• 0

Oplichters praktijken

Half juni kreeg ik via mail een bestelling voor 8 matrassen namens bedrijf X met de vraag of er achteraf betaald mocht worden. Normaal doe ik dat niet gauw omdat mijn klanten voor 95 procent particulieren zijn. Ik heb toen het bedrijf opgezocht bij het KvK en de site bezocht en zag er verder geen kwaad in. Omdat de levering pas over 4 weken plaats zou vinden werd besloten dat ik alvast een factuur zou sturen en dat de betaling dan alvast geregeld kon worden.

De matrassen moesten weer bij een ander bedrijf afgeleverd worden.

 

Na 2 weken bleek dat mijn leverancier de matrassen al binnen had en hij ze gratis voor mij wilde leveren. De betaling was toen nog niet rond maar dat zou niet lang meer duren.

Na 2 weken nog geen betaling ontvangen te hebben ben ik gaan bellen en kreeg ik te horen dat de boekhouder op vakantie was maar de week later weer terug was en dan de betaling geregeld zou worden. Ik heb daarna nog tig keer gebeld maar wat ik ook probeerde de telefoon werd tot op heden niet meer opgenomen, ook via mail kwam er geen reactie meer en heb ik contact opgenomen met het bedrijf waar we de producten geleverd hebben. Daar bleek dat ook hij al weken bezig was met contact te krijgen met bedrijf X want ook hij had nog verschillende openstaande rekeningen. Hij had geen factuur ontvangen van Bedrijf X voor de matrassen omdat hij alleen opdracht had gekregen ze op te slaan en dat hij later zou horen waar die naar toe gestuurd moesten worden. (is een transportbedrijf)

 

Ik heb nu wel kunnen regelen dat wij de matrassen bij hem op kunnen halen, al kan ik daar niet zoveel mee omdat ze een afwijkende maat hebben, en mijn leverancier ze daarom ook niet meer terugneemt. Ze zouden bedoeld zijn voor in vrachtwagens voor internationaal vervoer waardoor de chauffeurs beter konden slapen.

 

Ik ben toen op internet gaan zoeken voor meer informatie van bedrijf X en kwam een artikel tegen van faillissement en oplichting van een bedrijf waarvan de eigenaar daarvan ook eigenaar was van bedrijf X, in dat artikel stond alleen vermeld dat bedrijf X er buiten stond. Toen ik uiteindelijk via een ander telefoonnummer toch iemand van bedrijf X aan de telefoon kreeg, bleek het de man te zijn die genoemd werd in dat artikel, maar hij ontkende dat er via zijn bedrijf matrassen waren besteld en kende hij degene die ze besteld had ook niet.

 

Een incassobureau inschakelen leek me niet nuttig meer omdat ik wist dat bedrijf X toch alles zou ontkennen, maar heb ik wel alles wat ik gevonden had op internet en mails en IP nummer van bedrijf X gedeeld met het andere bedrijf die ook slachtoffer was geworden. Hij gaf echter aan geen tijd te hebben om er echt wat mee te doen maar het zit me niet lekker.

Die man van bedrijf X kan gewoon verder gaan met zijn oplichterspraktijken en worden er nog meer bedrijven opgelicht.

Ik weet niet wat ik hiermee kan doen.

 

Ik kan hier natuurlijk geen namen gaan noemen maar ik moet dit toch ergens kunnen aangeven of wat voor advies kunnen jullie mij hierover geven.

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar hoe ben je nou uiteindelijk opgelicht?

 

Als ik het verhaal zo lees hebben zij nooit betaald, maar heb je die matrassen ook niet geleverd. Uiteraard vervelend dat je met overkoopbare matrassen zit, maar ik zie zo snel niet wat de oplichter in dit verhaal heeft buitgemaakt, of dacht buit te maken.

Link naar reactie
  • 0

Als het bedrijf nou met de matrassen en de noorderzon vertrokken was.. ja dan was je opgelicht. Maar ik ben het eens met Ben, ik zie niet in waar je hier opgelicht bent. Je bent er juist keurig van af gekomen. Er rest je verder niets te doen behalve lekker door te gaan met ondernemen, lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de matrassen geleverd bij het afleveradres wat bedrijf X opgegeven heeft, de factuur daarvan is door bedrijf X niet betaald.

 

Ik heb nu inderdaad geluk dat de matrassen nog stonden bij het bedrijf waar we ze geleverd hebben en we ze weer op kunnen halen. De bedoeling van bedrijf X was om dat bedrijf weer te gebruiken om die matrassen ergens in het buitenland af te leveren.

 

 

 

 

 

 

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.