• 0

Webshop op het gebied van babykamer en kinderkamer

Omschrijving van je concept:

Via een andere post kreeg ik de tip om hier eens een bericht te plaatsen. Dus bij deze. Sinds een jaar zijn wij online met onze website. De insteek is om alles te verkopen op het gebied van de babykamer en kinderkamer. In dit jaar zijn we stukken wijzer geworden. Ik ben begonnen als compleet onervaren en heb me verbaasd over de hoeveelheid informatie die je op internet kunt vinden. Complete zelfstudies heb ik er van gemaakt.

De webshop loopt door en sinds een paar maanden zit er niet veel groei meer in, ook aan mezelf te wijten. Per dag hebben we zo'n 180-200 bezoekers, soms minder.

Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden en natuurlijk welke verbeter punten er nog zijn.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

De webshop loopt onder biedmeer, het ontwerp heb ik zelf gemaakt. links ruilen, goede teksten geschreven bij alle artikelen al kan dit nog steeds beter.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

originele spulletjes vinden voor de inrichting van een babykamer of kinderkamer, maar daarnaast ook een goede betaalbare basis aanbieden. Een kraamkadootje voor de baby en een kleinigheidje voor het broertje of zusje

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Dat zou ik graag willen, maar het is echt niet anders. C1000 & AH leven ook naast elkaar. Ik probeer het alleen zo aantrekkelijk mogelijk te maken om bij ons iets te kopen. Bij grote orders stop ik een gratis product erbij, waardoor mensen hopelijk weer terugkomen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

de algemene voorwaarden doorpluizen zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, dit gebeurt meestal als eerste waarbij er een hoop commentaar op komt. waarbij de rest van de site vergeten wordt. De KVK heeft ze netjes aangeleverd aan ons en wij begrijpen de belangrijkheid ervan.

 

Tips voor het assortiment zijn zeer welkom, maar ook op seo, lay-out en het herkennen van het assortiment.

 

 

 

Allen bedankt!

www.dreumesenzo.nl

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

- De tekst in de banner bovenaan komt een beetje blokkerig over, misschien iets hogere resolutie plaatsen?

- Banner PayPal & Ideal zou ik iets verder naar onderen plaatsten en in de spotlight/bestseller omhoog. Ideal & Paypal eisen nu veel aandacht op, mochten bezoekers willen weten hoe ze kunnen betalen vinden ze dat wel als je een stukje naar onderen gaat. Ze gaan niet bewust op zoek naar het "bestseller" of "in de spotlight".

- Volgens mij staan er een paar artikelen niet goed bij "voor mama" (kinderschort bv)

- Bij "Verzending" staan onderaan tips voor het onderhouden van producten --> ik mis de link hiertussen

- Contactformulier; alleen naam is verplicht, het is dus mogelijk om alleen een naam achter te laten (daar kun je natuurlijk niets mee). Denk hier nog even goed over na (wellicht is het gedaan doordat ook een "call back" functie is ingebouwd in dit formulier.) Ik zou tevens "Call me Back" veranderen in "Telefoonnummer".

 

Hopelijk kun je er iets mee.

Mvg,

Ingrid

Link naar reactie
  • 0

- Hoofdlogo is wat blokkering. Misschien in een hogere resolutie opslaan?

- Het witte van de plaatjes is niet altijd even wit als de achtergrond van de webpagina.

- Het knopje "Bezorgd door PostNl" zou ik naar boven plaatsen bij de ideal logo's enzo.

- Ik zou de banner iets langzamer maken. Daarnaast misschien wat groter? Zodat het linker en het rechter menu eronder beginnen?

- Bestsellers zie ik pas na 5 minuten kijken op de website.

- Algemene voorwaarden en privacy beleid uit hoofdmenu weghalen en in de footer (onderin de pagina) plaatsen.

- Over Ons menu optie naar achter plaatsen. Na contact knop.

- Als je op een product klikt kan je niet zien of het op voorraad is of niet.

- Verzendkosten.... Tsja. Je maakt nergens echt duidelijk van te voren dat je deze rekent. Dus dat is een verassing op het einde. Ik hou daar PERSOONLIJK niet zo van. Ik zou die verzendkosten vergeten en gewoon in je prijs verwerken.

- BTW en ex btw vernoemen is niet noodzakelijk voor particulieren. Lever je ook zakelijk?

- Aanmelden bij een keurmerk. Logo op frontpage plaatsen. Geeft stukje vertrouwen.

- Winkelwagentje. Als ik wat in de winkelwagen heb liggen. Zie ik rechtsboven in allemaal berekeningen. Verzendkosten, BTW, ex btw, incl BTW. beetje teveel info. Dat hoeft daar niet te staan.

- Zet een telefoonnummer op je site. Dat geeft meer vertrouwen en geloof me zoveel gebeld wordt je niet...

- Op vergelijkingsites aanmelden

 

Ten slotte krijg ik niet het Yes gevoel op de site. Ik vind hem wat kil overkomen. Baby's zijn leuk. Schattig! leuke producten verkoop je ook. Alleen het heeft geen sfeer. Probeer je site een beetje aan te passen aan de producten die je verkoopt.

 

Edit: Ik zie nu net pas de balk met de winactie.... Valt dus niet echt op.

 

Link naar reactie
  • 0

De algemene voorwaarden doorpluizen zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, dit gebeurt meestal als eerste waarbij er een hoop commentaar op komt. waarbij de rest van de site vergeten wordt. De KVK heeft ze netjes aangeleverd aan ons en wij begrijpen de belangrijkheid ervan.

Bedoel je echt dat je deze voorwaarden hebt gekregen van de KvK? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, aangezien ze in strijd zijn met de Wet Koop op Afstand.

 

En de rest van de site vergeet ik echt niet ... ;-)

 

- ik zou van het iDeal logo geen link maken; bezoekers weten tegenwoordig echt wel wat iDeal is en nu stuur je ze (onnodig) weg van je site; als je een uitleg wel nodig vindt, doe dat dan op een pagina op je eigen site

- probeer je bestsellers minder af te korten, dat nodigt meer uit om er op te klikken

- in je Kiyoh beoordeling staat "meer ..." onderstreept alsof het een link is voor meer informatie, maar ik kan er niet op klikken

- op de detailpagina van de "Lakenset Uil" staat een plaatje dat niet laadt (rood kruisje, IE9/Vista)

- als ik bij de "muziekster" op "vergroot" klik, is het resulterende plaatje nauwelijks groter

- je toevoeging "per stuk" bij de prijzen vind ik niet altijd duidelijk; bijvoorbeeld bij de luiers, dan gaat het om een "set van 6 stuks" voor € 11,95 per stuk

- als ik iets heb besteld en naar de winkelwagen wil gaan, wil ik intuïtief rechtsboven op "Winkelwagen" klikken, maar dat is geen link (zou ik er dus wel van maken); of maak van "Winkelwagen" en "Bestellen" duidelijkere buttons, zodat deze in elk geval meer opvallen dan de tekst "Winkelwagen" bovenaan

- zet je adresgegevens op je contactpagina, nu staan ze (voor zover ik zie) alleen in je voorwaarden; dat wekt - net als het vermelden van een telefoonnummer - meer vertrouwen

- hier en daar zie ik tik- en taalfouten, dus ik zou zeker je teksten nog even nalopen; verder gebruik je "u" en "jij" door elkaar, dat zou ik consistent maken

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site best netjes.

 

Zelf zou ik wat meer kleur toevoegen, want het is inderdaad best wittig.

 

Je hebt veel leuke spulletjes en ik zou zeker wat bij je kopen.

 

Alleen die blokken met tekst zonder alinea's :'( daar is echt geen doorkomen aan!

Teksten op internet moeten kort en bondig zijn. Van een beeldscherm wordt niet zo gelezen

als uit een boek. Mensen scannen met hun ogen de teksten vluchtig af en ik haak af bij

jouw grote lappen tekst.

Ik geloof dat de richtlijn max 6 regels tekst per blok is. Verder kun je met bullets werken.

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

De site vind ik op het 1e oog wel goed ogen. Ik heb wel een paar punten die naar mijn mening voor verbetering vatbaar zijn... maar deze zijn al grote deels genoemd (letters van je logo zijn pixellig, etc.).

 

Maar ik adviseer je om eens een nieuwe template/look uit te proberen. Deze oogt inderdaad wat koeltjes.

 

De ´look´ van deze site overtuigt mij in ieder geval niet om voor jouw winkel te kiezen.

 

Wat is trouwens je onderscheidend vermogen ten opzichte van vergelijkbare webwinkels d.w.z. waarom zou ik iets bij jouw kopen en niet bij je concurrent?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik ga er zeker mee aan de gang, er zijn punten bij waar ik me totaal niet van bewust was. Ook punten waar ik helaas niets mee kan ivm de software die niet zo ver gaat. Maar waar mogelijk ga ik eens verder kijken.

 

Ik ga in ieder geval vast de snelle punten proberen te verwerken.

 

En voor nieuwe lezers er zijn nog meer tips welkom hoor! Ik blijf het hier in de gaten houden.

Link naar reactie
  • 0

Is er een manier om je blog aan je webshop te koppelen, dus zonder dat mensen naar blogspot moeten gaan om je artikelen te lezen? In elk geval zou er volgens mij m.b.t. marketing nog behoorlijk wat te winnen zijn als je blogposts wat minder over de (voordelen van) je webshop en je assortiment zouden gaan en wat meer informatie zouden bieden over dingen die je doelgroep echt bezighouden.

Link naar reactie
  • 0

hi dreumes,

 

jeetje, dr zijn al heel wat opmerkingen gemaakt en tips gegeven. mooi is dat.

ik moet zeggen dat ik daarom ook niet alle details goed bekeken heb. volgens mij is de eerste indruk ook de belangrijkste.

 

iets waar ik persoonlijk niet tegen kan is dat 'enzo' alles is tegenwoordig (of was) enzo. de eerste keer dat ik broodjes enzo zag vond ik het ontzettend grappig en goed, 2e x .. hm, 3e was ik er zat van. maar dit is een moeilijk ding en hoort mss niet te sprake te komen. omdat je de naam overal al aan en op hebt. en mss vindt je doelgroep het geweldig.

ik zou bv dikkedreumes.nl ( is nog vrij .com trouwens ook ) nemen. is wat grappiger.

 

wat ook genoemd is, dat de site een beetje kil overkomt. eens. geen sfeer.

terwijl je zo'n mooi product hebt. je kan er echt heel iets moois van maken !!!

verkoop je bv accu's wordt het lastiger.

 

teksten dr uit, grote sfeer foto's erin.

jouw producten brengen sfeer in de kinderkamer. nou, dat wil ik dan wel eens zien .

klik je eenmaal op een product, mag het allemaal wel wat zakelijker worden.

 

succes, product ziet dr in ieder geval goed uit.

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste oog ziet het er best leuk uit. Maar er zijn een paar dingen die mij zo opvallen.

 

- Gebruik van alinea's

De stukken tekst zijn slecht leesbaar omdat de tekst helemaal in elkaar gedrukt zit. Het stukje "Verzending" mist heel veel alinea's waardoor het veel beter leesbaar wordt. Ook de tekst bij de producten missen alinea's.

 

- Actie

Je hebt een leuke actie maar die is nauwelijk zichtbaar. In de bovenste navigatiebalk staat in een keer in het midden een tekst "Winactie". Zet er een leuke foto bij van de actie. Dan is het wat duidelijker.

 

- Verzendkosten

Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Order < € 10,00 en pakket is € 5,95

Order > € 10,00 ongeacht of pakket is € 3,95

Order > € 75,00 is franco in Nederland

Order < of > € 10,00 en briefpost is maar € 2,50

Of klopt dit niet?

 

- Kosten van herroeping

Dat is niet helemaal duidelijk. Er komen ten hoogste € 2,95 kosten voor rekening van de klant. Dus jij betaalt een deel van de retourkosten? Als dat niet het geval is handel je in strijd met de wet.

 

Je bent namelijk verplicht het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten te retourneren. Hierbij mag je geen extra kosten rekenen voor retourzending. De klant dient alleen zelf voor de retourzending te zorgen. De kosten daarvan zijn voor de klant.

 

Ook mag je afgeprijsde artikelen niet uitsluiten van heroepingsrecht. Ook waarbij de verzegeling is verbroken mag je niet uitsluiten. Dus een dekbek mag je uit de verpakking halen.

 

- Vooraf betalen

Dit is eigenlijk in strijd met de wet. Je moet minimaal één betalingsoptie hebben waarbij je "gedeeltelijk" achteraf kan betalen. Maar ik snap best dat als afhalen niet mogelijk is dit geen optie voor je is.

 

- Mouseover artikelen

Waarom een mouseover bij je afbeeldingen. Als ik wil dat het artikel groter wordt klik ik wel op het plaatje. Als ik nu langzaam naar beneden scroll flitsen er allemaal grote afbeeldingen door het beeld. Maar goed dat is wellicht personlijk. Ik vind het erg storend.

 

- Contactgevens

Bij een webwinkel waarbij geen adresgegevens en telefoonnummer staat zal ik niet snel bestellen. Nu is het adres niet zo moeilijk te vinden via KVK nummer. Maar een adres en telefoonnummer straalt mee vertrouwen uit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip zou zijn om af te kijken bij de grote jongens zoals Bol.COM, wehkamp, zalando, etc. die geven jaarlijks tonnen uit aan eye-tracking onderzoek, website-verbeteringen, enquetes en andere zaken/onderzoeken die de gemiddelde webshop-exploitant niet kan betalen.

 

Ik mis sowieso een goede zoekfunctie op een prominente plek, hoe sneller bij een product hoe kleiner de kans dat deze afhaakt onderweg.

 

Het design mag wel iets frivoler. Wellicht wat geld aan uitgeven voor een mooi logo, wellicht een leuke afbeelding als achtergrond.

 

Zelf ben ik wel fan van authentiek materiaal. Dus voor je blog zou ik klanten met grote bestellingen benaderen of ze een foto kunnen aanleveren van hun kamer. Jouw producten in een mooie setting zorgt er voor dat mensen hebberig worden. Je kunt mooi deeplinks vanaf je blog naar je producten leggen.

 

De C1000 en AH kunnen naast elkaar leven maar een nieuwe keten positioneer je niet zomaar even weer naast die twee zonder gigantisch veel geld in reclame te stoppen. De vergelijking tussen de AH en een buurtsuper zou wellicht eerder opgaan, maar dat is bijna appels met peren.

 

Wil je een gooi doen naar de grote jongens moet je geld stoppen in de marketing. Het is ook een goede test om te kijken of jouw concept verder op kan schalen. Besteed eens een maand (relatief) veel geld en tijd in marketing en kijk of je omzet en marge voldoende mee schalen om verder mee te groeien. Zo ja; vooral kijken hoe ver je je uitgaven kunt opschalen en nog steeds marge kunt behouden, zo nee; dan is er wellicht iets mis met je prijzen, je website, je assortiment of is er te veel concurrentie in de markt. Op die manier weet je binnen een paar maanden of je iets hebt wat een serieuze onderneming kan worden of dat het nooit een bepaald hobby-niveau zal ontstijgen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.