• 0

heeft een tweede domeinnaam nut?

Stel ik heb een bedrijf wat lokaal werkt. Bijvoorbeeld een slijterij in Amsterdam met de naam De Borrel.

Daarbij heb ik een website met domeinnaam www.deborrel.nl

 

Ik sta op een redelijke positie in Google maar uiteraard wil ik op 1 staan als slijterij in Amsterdam.

Heeft het nut als ik een domeinnaam neem www.slijterij-amsterdam.nl en deze dan doorlink naar www.deborrel.nl ?

 

Ik heb al heel wat rondgekeken op het forum maar kan hier niets over vinden. Of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel ik heb een bedrijf wat lokaal werkt. Bijvoorbeeld een slijterij in Amsterdam met de naam De Borrel.

Daarbij heb ik een website met domeinnaam www.deborrel.nl

 

Ik sta op een redelijke positie in Google maar uiteraard wil ik op 1 staan als slijterij in Amsterdam.

Heeft het nut als ik een domeinnaam neem www.slijterij-amsterdam.nl en deze dan doorlink naar www.deborrel.nl ?

 

Ik heb al heel wat rondgekeken op het forum maar kan hier niets over vinden. Of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden :)

Er is toch al best wat info over te vinden, zowel op dit forum als op de rest van het internet.

 

Sommigen denken dat een 301 redirect invloed zou hebben. Ik betwijfel dat.

 

Wat een goede keus zou kunnen zijn is om op slijterij-amsterdam een blog te beginnen en daar informatie over drank, slijterijen en kroegen in Amsterdam te plaatsen. Vermeldt incidenteel een link naar deborrel maar ook links naar bijvoorbeeld drankmerken en andere gerelateerde, maar niet concurrerende, sites.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt 2 opties:

1 redirect: het domein verwijst direct door naar je andere domein

2 Eigen site/landingpage op het tweede domein.

 

Het tweede heeft nut in Google, de eerste niet. Je moet dus een site met content hebben wil het in google scoren (+ links e.d.)

Zelf gebruik ik dit veel. Je komt namelijk op verschillende zoekopdrachten naar boven. Deborrel.nl zal op slijterij amsterdam minder goed scoren als slijterij-amsterdam.nl

Ik zou het wel doen. Kost je een tientje per jaar en een uurtje of twee uur werk en kan je veel opleveren.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik zitten kijken wat er allemaal vrij is maar de domeinnamen die ik het liefst heb zijn bezet en daar wordt niets mee gedaan door de huidige bezitters (gelukkig).

 

Ik zal weer met een voorbeeld domeinnaam werken want ik wil de concurrent niet slimmer maken dan ze al zijn.

 

Ik zou dus graag www.slijterij-amsterdam.nl willen hebben maar dat gaat niet meer. Is het slim om de naam www.slijterijamsterdamdeborrel.nl te claimen of www.slijterij-amsterdam-de-borrel.nl ? Is het trouwens beter om met streepjes te werken of juist niet?

 

Schiet ik met bovenstaande iets op? Uiteraard volg ik jullie tips en maak ik bij zo'n domeinnaam een leuke homepage met een paar verwijzingen naar mijn hoofddomein.

 

Andere vraag gaat over het maken van zo'n pagina. Mijn website draait onder Joomla. Waarmee kan ik het makkelijks een andere pagina mee maken? Is Joomla dan niet over de top en is er wellicht een andere makkelijkere mogelijkheid zonder het hele installatieproces van Joomla?

Link naar reactie
  • 1

Er zijn twee argumenten om meerdere domeinnamen te hebben: beter gevonden worden, en voorkomen dat een concurrent een domeinnaam koopt die veel op de jouwe lijkt. Vanwege het tweede is het dus nuttig om zoveel mogelijk domeinnamen te reserveren, tenminste als je bang bent dat je conccurrent van jouw Google marketing wil gaan profiteren. Of je met die domeinnamen echt iets doet, is een tweede.

Of je het met streepjes doet of niet, dat is jouw keus. De meeste doen het zonder volgens mij. Maar dan zoals ik zeg, wel die met streepjes ook reserveren en op de plank leggen, of redirecten. Kortere namen zijn denk ik beter dan langere.

Link naar reactie
  • 0

Sommigen denken dat een 301 redirect invloed zou hebben. Ik betwijfel dat.

 

Wat een goede keus zou kunnen zijn is om op slijterij-amsterdam een blog te beginnen en daar informatie over drank, slijterijen en kroegen in Amsterdam te plaatsen. Vermeldt incidenteel een link naar deborrel maar ook links naar bijvoorbeeld drankmerken en andere gerelateerde, maar niet concurrerende, sites.

 

Het nut van een 301 redirect betwijfel ik ook, feitelijk zegt dat 'we zijn verhuisd, indexeer dit niet meer, maar hetgeen waar de redirect heen gaat'. Google hanteert ze ook min of meer op die manier.

 

Een landing page bouwen onder een domein dat bestaat uit goede keywords lijkt me wel een goede oplossing. Dat hoeft geen complexe website te zijn - iets redelijk eenvoudigs met aardige content erin kan al behoorlijk helpen.

 

Zaak ik wel dat je niet vervolgens -alle- links gaat laten verwijzen naar je andere website. In het voorbeeld van een slijterij zou je bijvoorbeeld wat algemene informatie over dranken kunnen geven. Als je dan op de pagina 'vodka' komt zou je daar idealiter een link zetten direct naar het vodka assortiment van je eigen site, maar ook een aantal links naar bijvoorbeeld de wikipedia pagina over vodka, of naar de fabrikant van een merk (dat niet zelf online verkoopt in nederland, als het even kan).

Link naar reactie
  • 0

Een redirect is alleen handig om via een omweg "reclame" te maken voor je andere site, ook al is het via de zoekresultaten in Google. Beter is het (denk ik) om een soort van blog te maken. Let er dan wel op dat je een andere server (IP-adres) gebruikt voor je tweede site, anders werkt de Google-optimalisatie waarschijnlijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Goede tip Christine om domeinnamen met streepjes enkel te claimen om de concurrent voor te zijn.

 

Blijft eigenlijk mijn vraag nog over met welk programma ik deze landingspagina het beste en eenvoudigste kan maken?

Vroeger kon je heel simpel iets met frontpage maken een heel makkelijk online zetten. Is er nog steeds zoiets of moet ik echt voor iedere domeinnaam joomla installeren? De pagina moet er wel gelikt uitzien.

Link naar reactie
  • 0

Goede tip Christine om domeinnamen met streepjes enkel te claimen om de concurrent voor te zijn.

 

Blijft eigenlijk mijn vraag nog over met welk programma ik deze landingspagina het beste en eenvoudigste kan maken?

Vroeger kon je heel simpel iets met frontpage maken een heel makkelijk online zetten. Is er nog steeds zoiets of moet ik echt voor iedere domeinnaam joomla installeren? De pagina moet er wel gelikt uitzien.

 

Met het zelfde programma als je andere site is?!

 

Ik zou het eenvoudig houden. Vaak heb ik 1 lay-out/opmaak met verschillend content op de twee sites.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

hou wel in de gaten dat google niet van 'streepjes' houd

 

jouw hoofdwebsite zou dan www.deborrel.nl zijn en dan kan je een aantal domeinnamen kopen en doorlaten linken maar je moet wel 1 website hebben waarbij je alles doet

 

op deborrel.nl kan je dus ook een BLOG neerzetten vindt google ook leuk dat tikt wel aan in de zoekmachine's

 

www.deborrelamsterdam.nl

www.amsterdamslijterij.nl

www.deborrel.nl

www.slijterijamsterdam.nl

 

om je vraag te beantwoorden ja het heeft zin om dit te doen als je maar met bepaalde dingen mee rekening houdt want je moet hier niet mee overboord gaan want dit is wit-lichtgrijs hat gevallen

 

 

Link naar reactie
  • 1

Of de streepjes in de url nu een handicap voor je site vormen lopen de meningen nogal uiteen - zoals de seo-experts over iedere punt en komma lijken te kunnen discussiëren :) Maar het is eigenlijk heel simpel: in geval van twijfel niet doen. Kies voor de aaneengeschreven domeinnamen, dan zit je in ieder geval aan de goede kant van de streep.

 

Wat mijn interesse vooral triggerde in dit topic was de verwarring over het nut en inzet van de 301-redirect. De gedachte lijkt een beetje te zijn dat je meerdere domeinen opstart en dat je vervolgens de secundaire domeinen met een 301 doorlinkt naar het hoofddomein. Het hoofddomein krijgt dan een boost vanwege de extra bezoekers op de subdomeinen en de page- en domainrank die de subdomeinen doorgeven... Helaas, zo werkt het niet.

 

De 301-redirect en zijn kleinere broertje de 302-redirect zijn bedacht om bezoekers en zoekrobots op de hoogte te stellen van wijzigingen in de structuur van websites. Dat kan op paginaniveau zijn maar ook complete websites betreffen. Het doel is en was om eigenaren van websites de mogelijkheid te geven om wijzigingen in de structuur van de site zelf in goede banen te kunnen leiden zodat dit niet resulteert in de gewraakte "404 page not found" melding.

 

Een voorbeeldje:

Je verkoopt leuke aantallen 40 inch LED schermen van het merk SomYang op de pagina /somyang/led-schermen/40-inch-led. Nu wordt SomYang overgenomen door Samsung en het merk verdwijnt. Veel mensen zoeken nog op SomYang en andere sites linken nog steeds naar genoemde pagina. Om te voorkomen dat al die bezoekers de weg kwijt raken, kun je met een 301-redirect bezoekers doorsturen naar de juiste nieuwe pagina: /samsung/led-schermen/40-inch-led. Je bezoekers landen dus op de nieuwe, correcte pagina. Deze redirect werkt op pagina-niveau en op site niveau. Goed om te onthouden als je van cms of webshopsysteem verandert!

 

Het verschil tussen de 301 en de 302-redirect is dat de 301 een definitieve redirect betekent en de tweede een tijdelijke. Een 302-redirect zet je in om zoekrobots en je bezoekers tijdelijk door te lussen naar een alternatieve pagina omdat je bijvoorbeeld onderhoud pleegt aan de originele pagina.

 

En nu komen we bij de essentie van de redirect...

- bij een 302-redirect blijft alle link juice / opgebouwde waarde voor Google verbonden aan de originele website of webpagina;

- bij een 301-redirect gaat bijna alle link juice / opgebouwde waarde voor Google over van de oude naar de nieuwe pagina of site.

 

Met een 301-redirect transfereer je de waarde die een pagina of site heeft volgens Google naar een andere pagina of site.

 

Dit is de echte kracht van de 301-redirect: je kunt de waarde van andere sites en pagina's gebruiken om een andere pagina / site een enorme boost te geven. Een boost die zich vrijwel direct vertaalt in meer verkeer en verbeterde rankings!

 

Waarom werkt die constructie niet in dit geval en/of met nieuwe domeinen? Simpelweg omdat die geen waarde hebben opgebouwd en dus ook geen waarde door kunnen geven.

 

Tot zover de 301-redirect, jullie mogen weer wat voor jezelf gaan doen ;)

 

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.