• 0

Hulp gezocht bij overleven /lage cash-flow

Hallo,

 

nu toch eindelijk maar zelf een berichtje geplaatst, ondanks dat ik al veel heb rondgekeken en gelzen op dit forum.

 

ik zal in het kort de "toestand" schetsen.

 

Ik heb een winkel, tot voor kort waren dat er 2. Ik heb veel geinvesteerd in een pand wat ik onlangs noodgedwongen heb moeten verlaten, ik had betalingsachterstand en verhuurder wilde op geen enkele wijze meewerken aan betalingsregeling, Verhuurder wilde mij er eigenlijk al uit hebben toen ik nog wel gewoon de huur betaalde: ik verhuurde bovengelegen ruimte aan studenten. mocht gewoon van de gemeente aan de hand van het huurcontract wat ik had met de verhuurder van het pand., de studenten waren dus ook gewoon ingeschreven bij de gemeente enz. Verhuurder vond dit echter onwenselijk (na het eerder illegaal te hebben genoemd) en heeft dus zn kans schoon gezien.... daar speelt nog een rechtzaak, oa met de vraag of ik huur verschuldigd ben tot aan expiratie datum of tot datum van ontruiming (ik ben vrijwillig vertrokken nadat in kortgeding was aangegeven door rechter dat er geen spoed eisend belang was, maar ik de zaak graag netjes wil oplossen) enz.

doordat ik dat pand heb moeten verlaten en de investering om studenten woningen te maken in 1 klap is weggeveegd dreigt ook winkel 2 om te vallen. De aanmaningen vliegen om mijn oren, er komt gewoon té weinig geld binnen.

voorraad (inkoopwaarde) momenteel ongeveer 30.000, schulden 25.000 (investeerder en bank) en nog zo'n 7000 aan onbetaalde rekeningen. Die schuld loopt snel op door rente, incasso kosten enz. Als ik ongelijk krijg in de rechtzaak kan daar nog zo'n 25000 a 30000 bijkomen (slik) met als gevolg een zakelijk en persoonlijk faillisement (eenmanszaak).

 

tot voor kort was er ook echt geen licht aan het eind van de tunnel, de omzetten bleven achter (crisis, ook bij ons héél goed merkbaar) echter nu ineens haal ik sinds 2 weken de omzet in de overgebleven winkel die geprognotiseerd is, dit is voor het eerst sinds april dit jaar dat dat lúkt!

 

Het water staat me echter tot de lippen, post open maken wordt een hel en de telefoon aannemen nog erger......

de winkel die over gebleven is kan de schulden last nooit dragen van die andere winkel die is achtergebleven... Ik vraag mij nu af : hoe verder??

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn eigenlijk maar 2 punten, die grondig moeten worden aangepakt:

1. Inkomsten verhogen

2. Kosten verlagen

 

Maar kun je wat meer vertellen over je winkel, zodat we aan de hand daarvan tips en suggesties kunnen geven? Wat verkoop je? Heb je personeel? Heb je website/webwinkel? Wat zijn je maandelijkse vaste uitgaven? Heb je een idee waar eventueel op bezuinigd kan worden? Heb je zelf ideeen over omzetverhoging? Enz, enz.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Kan je een klein tipje van de sluier oplichten door te zeggen in welke regio je zit ?

Is de regio relevant of kennelijk zelfs relevanter dan de branche / soort winkel? Kun je uitleggen waarom?

 

Zoals je weet wil ik altijd graag kosteloos langskomen om te kijken of en hoe het rendement op korte termijn verbeterd kan worden doch is een ritje naar het oosten of zuiden van het land vaak uit de route.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0
Zoals je weet wil ik altijd graag kosteloos langskomen om te kijken of en hoe het rendement op korte termijn verbeterd kan worden doch is een ritje naar het oosten of zuiden van het land vaak uit de route.

Aah, vandaar. :) Dank voor de toelichting. Het is aan topicstarter om eventueel van dat aanbod gebruik te maken, overleg daarover kan via de PM

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste 'lamp' ,

 

Ik kan je wellicht helpen maar ik begrijp dat er weinig reactie komt van jouw kant op het forum. Als je dit leest, mail me dan even (emailadres verwijderd) met bijv. je telefoonnummer dan kunnen we even contact houden.

 

mvg,

 

sander

 

modedit: om te voorkomen dat je mailbox getracteerd wordt op spam is je mailadres verwijderd. Indien men zich geroepen voelt om contact op te nemen, kan dat met het groene PM knopje (links) . Mogelijke oplossingen zien we ook graag hier op het forum, opdat we er allemaal van kunnen leren!!

Het is net zo lang onduidelijk tot dat het duidelijk is...

Link naar reactie
  • 0
Ik vraag mij nu af : hoe verder??

 

Een uitermate vervelende situatie Lamp. Ik kan me voorstellen dat je er van in de put zit.

 

Maar zonder nadere informatie is de vraag die je stelt nogal retorisch. Onbeantwoordbaar, zonder verdere informatie.

 

Als je niet je hele situatie op het forum wilt gooien, maak dan inderdaad gebruik van een externe adviseur die helpt zoeken naar waarde in en inkomsten voor je bedrijf. Natuurlijk lijkt het alsof je geen geld hebt voor advies, maar zo doormodderen kan ook niet. Bel een aantal adviseurs en zeg direct dat er de kans is dat je ze uiteindelijk niet kunt betalen. Ik weet zeker dat een aantal zijn die het risico willen nemen en in elk geval bij je langs willen komen voor een eerste gesprek.

 

Doe dat wel snel, want zoals je zegt: het loopt razendsnel op.

 

Succes en sterkte!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.