• 0

Nieuwe computer

Ik ben even benieuwd naar jullie mening.

Ik wil gaan investeren in een nieuwe computer, omdat mijn huidige niet zo goed overweg kan met het opmaken van drukwerk & zware grafisch applicaties. Ik zit nu te twijfelen tussen een goeie PC, of een Mac. Budget zal ongeveer rond de 900/1000 liggen, liefst natuurlijk lager. Ik was eerst van plan om een notebook aan te schaffen, maar op zich heb ik die nog niet heel erg nodig.

 

Mijn vraag is dus, wat kan ik het beste kiezen? Een PC of een Mac? Het gaat er dus om dat ik er grafische programma's moeiteloos op kan draaien, en dus ook bestanden voor drukwerk kan opmaken. En uiteraard ook ontwerpen voor websites kan maken zonder dat het vast kan gaan lopen en ik weer eens vergeet de boel eerst op te slaan. ;D

 

Alvast bedankt!

Victor.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas zaten er mij toch teveel nadelen aan een Mac. Veel software werkt daar niet op, en ik heb ervaring met het uitwisselen van documenten, dat echt niet altijd goed gaat. Ook vraag ik me af of het zou werken op mijn huidige netwerk, maar waarschijnlijk wel.

 

Mac ziet er natuurlijk veel mooier uit, en wordt ook veel gebruikt. Als ik echter zo'n 700 euro kan besparen door mijn huidige PC uit te breiden, is de keus snel gemaakt. Ik kan dan zelfs misschien nog een laptop kopen (neee geen Mac. Of toch wel? :-\ ;)).

 

Hahaha ja inderdaad zelfde verhaal in het weblog.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Helaas zaten er mij toch teveel nadelen aan een Mac. Veel software werkt daar niet op, en ik heb ervaring met het uitwisselen van documenten, dat echt niet altijd goed gaat. Ook vraag ik me af of het zou werken op mijn huidige netwerk, maar waarschijnlijk wel.

Welke documenten had je problemen mee dan? Zou allemaal moeten werken.

 

En inderdaad, zoals eerder gezegd, je kunt niet een CD met Windows software in je Macje stoppen en dan hopen dat 't werkt.. je hebt de Mac varianten nodig.

 

Netwerk was inderdaad geen enkel probleem geweest.

 

En die 700 euro is wel een argument ja. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel geld ik bespaar per jaar doordat ik sneller werk, met meer gebruiksgemak, waardoor ik er ook meer plezier in heb. Helaas wat 'zachter' en lastig te meten maar ik *denk* dat je op die manier je Apple dubbel en dwars terug verdient.

 

Anyway, je keuze is dus gemaakt ;). De rest is een aardige discussie. :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Welke documenten had je problemen mee dan? Zou allemaal moeten werken.

 

Met name het uitwisselen van Word documenten en Excel documenten hebben in het verleden wel eens voor problemen gezorgd.

 

En inderdaad, zoals eerder gezegd, je kunt niet een CD met Windows software in je Macje stoppen en dan hopen dat 't werkt.. je hebt de Mac varianten nodig.

 

Precies, elk pakket moet je dan dubbel aanschaffen. Dat gaat dan erg prijzig worden.

 

En die 700 euro is wel een argument ja. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel geld ik bespaar per jaar doordat ik sneller werk, met meer gebruiksgemak, waardoor ik er ook meer plezier in heb. Helaas wat 'zachter' en lastig te meten maar ik *denk* dat je op die manier je Apple dubbel en dwars terug verdient.

 

Meer gebruikersgemak is natuurlijk veel waard. Maar ik denk dat ik toch meer geld kwijt ben op jaarbasis als ik 2 verschillende systemen draai. Zoals software etc.

 

Voor nu is mijn keus gemaakt inderdaad. :)

Maar wie weet koop ik ooit nog een Mac. Who know's. ;)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Meer gebruikersgemak is natuurlijk veel waard. Maar ik denk dat ik toch meer geld kwijt ben op jaarbasis als ik 2 verschillende systemen draai. Zoals software etc.

Helemaal waar, daar kan ik niet tegenop ;).

Ik heb het voordeel dat ik erg weinig software nodig heb, dus dat probleem heb ik nauwelijks.

 

Anyway, veel plezier met je PC :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad: WACOM. Ik heb op een aantal verschillende tablets gewerkt waaronder de goedkope van de Aldi. Deze leek in eerste instantie een zeer gunstige koop, maar het gevoel ontbrak totaal. Nog een groot nadeel hierbij is dat er een batterij in het pennetje zat wat deze een stuk zwaarder maakte en goedkoper aanvoelend. Niet kopen dus, TROEP!

 

Nu heeft Wacom een aardig breed assortiment dus dat helpt je nog niet veel verder. Waarschijnlijk heb je genoeg aan de kleine graphire variant omdat ik niet denk dat je er erg veel mee zult tekenen. Maar misschien schat ik dat verkeerd in. Ik zit er zelf aan te denken om de A3-formaat aan te schaffen omdat (product)schetsen niet te doen is op het kleintje wat ik nu gebruik. Dit lukt in ieder geval alleen met een grote.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0
Heb ik naar gekeken, de Intuos serie vind ik erg mooi. Maar ook prijzig. Hé ik blijf maar zeuren over geld. ;D

Klopt, niet goedkoop. Ik heb de kleinste, uit de Graphire serie en die kostte me 3 jaar geleden al 120 gulden.

 

Maar... uitstekende driver support, licht pennetje, en zoals 'doubleert' al aangeeft, het gevoel. Het voelt goed. Ik heb wel eens bij andere mensen achter een concurrent gezeten, en het voelt allemaal flut. Goedkope troep.

 

Het is een investering, maar het is het zeker waard als je veel tekent of vatbaar bent voor RSI (dat laatste was mijn reden) door teveel muizen (is dat tegenwoordig al een werkwoord? :))

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Nu heeft Wacom een aardig breed assortiment dus dat helpt je nog niet veel verder. Waarschijnlijk heb je genoeg aan de kleine graphire variant omdat ik niet denk dat je er erg veel mee zult tekenen. Maar misschien schat ik dat verkeerd in.

 

Ja dat schat je verkeerd in. ;)

Ik heb vroeger heel erg veel getekend, maar door het sites ontwerpen doe ik dat nu bijna niet meer. Daarom lijkt het me leuk om met een tekentablet te gaan tekenen, deels uit hobby, verder voor werk.

 

Ik zit er zelf aan te denken om de A3-formaat aan te schaffen omdat (product)schetsen niet te doen is op het kleintje wat ik nu gebruik. Dit lukt in ieder geval alleen met een grote.

 

Heb je dat getekend?? Ziet er goed uit!

Maar ik zou dus best kunnen gaan voor de Graphire en dan nog niet voor de Intuos?

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ja dat schat je verkeerd in. ;)

Ik heb vroeger heel erg veel getekend

 

Bewijzen! Show us your work! ;)

 

Maar ik zou dus best kunnen gaan voor de Graphire en dan nog niet voor de Intuos?

 

Ik weet eerlijk gezegd niet precies het verschil tussen die twee. Ik zou voor de goedkoopste gaan. Het is al duur zat en de kwaliteit is toch wel dik in orde.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Is goed hoor. Heb toch een weekje vrij dus ik zet een dezer dagen wel een portfolio in elkaar. Moet ik eerst wel wat inscannen.

 

Ben zeer benieuwd. Wat teken je zoal?

 

Edit: Heb je die auto helemaal met een tekentablet getekend?

 

Ja. Met het programma painter. Kun je het helemaal in lagen opbouwen. Overigens werkt de echte autodesignwereld gewoon met photoshop: http://www.cardesignnews.com/studio/tutorials/040827photoshop-rendering/index2.html wat veel beter werkt.

 

Ehmm.. weinig ondernemen meer overigens. Ik zeg, koop een Wacom Graphire. Die zijn nog betaalbaar en werken ook prima.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Ben zeer benieuwd. Wat teken je zoal?

 

Laatste tijd alleen maar cartoons/striptekeningen. Ben wel eens bezig geweest met portretten, maar dat is erg moeilijk. Je werkt dan vooral met schaduw partijen, je trekt als het ware dan geen lijnen. Maar heb wel wat gemaakt wat goed gelukt is.

 

Vind de auto tekening erg mooi. Heb dus echt een tekentablet nodig. ;D

 

Ehmm.. weinig ondernemen meer overigens. Ik zeg, koop een Wacom Grapihe. Die zijn nog betaalbaar en werken ook prima.

 

Jawel hoor, tekentablet ga ik ook voor mijn bedrijf gebruiken. :)

En ik probeer zo slim mogelijk te investeren, heeft dus alles met ondernemen te maken. ;)

 

Ik zal eens gaan kijken naar de Graphire. Die lijkt me wel mooi om mee te beginnen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Helaas zit je dan nogal automatisch aan Windows XP vast en daarmee kom ik op mijn volgende punt.

 

Wil je stabiel? Sja, dan kom je naar mijn mening dus NIET op Windows XP uit. Teveel slechte ervaringen mee.

 

Nou... dat valt naar mijn idee best mee.

Werk nou al weer een aantal jaar met XP en de blauw schermen zijn op een hand te tellen. Niks mis met Windows XP naar mijn idee. (rijmt ook nog. ;D )

Bedoel hij loopt wel is vast... maar dat heb je nou eenmaal met computers. Zit met gasten in een ruimte die met Macs werken en die lopen ook wel is vast.

Link naar reactie
  • 0

Zet mij bij het uittesten van een website achter een Mac en ik laat 'm vaker vastlopen dan een PC. Vooral met javascript-kunsten wil de Mac er nogal eens hopeloos uitknallen. Een Xp-PC met voldoende geheugen (min. 564 MB, liever nog 768 MB) kan zich - naar mijn ervaring - daarom qua stabiliteit meten met een Mac.Voorwaarde is wel een goede firewall en virusscanner want dat is bij Windows het zwakke punt.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Allereerst:

 

- ik heb het niet over MacOS 9, dat is nix.

 

Ten tweede:

 

- mijn ervaring is dat Windows XP naar mate het langer is geinstalleerd steeds trager en trager wordt (zoals alle Windows versie al deden).

- hiermee ook steeds vaker vastlopers van individuele programma's

 

En inderdaad, het aantal echte crashes valt bij Windows XP tegenwoordig erg mee. Echter, ik heb al te vaak gehad dat ik niet goed kon werken omdat de snelheid volledig was ingekakt.

 

En, leg voor de gein eens de features die Apple in *2005* in Panther stopt eens naast de lijst die Microsoft in *2006* misschien in Longhorn stopt. En kijk naar de huidige features. Apple users krijgen in 2005 "WinFS", bij Apple "Spotlight". We krijgen ook een snelle API voor graphics, CoreImage en CoreVideo (ik geloof dat dit bij Longhorn Avalon moet gaan heten, maar het komt niet in de 2006 Longhorn...) Enz. enz. enz. Innovatie is mij ook wat waard.

 

Ach, laten we er eigenlijk maar over ophouden. Discussies over je favoriete Operating Systeem ontaarden al heel snel in religieuze flamewars.

 

Laten we het er maar op houden dat ieder zo zijn voorkeuren heeft :). Misschien moet ik bovenstaande weghalen, misschien is het toch nog wel informatief. Ik merk het wel :D

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.