• 0

Zakenreis met vrouw

Hallo allemaal,

 

Ik lees al aardig lang mee en ben ook soms actief op het webwinkelforum. Mijn vraag lijkt me echter toch meer geschikt voor dit forum :)

 

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben al aardig geholpen door dit topic maar ben er nog niet helemaal uit.

 

Ik ben voornemens om een beurs te bezoeken in HK en daarbij ook afspraken te maken met mijn huidige leveranciers. De beurs zelf is 4 dagen en het lijkt me een leuke kans om mijn vrouw mee te nemen om HK te zien.

 

Omdat mijn vrouw niet werkzaam is binnen mijn onderneming (B.V.) begrijp ik uiteraard dat ik haar kosten niet kan boeken. Maar hoe gaat het dan wel precies? :)

Stel ik boek 2 tickets en een hotel en betaal deze vanaf de zakelijke rekening. Moet ik dan vanaf de priverekening de helft van het vliegticket weer terug storten op de zakelijke rekening? Ik neem aan dat de hotelkosten wel gewoon als kosten kunnen worden geboekt want een 1-persoonskamer is vrijwel gelijk aan een 2-persoonskamer?

 

Alvast bedankt!

Francois

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je moet inderdaad de kosten splitsen. De kosten voor jezelf zijn bedrijfskosten, de kosten voor je vrouw niet.

 

Er zijn geen specifieke regels voor hoe je dit moet doen. Het zou bijvoorbeeld 50/50 kunnen zijn, maar het zou ook zo kunnen zijn dat je de meerkosten toerekent aan je vrouw.

Je moet zelf een methode kiezen die je verdedigbaar vindt.

 

Je hoeft de kosten voor je vrouw niet over te maken aan de BV. Je kan dit gewoon ten laste van je (DGA) rekening courant brengen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.