• 0

Help, ideeën voor een bandencentrale aan huis/werk/op de baan!

Hallo,

 

Eerst en vooral mezelf even voorstellen. Na een periode van 7 jaar werken in de garagesector heb ik besloten een eigen zaak op te starten. een bandencentrale die tot bij de klant komt (depannage lekkeband, versleten banden vervangen,...). Wij hebben een bestelwagen uitgerust met alle toestellen die je nodig hebt om banden te wisselen volgens de regels van de kunst. Na onze opstart (nu ondertussen een goede maand) hebben wij ongeveer 1 klant per dag. Lang niet genoeg om te overleven. Graag had ik enkele tips gekregen hoe ik mijn diensten nog beter kan verkopen.

 

Qua prijs zitten wij lager dan de prijzen gehanteerd in de bandencentrale terwijl wij tot bij de klant komen!!!

 

Wat hebben wij al gedaan?

 

- Aanbieden aan lokale auto-onderdelenwinkel om voor ons banden te verkopen (particulieren+garages(groothandel)) (nog in onderhandeling)

- Depannage diensten aangesproken om 24/24 7/7 bandendepannages uit te voeren (akkoord, maar nog geen klanten)

- garages aangesproken om voor hen depannages uit te voeren (akkoord, maar nog geen klanten)

- garages aangesproken om hen in drukke periodes (zomer-winter wielen wissel) te helpen (akkoord maar nog geen klanten)

- autohandelaars, bedrijven (5 industrieparken +-200 bedrijven) persoonlijk gecontacteerd (zouden er over nadenken)

- goedkopere budget banden verkoop via 2dehands website (verschillende positieve reacties maar geen daden)

- Vab-touring aangesproken om voor hen banden depannages uit te voeren. (geen reactie)

- Lid bij verschillende autoforums om mijn diensten aan te bieden (positieve reacties maar nog geen bestellingen)

 

reclame:

 

- Flyers

- Reclame tv-schermen winkels

- website (waar tot nu toe al onze klanten vandaan komen)

- Google adwords

- bestickering bestelwagen

- wat gaan wij binnenkort doen: Op parking bekende winkel gratis bandenspanning en bandprofielen controleren

 

Wat bieden wij bedrijven?

 

Gratis wagenparkcontroles: controle/bijstellen bandenspannig, controle profiel op beschadigingen, onregelmatige slijtage, rapportering van alle wagens. Vervolgens doen wij een aanvraag om deze te mogen vervangen zodat de wagenparkbeheerder onmiddelijk weet wat de staat van zijn wagenpark is en welke wagens banden nodig hebben.

 

Tot nu toe heeft niemand een akkoord gegeven voor de gratis wagenparkcontroles!!!

 

 

- Graag had ik van jullie nog enkele tips gekregen hoe ik mijn diensten nog kan aanbieden/uitbreiden

 

Om deze vraag gescheiden te houden van onze zaak (voor onze klanten en toekomstige bedrijven) noemen wij liever onze website of naam niet.

 

Alvast bedankt

 

Mvg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op parking bekende winkel gratis bandenspanning en bandprofielen controleren

 

bij ons in het dorp staat regelmatig zo'n autoruiten reparateur om sterretjes te repareren. Heeft vaak wel een paar klanten maar zit ook vaak de krant te lezen. En dan wordt hij veelal nog betaald door de verzekering.

 

Je zou het kunnen proberen maar ik vraag me af of mensen direct de beslissing nemen om de band te vervangen als het profiel te laag is. Hoe laat je de klant op dat moment weten dat hij bij jou de beste deal heeft?

 

ken je dit bedrijf al? Misschien eens contact zoeken en kijken hoe zij klanten vinden.

 

Of eens proberen om met een paar van dit soort dienstverleners eens een dag bij een groot winkelcentrum of woonboulevard te gaan staan. Niet geschoten is altijd mis (hoort eigenlijk in dit topic thuis) ;)

Link naar reactie
  • 0

Werk je eigenlijk lokaal, regionaal of landelijk? Als je bv in Maastricht zit lijkt het me niet rendabel om naar Groningen te rijden voor 2 of 4 bandjes.

 

En wat mijzelf betreft: Ik kijk zelden naar mijn banden. wacht eigenlijk af wat er bij de apk gezegd wordt. En dan staat de auto toch in de garage kunnen ze de bandjes er gelijk om doen. Zeg dan tegen ze doe maar de goedkoopste want met de kilometers die ik rij zijn ze eerder uitgedroogd dan versleten. :-\

 

Maar ik kan me voorstellen dat voor mensen die altijd onderweg zijn het toch een uitkomst is, zoals ook carglass en c.s. dit op locatie doen. Alleen hebben zij het voordeel dat het vaak door de verzekering betaald wordt. Prijsshoppen hoeft dan niet.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Alvast bedankt voor de tips, ik ondezoek alvast alle mogelijkheden!

 

Voor de Leasing contracten heb ik helaas ook al meerdere pogingen ondernomen. Het probleem is dat ze "mij te klein vinden". Wij beschikken niet over het budget om zomaar (zonder enkele extra contracten) enkele bestelwagens bij te kopen. De uitrusting van 1 extra bestelwagen loopt al snel op tot €40.000. Momenteel zijn wij een eenmanszaak.

 

Laat de tips gerust komen, ik hou jullie op de hoogte

 

Mvg.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de Leasing contracten heb ik helaas ook al meerdere pogingen ondernomen. Het probleem is dat ze "mij te klein vinden".

 

 

Dat "probleem" is eenvoudig op te lossen door jouw concept als franchise aan te bieden in andere regio's maar daarvoor moet er eerst naam gemaakt worden en het beter renderen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Beste henkh,

 

Wij werken vooral regionaal (+-20km vestiging) maar, wij gaan ook verder maar rekenen dan kilometervergoeding aan. Meestal is dit het geval op zondag (wanneer geen enkele andere bandencentrale open is en de klant niet prijsbewust shopt). Over het algemeen zijn onze prijzen 3 euro/band lager dan de goedkoopste bandencentrale in onze omgeving (incl. verplaatsing). Bekendheid is het grootste probleem. Al onze klanten zijn namelijk zeer tevreden, komen terug met andere wagens en prijzen ons aan op social media. Jammer genoeg loopt mond aan mond reclame niet snel genoeg... Als jonge ondernemer kan ik het niet permiteren enkele maanden op een laag pitje te draaien.

 

Mvg. bandencentrale

Link naar reactie
  • 0
hebben wij ongeveer 1 klant per dag. Lang niet genoeg om te overleven. Graag had ik enkele tips gekregen hoe ik mijn diensten nog beter kan verkopen.

 

Op zich heb je denk ik ook het nadeel dat je maar een product hebt. Is het een idee om het bijvoorbeeld uit te breiden met accu's of andere dingen?

 

Ik roep maar wat want wat auto's betreft ben ik een luie consument en heb er ook geen verstand van. Als er iets hapert of stuk is ga ik gewoon langs de garage. (zelfs voor een kapotte lamp :-[) en tanken doe ik meestal bij de eerste pomp waar ik langs kom als de meter in het rood slaat.

Link naar reactie
  • 0
Als jonge ondernemer kan ik het niet permiteren enkele maanden op een laag pitje te draaien.

 

Dan is het inderdaad zaak om zo snel mogelijk de boer op te gaan, hopelijk staan er wat nuttige tips voor je tussen.

 

Om deze vraag gescheiden te houden van onze zaak (voor onze klanten en toekomstige bedrijven) noemen wij liever onze website of naam niet.

 

En misschien is dit gewoon valse bescheidenheid. Neem je website op in je handtekening. HL wordt tenslotte goed bekeken. Gratis reclame ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je ervoor zorgen dat je mag flyeren op een groot parkeerterein in de buurt, dan kan je zo bij elke auto naar het profiel kijken en wanneer nodig een flyer onder de ruitenwisser doen. Op de flyer kan je dan zeggen waarom precies zij een flyer hebben ontvangen en met jouw bedrijfsinformatie erop.

Een lokale autoruitenzaak hier doet dit ook, maar dan persoonlijk door studenten als verkopers in te zetten en deze mensen aan te laten spreken.

 

Een standaardflyer onder elke ruit is natuurlijk ook een optie, maar autobanden interreseren mij meestal niet heel veel, terwijl ik op de motor juist wel minimaal 1x per week de bandenspanning controleer en de banden naloop. Een direct voorbeeld wat er mis is geeft denk ik een beter resultaat.

 

 

Link naar reactie
  • 1

- Wat dacht je van acties om bij bedrijven hun parkeergarage/terrein de auto's van medewerkers te controleren op bandenspanning/slijtage en een turf formulier achterlaten met de resultaten en de uitkomst van de controle incl. visitekaart en daarbij helder aangeven dat in geval van vernieuwing van banden, dat jullie tot hun stoep/deur/bedrijf/werk komen voor de vervanging voor een aantrekkelijke prijs.

 

- Visitekaarten drukken met een plak lipje achterlaten/lipje plakken op de bestuurders deurruit en op de achterkant van de visitekaart de bandenspanning voor bepaalde automerken/types. Dus een visitekaart achterlaten met automerk/type x op de juiste auto achterlaten. Hebben de mensen ook wat aan deze informatie. Weten ze gelijk welke spanning hun auto banden moeten hebben en weten ze wanneer ze hun banden moeten vervangen.

 

- Voorkant visitekaart met de bedrijfsgegevens.

- Achterkant Merk x met de types en de juiste bandenspanning + indicatie wanneer de banden aan vervanging toe zijn.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zomer en winterbanden op locatie (thuis of op zijn werk) gaan wisselen en opslaan voor de klant zodat hij geen afspraak en tijdverlies bij de garage heeft. Kun je direct nieuwe banden omleggen als hij versleten exemplaren er op heeft zitten. Vooral duurdere auto's hebben vaak bestuurders en/of eigenaren met weinig tijd. Hoef je ook minder goedkoop te werken. Doe het bij deze duurdere auto's (dus zwaardere banden) dan wel medewerker veilig :)

Link naar reactie
  • 0

je kunt grote parkeerterreinen aflopen of af laten lopen. Een snelle optische bandprofielmeting doen. De scores hiervan op een kaartje zetten en achter de ruitenwisser plaatsen. Ik denk dat veel bestuurders niet bewust zijn van de staat van de banden en afwachten tot de eerst volgende onderhoudsbeurt of APK. Dit in combinatie met de adviezen van L.A.

Ik zou wel even de parkeerwachter of controlerende instantie inseinen want je valt wel op met deze actie.

 

Ik zou ook ruitenwisservloeistof meenemen

 

Benzinepomp stations en wasstraten?

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

In reactie op het benaderen van leasemaatschappijen:

 

Wist je dat er meer dan 600 autoleasemaatschappijen in nederland zijn? De top 15 beheert 80% van de autoleasecontracten. Absoluut hebben we in nederland ongeveer 550.000 lease auto's met geel kenteken rijden.

 

Wellicht dat je doelgroep de resterende 20% van de leasecontracten is. Wellicht dat het je met hun een servicecontract kunt sluiten?

 

Een ander idee is groupon, mond tot mond reclame, op de parkeerplaats bij de appie gaan staan en mensen wijzen op de mogelijke consequenties van verseleten banden. Ook kan ik me voorstellen dat er veel kansen liggen om vakantie perioden heen. Wellicht een servicedeal met reisorganisaties als mensen een auto vakantie boeken en daar met korting hun banden kunnen laten controleren cq vervangen? (Zowel winter-, mei- als zomervakantie).

 

Als ik er even voor ga zitten schieten er vast wel meer zaken te binnen. Wellicht dat je met bovenstaand al iets kunt?

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hier op Higherlevel is iemand actief in de exploitatie van parkeerterreinen, volgens mij is zijn nickname 'robdegekste'.

Hij zoekt volgens mij naar services/mogelijkheden om zijn 'dienst' uit te breiden. Misschien zit daar een samenwerking in?

 

Een oud studiegenoot van mij is ooit begonnen met een webshop waarin hij onderhoudspakketen voor banden ging verkopen. www.tyrekit.nl, maar zie net dat deze site uit de lucht is, maar wellicht is het idee om met zoiets dergelijks iets te doen. Als je autorijders er bewust van weet te maken dat ze regelmatig de kwalitiet van hun banden checken, zullen ze eerder tot actie overgaan wanneer er iets makeert. Daar kom jij in beeld.

 

Je doelgroep is tamelijk duidelijk en makkelijk te vinden. Waarom niet gewoon door parkeergagarges struinen, banden bekijken en bij slechte banden een flyer onder de ruitenwisser?

Link naar reactie
  • 0
Heb je ook wel eens gedacht aan de opslag van de winter/zomerbanden. In deze tijden kost een kale opslag niets. En een hoop mensen balen ervan dat ze ze zelf moeten opslaan. En bij je eigen garage opslaan kost een evrmogen.

 

Dan moet je ook denken aan een goede verzekering. En dat kan nog wel eens tegenvallen. Autobanden branden goed dus lijkt me ook dat je een hogere premie betaald. Dit in combinatie met huur van opslag kan dan wel eens tegenvallen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn huurbaas, doet hetzelfde hier in de regio. En door de aanleg van een eigen brand installatie (sproeiers) betaald hij nu bijna niets aan verzekering, omdat het risico behoorlijk verlaagd is. Dit heeft er denk ik wel mee te maken dat het een lege hal is met minimale stroomvoorzieningen en alleen maar betonnen wanden. (1 grote echobak is het)

Link naar reactie
  • 0

Goede voorzieningen zullen de premie wel omlaag brengen maar de kosten van die voorzieningen moeten ook terug verdiend worden. En een hal huren zal niet het grootste probleem zijn. Hoe snel heb je voldoende "huurders" die hun banden willen opslaan bij jou. en de kosten van toezicht opslaan en afhalen?

 

Voor TS kan het een prima aanvulling op zijn diensten zijn maar het vergt wel wat rekenwerk om het rendabel te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Wij hebben reeds die techniek toegepast (banden bekijken en flyer achter de ruit met daarin dat hun banden op het wettelijk minimum zitten, dat ze vrijblijvend bij ons een offerte kunnen aanvragen.) Alle straten in onze omgeving met versleten banden kregen zo een papiertje (in plastic mapje) achter de ruit. NIEMAND reageerde daarop. De meeste doen verder met versleten banden. Enkele hebben hun banden vervangen elders zonder ons te contacteren. Ik denk dat veel mensen niet graag hebben dat er naar hun auto gekeken wordt als ze er niet vanaf weten... + niemand wordt graag op de vingers getikt... hebben we willen ondervinden.

 

Onze zaak is gevestigd in Belgie... Samenwerkingen met bedrijven in Nederland zit er dus niet in. Maar momenteel is opslag ons probleem niet...

 

Wij doen reeds aan winterbanden opslag. (hebben ongeveer capaciteit voor 2000 banden) en betalen daar al verzekering voor...

 

Mvg. Bandencentrale

Link naar reactie
  • 0

 

Onze zaak is gevestigd in Belgie... Samenwerkingen met bedrijven in Nederland zit er dus niet in. Maar momenteel is opslag ons probleem niet...

Mvg. Bandencentrale

 

Daar ligt zolder toch? Waar mensen op zondag een dure hobby beoefenen? Zo'n hobby waar je 4 dure ZR bandjes onder zitten.

 

Je "moet" een niche zoeken.

 

Toen ik M6 reed betaalde ik 1200 euro voor 2 bandjes, zonder met de oogjes te knipperen, zeker als ik een dagje naar neurenberg ring ging en anders niet mee kon doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.