• 0

Sollicitant aannemen vanuit WW

Goedenavond,

 

Pas heb ik een open sollicitatie ontvangen van een meneer die graag weer ad slag wilde,

 

Het gesprek was goed. Het enige probleem was dat de beste sollicitant een rug had die een beetje versleten was.

Heel erg jammer want het gaat hier om een fysiek beroep.

 

Ik had toch eens het UWV gebeld om te vragen hoe dit nu zit. Want zo een man is toch kansloos op deze wijze.

Daar stelde ze als iemand in de WW loopt is diegen gezond net als ieder ander. Er zijn ook geen regelingen voor. Of subsidies of ander stimulans.

 

Als bedrijf is het volgens mij riskant om iemand in dienst te nemen met dit verleden. En dat is jammer.

De man zelf is van mening dat hij kan functioneren als hij er maar rekening mee houdt.

Maar goed welke werkgever gaat hierin mee?

 

Maar goed mijn vraag is eigenlijk:

Hebben jullie hierin nog adviezen of ideeën?

Of hebben jullie ervaringen hiermee en hoe zijn jullie hiermee om gegaan?

 

Waarom mijn vraag?

 

Omdat ik toch het gevoel enigzins had dat er potentie in zat en ik dat jammer vindt.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

 

Een werkgever kan een WW-ganger 3 maanden in ''dienst'' nemen door middel van een proefplaatsing. Tijdens deze periode betaald het UWV zijn salaris door. Wellicht bied dit je een beter beeld om na die 3 maanden een keuze te maken.

 

Succes!

 

Danny

 

Bedankt Danny,

 

Als dit mogelijk is dan wil ik dit zeker overwegen.

 

Want dan kunnen we kijken of het gaat. In 3 maanden moet ik kunnen beoordelen of het wel of niet gaat.

 

Dit is zeer nuttige info.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Als je een constructie kunt verzinnen waarbij je a la minute weer van die man af kan, dan zou ik hem zeker een kans geven. Dan test je tegelijkertijd of hij echt wil, en blijkt het echt niet te kunnen, dan is dat super sneu voor hem, maar dan wil jij niet op hoge kosten zitten omdat je hem een kans hebt gegeven. Moet toch wel kunnen?

 

 

Beste Christine,

 

Dat is inderdaad het gevoel wat overheerst.

Aan de ene kant wil je diegen inderdaad een kans geven.

Dus een proefplaatsing zo voor mij geschikt zijn. Althans als dit kan natuurlijk.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Messi9,

 

Sluit mij aan bij vorige HL-ers.

 

Maar kijk ook met de persoon in kwestie nog even naar zijn mogelijke arbeidsongeschiktheidsverleden.

Hij heeft blijkbaar langdurige fysieke problemen. Is hij ooit op geweest voor de WAO of de WIA, en is hij daarvoor vervolgens wel arbeidsongeschikt geacht maar te weinig voor een WAO (<15% a.o.) of WGA recht (<35% a.o.), waardoor hij een WW-uitkering heeft, dan kan hij toch voor u nog onder de no-risk ZW/WGA vallen.

 

Verder zou een uitzend- of payroll-constructie de werkmogelijkheden bij u duidelijk kunnen maken zonder dat u de ziekterisico's loopt. Denk wel aan de KvK-registratie (WAADI) en de NEN-certificering van de uitzender/payroller.

 

Gaat u uiteindelijk toch zelf een arbeidsrelatie aan dan is een bepaalde tijd overeenkomst, bijv. voor 6 maanden, een optie om de risico's enigszins (dus niet geheel!) te beperken.

 

Sterkte,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 26-9-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.