tid=18

Die zou je iig kunnen gebruiken en kan je helpen bij het stellen van de juiste vragen.

 

Daarnaast is het inderdaad belangrijk om te kijken welke resultaten een potentieel bureau je kan overleggen. En probeer te achterhalen wie de uitvoering van de werkzaamheden doet. Het komt (helaas) vaak voor dat je aan de voorkant een ervaren medewerker krijgt te spreken, maar dat de werkzaamheden uiteindelijk door een junior worden uitgevoerd.

 

Laatste punt: goedkoop is duurkoop. Snelle resultaten in SEO zijn niet realistisch en kunnen ook de nodige risico's met zich meebrengen voor de lange termijn. Google wordt beter en beter in het bepalen van kwaliteit, zowel van de website zelf als van verwijzende links. Zorg ervoor dat je voor een SEO kiest die geen gouden bergen belooft, maar realistische doelstellingen aangeeft.

Online marketing @ dotSearch.

Volg mij op Twitter en Google+.

Link naar reactie
  • 0

Ga vooral niet voor een bedrijf die aan quick fix oplossingen doet. SEO is een duurzaam proces en heeft niet alleen te maken met meer bezoekers via zoekmachines.

 

Een SEO bedrijf die uitsluitend kijkt naar hoe je bij zoekmachines scoort zou ik vermijden. Je hebt niets aan 1000 extra bezoekers als dat maar 2 extra sales oplevert. Je kunt dan beter 100 extra bezoekers hebben en 10 extra sales.

 

Uiteraard moet je hoog scoren in zoekmachines voor de termen waarmee je jouw producten aanbied. Maar als een bedrijf niet begint over het proces vanaf het moment dat een bezoeker op de link in Google klikt t/m het moment van de sale, dan zou ik zoeken naar een andere SEO bedrijf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zodra we op Google zoeken komen er zoveel bedrijven naar voren, dat het lijkt op zoeken naar een speld in een hooiberg.

Natuurlijk zijn tips voor de verbetering van onze site ook welkom.

 

Op zich zijn diegenen die bovenin komen te staan waarschijnlijk wel de partij die je zoekt. Als ze zichzelf in een dergelijke agressieve markt bovenin krijgen/houden zullen ze het spelletje wel begrijpen.

Link naar reactie
  • 0

Zodra we op Google zoeken komen er zoveel bedrijven naar voren, dat het lijkt op zoeken naar een speld in een hooiberg.

Natuurlijk zijn tips voor de verbetering van onze site ook welkom.

 

Op zich zijn diegenen die bovenin komen te staan waarschijnlijk wel de partij die je zoekt. Als ze zichzelf in een dergelijke agressieve markt bovenin krijgen/houden zullen ze het spelletje wel begrijpen.

Dat klopt niet helemaal. SEO bedrijven die al heel lang bestaan hebben gewoon geprofiteerd van de tijd toen SEO heel gemakkelijk was. Toen kreeg je een top3 positie in slechts een week. Het enige dat ze nu eigenlijk doen is gewoon af en toe onderhouden en dit gebruiken om klanten te lokken.

Zo heb ik ook websites online van 10 jaar geleden, en ze staan nog steeds in de top 10 zonder er wat voor gedaan te hebben.

 

Als je hoog in zoekmachines wilt eindigen dan moet je met een bedrijf in zee gaan dat linkbuilding aanbiedt. Linkbuilding is de enige manier, dus naar een andere manier zoeken is tijdverlies.

Maar ze moeten ook de voorbereiding (optimalisatie van de website) in hun pakket hebben.

 

Vraag welke methoden ze toepassen om links te verkrijgen. Let op de volgende punten

 

* Het moet handmatig gebeuren en niet met een robot! Je ziet heel veel bedrijven honderden tot duizenden backlinks beloven, wat dus gewoon problemen betekent. Er bestaan hiervoor 3 software pakketten voor die op dit moment zwaar aangepakt worden door zoekmachines vanwege de vervuiling dat ze veroorzaken.

 

* Het moeten websites zijn die enige kwaliteit hebben. Houd ook rekening met dat die websites ook zelf aan promotie doen wat betekent dat deze van zoekmachines op termijn meer waarde krijgen en een deel gaat dan naar jouw site. Dit is belangrijk voor de stabiliteit!

 

* Ga voor no cure no pay, MAAR enkel voor de backlinks en niet voor het resultaat. Bedrijven die no cure no pay voor het resultaat aanbieden gaan het proces versnellen met allerlei trucs zodat ze snel hun geld krijgen. Maar je mag achteraf de penalty cashen.

kies dus voor backlinks op basis van no cure no pay, dan heb je zekerheid dat hier hard aan gewerkt wordt.

 

* De optimalisatie van de website moet tot hun pakket horen. Zoniet is de linkbuilding maar 50% waard en betaal je dus mogelijk het dubbele voor hetzelfde resultaat. Dus hier ook opgelet met sommige SEO bedrijven die meer willen cashen dan nodig is!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je hoog in zoekmachines wilt eindigen dan moet je met een bedrijf in zee gaan dat linkbuilding aanbiedt. Linkbuilding is de enige manier, dus naar een andere manier zoeken is tijdverlies.

 

Maar hoe kunnen zij er dan voor zorgen dat een website waardevolle backlinks krijgt?

 

Ik noem een (fictief) voorbeeld:

 

Stel dat je uitmuntende inburgeringscursussen voor Irakezen verzorgt en je hebt een leuke website waar mensen zich ook op in kunnen schrijven voor deze cursussen. Echt helemaal op maat voor de doelgroep, met hoge slagingskans.

Hoe kan zo’n bedrijf er dan voor zorgen dat bijvoorbeeld de Rijksoverheid hier melding van maakt op hun website(s)?

 

Hebben zij dan een enorm lobbynetwerk? Hebben zij overal contacten?

Want bij mijn weten gaat het juist om het feit dat gezaghebbende instanties/organisaties op hun eigen sites melding maken van (en het liefst met een link naar) jouw site.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je hoog in zoekmachines wilt eindigen dan moet je met een bedrijf in zee gaan dat linkbuilding aanbiedt. Linkbuilding is de enige manier, dus naar een andere manier zoeken is tijdverlies.

 

Maar hoe kunnen zij er dan voor zorgen dat een website waardevolle backlinks krijgt?

 

Ik noem een (fictief) voorbeeld:

 

Stel dat je uitmuntende inburgeringscursussen voor Irakezen verzorgt en je hebt een leuke website waar mensen zich ook op in kunnen schrijven voor deze cursussen. Echt helemaal op maat voor de doelgroep, met hoge slagingskans.

Hoe kan zo’n bedrijf er dan voor zorgen dat bijvoorbeeld de Rijksoverheid hier melding van maakt op hun website(s)?

 

Hebben zij dan een enorm lobbynetwerk? Hebben zij overal contacten?

Want bij mijn weten gaat het juist om het feit dat gezaghebbende instanties/organisaties op hun eigen sites melding maken van (en het liefst met een link naar) jouw site.

 

 

Linkbuilding draait om het manipuleren van de zoekresultaten. Als je hoog staat op "inburgeringscursus" en andere relevante zoekwoorden, dan krijg je vanzelf de juiste bezoekers.

Wat je niet moet verwachten is dat je link op een overheidsinstantie komt te staan, tenzij je website in aanmerking komt en ze dit willen. Maar daar hoef je geen bedrijf voor in te huren.

 

Kortom, de backlink komt te staan binnen websites van webmasters die open staan voor het opnemen van een link. En een SEO bedrijf weet bij wie het moet zijn.

Zoekmachines geven aan elke backlink een waarde mee en deze kan stijgen als de website waarop die staat ook actief promoot.

 

Het hele proces duurt maanden, dus besteed dit enkel uit als het om een serieus project gaat!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen voor de vele goede tips. Ik ga mezelf ook verder verdiepen in het hele proces. En ben aan de gang gegaan met de linkbuilding tool van Karel Geenen.

 

Nog een enkele vraag, er wordt heel veel linkruil gedaan. Nu doe ik dit alleen met websites die minimaal PR2 hebben. Maar echt charmant staat het niet op mijn website zo'n pagina met links. Heeft deze pagina een slecht effect op de plaatsing in Google?

Link naar reactie
  • 0

Kortom, de backlink komt te staan binnen websites van webmasters die open staan voor het opnemen van een link. En een SEO bedrijf weet bij wie het moet zijn.

 

Dus wat je eigenlijk zegt is dat “SEO bureaus” er voor zorgen dat je backlinks krijgt bij allerlei niet-gezaghebbende bronnen.

En dan maar hopen dat Google daar in trapt en je site een hogere ranking geeft (dat noem je hier “zoekresultaten manipuleren”, wat overigens in mijn lekenoren niet echt positief klinkt).

 

Ik zeg niet dat het onzin is (want het bestaat, dus kennelijk werkt het ook), maar een beetje gebakken lucht lijkt het mij wel.

Volgens mijn informatie zijn juist links bij gezaghebbende bronnen van belang. Dat wordt door Google erg ‘gewaardeerd’. Dus daar zou eigenlijk linkbuilding over moeten gaan (als deze informatie klopt dan) in mijn optiek. Maar ja, ik ben een SEO leek.

 

Link naar reactie
  • 0

Kortom, de backlink komt te staan binnen websites van webmasters die open staan voor het opnemen van een link. En een SEO bedrijf weet bij wie het moet zijn.

 

Dus wat je eigenlijk zegt is dat “SEO bureaus” er voor zorgen dat je backlinks krijgt bij allerlei niet-gezaghebbende bronnen.

En dan maar hopen dat Google daar in trapt en je site een hogere ranking geeft (dat noem je hier “zoekresultaten manipuleren”, wat overigens in mijn lekenoren niet echt positief klinkt).

 

Ik zeg niet dat het onzin is (want het bestaat, dus kennelijk werkt het ook), maar een beetje gebakken lucht lijkt het mij wel.

Volgens mijn informatie zijn juist links bij gezaghebbende bronnen van belang. Dat wordt door Google erg ‘gewaardeerd’. Dus daar zou eigenlijk linkbuilding over moeten gaan (als deze informatie klopt dan) in mijn optiek. Maar ja, ik ben een SEO leek.

 

"En dan maar hopen dat Google daar in trapt...".

 

Hier zie je het helemaal verkeerd. Alle websites hebben waarde voor Google. Het zou erg zijn als enkel backlinks op een overheidswebsite geteld worden.

Het enige verschil zit in de waarde. Een link op een overheidswebsite kan misschien 10 gewone backlinks waard zijn.

 

In de zoekresultaten is het de slimste wint. Heb je producten die niet veel verschillen van die van de concurrentie, dan gaat niemand spontaan een link opnemen naar je site. Google kijkt naar de backlinks: geen backlinks = geen interesse.

En dan komen de SEO bedrijven in beeld. Zij zorgen voor backlinks op websites die Google "vertrouwt" (zo hebben linkfarms geen waarde meer) en je doet weer lekker mee.

 

Maar gelukkig zijn er ook webmasters als jij. Zij zorgen ervoor dat zij die actief bezig zijn met hun SEO sneller hoger in de resultaten geraken.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar gelukkig zijn er ook webmasters als jij. Zij zorgen ervoor dat zij die actief bezig zijn met hun SEO sneller hoger in de resultaten geraken.

 

Ik vond dat je tot nu toe best zinnige dingen zei over jouw visie op SEO, die misschien ook wel helemaal de juiste is.

 

Maar met deze opmerking…

 

Succes met je beginnende ondernemerschap verder!

Peter

 

Link naar reactie
  • 0

Maar gelukkig zijn er ook webmasters als jij. Zij zorgen ervoor dat zij die actief bezig zijn met hun SEO sneller hoger in de resultaten geraken.

 

Ik vond dat je tot nu toe best zinnige dingen zei over jouw visie op SEO, die misschien ook wel helemaal de juiste is.

 

Maar met deze opmerking…

 

Succes met je beginnende ondernemerschap verder!

Peter

 

 

Ik bied zelf geen linkbuilding meer aan aan derden. Maar dit terzijde bedoelde ik het niet zo met die laatste twee zinnen. Daarmee wil ik aangeven dat er een grote groep webmasters zijn die hier niet in geloven en het dus liever op de ouderwetse manier doen. Dankzij deze grote groep kunnen de overige webmasters vooruit. Stel dat iedereen zo hard bezig zou zijn met linkbuilding dan kunnen de meeste SEO bedrijven wel sluiten doordat het veel moeilijker wordt.

Link naar reactie
  • 0

Seo bestaat niet alleen uit een trukendoos met achterdeurtjes en niets zeggende tactieken. Het is ook gewoon veel werk verzetten.

 

Teksten schrijven, Teksten optimaliseren, Zoeken naar Backlinks, Website techniek en natuurlijk extra sites opzetten.

Daarnaast verandert Google zijn algoritme zo vaak, vooral de laatste maanden/jaar, dat Seo in de huidige markt ook vooral constant aandacht en aanpassing vraagt.

 

De vraag wel Seo bedrijf je moet hebben kan ik niet beantwoorden, maar misschien moeten jullie ook wel verder kijken dan naar alleen zoekmachine optimalisatie. Wij hebben het liever over omzet verhoging van je website door Internet Marketing (waaronder dus ook seo).

Want wat heb je nou eigenlijk aan Seo als je website niet de juiste indeling/actie vraagt van de bezoeker? Succes dan met de vele bezoekers, maar omzet leveren ze niet op. :'(

 

Het ligt dus veel breder. Alleen SEO levert HET niet op.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Dreumes,

 

Nog even een toevoeging. Eerdere antwoorden zijn zeer waardevol. Waar ik voornamelijk de nadruk op wil leggen, is het belang van waardevolle content. Veel bureaus zijn verkropt aan oude methodes.

 

Daarnaast, zoals eerder aangegeven, verdiep jezelf in welke methodes relevant zijn voor seo. Blijf actief in gesprek met het bureau om na te gaan wat zij doen. Kies een bureau bij jou in de buurt, zodat je er gemakkelijk langs kan gaan.

 

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd. PM verstuurd ivm reageren in oude inactieve topics]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.