• 0

Help, ideeën voor een bandencentrale aan huis/werk/op de baan!

Hallo,

 

Eerst en vooral mezelf even voorstellen. Na een periode van 7 jaar werken in de garagesector heb ik besloten een eigen zaak op te starten. een bandencentrale die tot bij de klant komt (depannage lekkeband, versleten banden vervangen,...). Wij hebben een bestelwagen uitgerust met alle toestellen die je nodig hebt om banden te wisselen volgens de regels van de kunst. Na onze opstart (nu ondertussen een goede maand) hebben wij ongeveer 1 klant per dag. Lang niet genoeg om te overleven. Graag had ik enkele tips gekregen hoe ik mijn diensten nog beter kan verkopen.

 

Qua prijs zitten wij lager dan de prijzen gehanteerd in de bandencentrale terwijl wij tot bij de klant komen!!!

 

Wat hebben wij al gedaan?

 

- Aanbieden aan lokale auto-onderdelenwinkel om voor ons banden te verkopen (particulieren+garages(groothandel)) (nog in onderhandeling)

- Depannage diensten aangesproken om 24/24 7/7 bandendepannages uit te voeren (akkoord, maar nog geen klanten)

- garages aangesproken om voor hen depannages uit te voeren (akkoord, maar nog geen klanten)

- garages aangesproken om hen in drukke periodes (zomer-winter wielen wissel) te helpen (akkoord maar nog geen klanten)

- autohandelaars, bedrijven (5 industrieparken +-200 bedrijven) persoonlijk gecontacteerd (zouden er over nadenken)

- goedkopere budget banden verkoop via 2dehands website (verschillende positieve reacties maar geen daden)

- Vab-touring aangesproken om voor hen banden depannages uit te voeren. (geen reactie)

- Lid bij verschillende autoforums om mijn diensten aan te bieden (positieve reacties maar nog geen bestellingen)

 

reclame:

 

- Flyers

- Reclame tv-schermen winkels

- website (waar tot nu toe al onze klanten vandaan komen)

- Google adwords

- bestickering bestelwagen

- wat gaan wij binnenkort doen: Op parking bekende winkel gratis bandenspanning en bandprofielen controleren

 

Wat bieden wij bedrijven?

 

Gratis wagenparkcontroles: controle/bijstellen bandenspannig, controle profiel op beschadigingen, onregelmatige slijtage, rapportering van alle wagens. Vervolgens doen wij een aanvraag om deze te mogen vervangen zodat de wagenparkbeheerder onmiddelijk weet wat de staat van zijn wagenpark is en welke wagens banden nodig hebben.

 

Tot nu toe heeft niemand een akkoord gegeven voor de gratis wagenparkcontroles!!!

 

 

- Graag had ik van jullie nog enkele tips gekregen hoe ik mijn diensten nog kan aanbieden/uitbreiden

 

Om deze vraag gescheiden te houden van onze zaak (voor onze klanten en toekomstige bedrijven) noemen wij liever onze website of naam niet.

 

Alvast bedankt

 

Mvg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aan de uitrit van het keuringsstation gaan staan, veel mensen worden er afgekeurd voor versleten banden.

Zij hebben meestal een dag vakantie moeten nemen om naar daar te kunnen gaan en hebben meestal geen zin om nog een dag vakantie te nemen om een herkeuring te moeten doen.

 

Ikzelf woon enkele km van Zolder af, probleem is dat de meeste mensen die daar met de wagen wat rondjes gaan afmalen hun wagen per aanhanger naar daar vervoeren.

Ook zit je met een zeer uitgebreid wagenpark die niet alledaags is (bandjes van Porches zijn bv. breder en groter dan een Fiatje) + je moet er slicks en regenbanden kunnen aanbieden.

Dus een vrij groot assortiment om er 1 dagje per week te kunnen gaan staan en dit voor max. 7 maanden per jaar.

 

Wat wel lucratief kan zijn aan het circuit is er gaan staan met motorbanden, ik weet dat men regelmatig aan de uitgang van het circuit controle doet (politie) op motards die met versleten banden terug naar huis willen rijden.

 

Link naar reactie
  • 0

hi sander,

 

opeens is je site wel bekend. maar mss beter.

dr zijn al heel wat tips geven.

 

je staat dag en nacht voor iedereen klaar en je bent de goedkoopste, als ik je mag geloven. en toch reageert er niemand op flyers. zelfs gratis wagenpark controle wordt niet op gereageerd. nou, moet het niet gekker worden.

je zou er toch moedeloos van worden.

 

volgens mij ligt het niet aan je inzet of prijzen, maar aan de duidelijkheid en daarmee de communicatie, als ik zo snel alles doorlees.

bv je naam mobiele bandencentrale. aan de ene kant mobiel, aan de andere kant een centrale, mss kan jij het anders uitleggen, maar het voelt als conflict. de site zelf: er staat heel veel nuttige informatie op, maar pff ik word al duizelig bij de wisselende foto's bovenin. :-\

 

volgens mij heb je 3 soorten bandenkopers:

- de banden idioten. de kenners. voor hen is de band het belangrijkste van een auto.

- de onkostenvrezers. nieuwe banden is het ergste wat hen kan overkomen.

- de pechonderweg mensen. zij kiezen niet voor nieuwe banden, maar hebben direct een band nodig.

( en alles dr tussenin, maar daar wordt het alleen maar vaag van. )

 

kies een groep en je communicatie naar hen.

daarnaast kan je je andere diensten/kennis/producten aanbieden, maar dat moet een ondergeschikte rol hebben.

 

de meeste mensen willen gewoon een goede band en dr niet te veel voor betalen. klinkt als open duur, maar het is zo. voor de meesten is een band een rond zwart ding met ribbeltjes.

 

de naam bandencentrale voor een grote loods voor opslag van zomer/winter banden, vind ik wel sterk. product ook.

toevallig heb ik vorig jaar in opdracht een product ontwikkeld voor zo'n centrale. een soort stapelbare trolley/pallet die uit een magazijn stelling getrokken kan worden met een heftruck en die naast een auto, zelf ook verrijdbaar is ( de trolley dus :) ). echt een slim ding, maar jammer genoeg ging het project niet door. niet zoveel meer mee gedaan, omdat het niet mn hoofdbusiness is. maar dit terzijde.

 

voor het mobiele 24/7 gebeuren denk ik, dat je echt moet gaan samenwerken met collega's ( franchise is al even genoemd ).

247banden.com /.nl /.be is allemaal nog vrij. claim het maar snel.

 

bij pech gaat het om 1 band, bij vervanging om 4, dat is wel en verschil. kunst is om bij pech die andere 3 ook te vervangen. :)

 

als je 24/7 klaar staat met nieuwe banden en je bent net zo duur als de bandengigant, moet het toch gaan lopen ..

als mensen het maar duidelijk weten. communiceer goed.

 

 

succes sander.

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

alvast bedankt voor jouw tips. Wat ik er van begrepen heb is dat ik mijn doelgroepen beter moet aanspreken (gerichter) Wij hebben de volgende website geregistreerd: www.platteband.be en binnenkort ook www.lekkeband.be. Via een simpele 1 pagina website gaan we daar alle informatie op zetten (hoe, wat, waar, hoeveel).

 

Wij gaan nog een website registreren (maar dit zal niet deze week zijn), die zich richt naar de bandencentrales. Wij gaan onze diensten "uitlenen" aan bandencentrales en garages. Zo kunnen zij ons boeken (voor een aantal uren) om hen in de drukke periode (zomer-winter wielen wissels) mee te helpen in hun vestiging.

 

Wat denken jullie hiervan? Tips naar hoe ik dit kan voorstellen aan de bandencentrales?

 

Mvg.

Link naar reactie
  • 0

Ja prijzen zeker noemen, 99% van de bezoekers zullen weg surfen als je geen prijzen ziet, ik ook.

Betreft mobiel zul je alleen pech onderweg klanten krijgen en dat zijn er niet veel, beter is een vast adres te hebben op een doorgaande weg met goed zichtbare gevel reclame dus niet ergens achteraf.

 

Boldman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.