• 0

Klant betaalt niet

Beste Forumleden,

 

Medio April 2012 ben ik een bedrijf begonnen. Het is een bedrijf voor het ontwerpen en promoten van websites.

Nu heb ik in juni mijn eerste klant geworven. Het betreft een VOF. Ik heb eerst een afspraak met ze gemaakt en vervolgens mijn verkoopgesprek gedaan. Ze waren erg enthousiast. Beide hebben het contract getekend voor 48 maanden.

Ze gaven voor het tekenen van het contract aan dat ze dat wel erg lang vonden, maar uiteindelijk gingen ze akkoord.

 

Ze hebben van mij een mooie en goed functionele website gekregen die daarnaast ook heel erg goed te vinden is in Google.

Om te bewijzen dat er dus echt mensen keken op de website hebben we daar artikelen en informatie op gezet die alleen te vinden was op zijn website (door mij gemaakt).

De eerste dag had hij 2 klanten die voor €140,- bestelde. En de eerste week was dat een bedrag van circa €750,-

 

Ik was erg blij dat ik een tevreden klant had. Althans dit dacht ik.

 

Al voor dat hij zijn eerste factuur kreeg belde hij me op voor een gesprek. Tijdens het gesprek vertelde hij me dat hij van het contract wilde. De reden hiervoor was dat hij het niet zou kunnen betalen. Ik vond dit er jammer.

Vervolgens heb ik een heel coulant aanbod gedaan en hem gevraagd om de diensten voor 5 maanden af te nemen en dan zou ik het contract ontbinden. Hier ging hij mee akkoord maar deed geen betaling.

Hij wilde het originele contract. Ik heb hem meerdere malen zijn kopie van zijn contract zowel schriftelijk als per email opgestuurd, maar hij weigert te betalen.

 

De facturen die hij niet heeft betaald zijn doorgegaan naar een incasso bureau. En van daaruit loopt er nu zelfs een bij een deurwaarder. De eigenaren van het bedrijf reageren totaal niet. Ze weigeren met me te praten en/of te betalen. Ondanks mijn coulante aanbod vind ik dat ik keihard word (genaaid).

 

Wat moet ik nu doen? Mijn contract is juridisch zodanig dichtgetimmerd dat ze niet van het contract kunnen afkomen, mits ze 30% van de resterende betalingstermijnen betalen.

Kan ik deze nu opeisen bij de rechter? Of moet ik telkens elke factuur doorsturen naar de deurwaarder?

 

Ik zeg de diensten niet zomaar op, want als elke klant dat doet dan wordt ik nooit succesvol.

 

Bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het ziet er naar uit dat je uiteindelijk via de deurwaarder je geld wel krijgt, en dat deze klant niet terugkomt, zou ik niet te lang van wakker liggen. Hoe gaat het verder met je bedrijf?

Misschien snap ik gewoon je vraag niet...

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen wat dat contract inhoudt? De bouw van de website is een eenmalige actie. Maar dan? Onderhoud? Hosting? Als ik eerlijk mag zijn vind ik 4 jaar wel errug lang voor een contract, zeg. Ik heb zelf ook websites gebouwd en factureer de klanten voor hosting en service, maar ik heb verder geen enkel contract met hun afgesloten hierover. Ze kunnen elk moment bij me weg gaan als ze dat willen. En uiteraard gebeurt dat heel soms, maar dat heeft eigenlijk nooit te maken met dat ze ontevreden zijn bij mij. Mijn klanten zien me al aankomen met een contract van 4 jaar. Dan verklaren ze me echt voor gek.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties tot nu.

 

Ik moet toegeven dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is.

 

De klant betaalt een x bedrag per maand. Deze dient hij 48 maanden lang te betalen. Mocht hij tussentijds willen stoppen of annuleren dient hij 30% van de resterende termijnen (45) maanden aan mij te betalen.

 

Ik ontbind het contract never nooit voordat hij die 30% heeft voldaan of daarmee schriftelijk akkoord gaat. Ik heb recht op mijn geld want ik heb hem een goed product geleverd en hij is er heel erg veel beter van geworden.

 

Ik kan nu doorblijven gaan met elke factuur die hij niet betaalt door te sturen naar de deurwaarder. Maar heb ik ook een optie om naar de rechter te stappen en de 30% op te eisen? Hij komt zijn afspraak niet na. Hij betaalt niet voor de producten/diensten.

 

PS: de vergelijking met dat Belgische bedrijf wil ik absoluut niet mee worden geassocieerd. Ik doe alleen zaken met bedrijven waarvan ik de omzet "aanzienlijk" kan verhogen door middel van online diensten. En mocht dit niet werken bij de klant mag die altijd kosteloos ontbinden.

Link naar reactie
  • 0

Maar heb ik ook een optie om naar de rechter te stappen en de 30% op te eisen?

Dat kun je als het goed is terugvinden in je contract. Als daar staat 'Michaelcb heeft het recht om op elk gewenst moment de overeenkomst te ontbinden en ontvangt dan 30% van de resterende termijnen', dan mag jij dit vorderen.

Ik durf er wel iets om te verwedden dat dat niet in de overeenkomst staat, dus dan heb je m.i. dat recht niet.

Dat ze niet betalen doet, zoals de rechtbank dat zo mooi zal zeggen, daar niets aan af.

Sterker, als ze nu de volle mep niet betalen, waarom dan die 30% wel?

 

Je kunt ze eventueel een aangetekende brief sturen met het aanbod om tegen 30% van de resterende termijnen de boel onder het zand te begraven, maar gezien hun houding op dit moment denk ik niet dat ze dat met luid gejuich ontvangen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je nu eigenlijk verkocht?

 

Heeft jouw klant de bouw van de site apart betaald of verwerk je de kosten in de maandelijkse fee die jij factureert?

 

 

Je geeft zelf al aan dat je niet geassocieerd wilt worden met praktijken zoals die van een zeker Belgisch bedrijf.

Toch hou je nu voet bij stuk met een soort bedrijfsvoering die mensen associeren met bedenkelijke bedrijfsvoering..

Wettelijk sta je misschien in je recht, de vraag is alleen of dit model wel werkt voor jouw dienstverlening.

Als eventuele nieuwe klanten ook snel tot de conclusie komen dat 48 maanden voor een contract zonder dat er harde garanties zijn mbt omzet voortkomend uit jouw acties dan loop je kans dat er straks een hele rits klanten zijn die 'laat betalen'.

En niet te vergeten, kans dat mensen op fora jouw met naam en toenaam gaan betichten van malafide praktijken.

 

Hoewel de informatie die je verstrekt hebt erg summier is raad ik je aan om eens te kijken of deze vorm van dienstverlening wel aansluit bij wat de klant nodig heeft.

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet eens met deze klant om tafel te gaan zitten om te kijken of je er samen uit kunt komen.

Wie weet hou je er een ervreden klant aan over die gelijk als referentie kan dienen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je nu eigenlijk verkocht?

 

Heeft jouw klant de bouw van de site apart betaald of verwerk je de kosten in de maandelijkse fee die jij factureert?

 

 

Je geeft zelf al aan dat je niet geassocieerd wilt worden met praktijken zoals die van een zeker Belgisch bedrijf.

Toch hou je nu voet bij stuk met een soort bedrijfsvoering die mensen associeren met bedenkelijke bedrijfsvoering..

Wettelijk sta je misschien in je recht, de vraag is alleen of dit model wel werkt voor jouw dienstverlening.

Als eventuele nieuwe klanten ook snel tot de conclusie komen dat 48 maanden voor een contract zonder dat er harde garanties zijn mbt omzet voortkomend uit jouw acties dan loop je kans dat er straks een hele rits klanten zijn die 'laat betalen'.

En niet te vergeten, kans dat mensen op fora jouw met naam en toenaam gaan betichten van malafide praktijken.

 

Hoewel de informatie die je verstrekt hebt erg summier is raad ik je aan om eens te kijken of deze vorm van dienstverlening wel aansluit bij wat de klant nodig heeft.

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet eens met deze klant om tafel te gaan zitten om te kijken of je er samen uit kunt komen.

Wie weet hou je er een ervreden klant aan over die gelijk als referentie kan dienen.

 

 

Allereerst bedankt voor je bericht.

Nogmaals, ik doe alleen zaken indien ik de omzet van het bedrijf aanzienlijk kan verhogen. Ik ben momenteel flink aan het groeien, veelal door de goede referenties. Mocht ik mijn werk niet goed hebben gedaan en de klant gaat er NIET op vooruit dan zal ik het contract per direct ontbinden.

Ik lever diensten zoals zoekmachine optimalisatie, social media en nog een hoofd product wat ik niet kwijt wil.

Ik hou ongeveer €25,- per maand over aan een klant.

Wanneer ik Belgische praktijken zou uithalen, zou het me minstens €150,- netto opbrengen per klant.

 

De contracten worden niet allemaal voor 48 maanden afgesloten, maar mocht dat een belemmering zijn voor de klant dan kunnen ze zelfs voor een jaar tekenen.

 

Voor de zekerheid:

-ik zet klanten niet onder druk

-ik selecteer de klanten op onder andere de haalbaarheid van de wensen

-ik gebruik geen agressieve verkoopmethode

-een klant krijgt ALTIJD een proefperiode

 

En een contract van 48 maanden kun je lang vinden, maar zelfs KPN maakt gebruik in de zakelijke takt van contracten met een duur van 48 maanden.

 

Ik heb alleen tevreden klanten en dat is geen onzin.

 

EDIT: op de vraag of de klant de website apart heeft betaald; Nee ze betalen dus een maandelijkse fee en kopen het in principe af.

 

Verder heb ik al meerdere malen met deze klant om tafel gezeten, maar hij neemt me niet serieus. Ook de deurwaarder blijkt hij niet serieus te nemen. Het enige verweer wat hij heeft is; ik heb niets getekend en als ik wat heb getekend wil ik een kopie. Deze heeft hij van mij ook gekregen, maar plotseling wilde hij het origineel hebben.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je verhaal zo lees dan sta je sterk. Voor zover ik begrijp betwist de klant niet eens de kwaliteit van je diensten, maar hoogstens of de overeenkomst rechtsgeldig is.

 

Wanneer je dat laatste kunt bewijzen (bijv middels een voor akkoord getekende offerte) dan kun je hetgeen je toekomt opeisen bij de kantonrechter. Mocht je klant alsnog lak hebben aan een dergelijk vonnis dan kun je overgaan tot bijv beslaglegging.

 

Als ik het zo lees heb je echter ook de website van die klant nog in beheer, en zou je bijvoorbeeld offline halen kunnen inzetten als dwangmiddel. Mocht je dat overwegen, kijk dan wel even of dat een propotionele maatregel is.

Link naar reactie
  • 0

 

Nogmaals, ik doe alleen zaken indien ik de omzet van het bedrijf aanzienlijk kan verhogen.

 

 

Als jouw bijdrage de omzet van je klanten aanzienlijk verhoogt, waarom heb je dan een contract van vier jaar nodig om je klanten te binden? Jouw werk bestaat uit een eenmalige inspanning om die site op te zetten en daarna een dienst om het geheel te optimaliseren voor de zoekmachines. Dat kun je transparant in een contract verwerken, zodanig dat de klant keuzes krijgt om bv de site na zes maanden in z'n geheel over te nemen voor een afkoopsom. Er zijn vast opties te bedenken die demonstreren dat je vertrouwen hebt in je kwaliteit. Nou geef je je klanten het gevoel dat ze een wurgcontract tekenen.

 

Of je perse een origineel contract met authentieke handtekening nodig hebt om het bestaan van een overeenkomst te bewijzen, betwijfel ik. Maar je zal wel moeten aantonen dat de overeenkomst vooraf bij beide partijen duidelijk was.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je dit moet concluderen (voor jezelf):

- Dit was kennelijk geen leuke klant. Geen zaken meer mee doen, maar wel de open facturen innen (smoesjes als ‘niets getekend’ of ‘laat het origineel zien’ zijn flauwekul allemaal).

- Dit was kennelijk geen goede businessmodel. Gauw een andere aanpak kiezen voor de volgende klant.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als jouw bijdrage de omzet van je klanten aanzienlijk verhoogt, waarom heb je dan een contract van vier jaar nodig om je klanten te binden?

 

Als de klant de website, hosting, onderhoud, domeinnamen enz niet appart hoeft te betalen kan ik best een maandelijkse fee vragen toch? Het klinkt aantrekkelijker om een klant 69,- per maand te betalen dan in één keer €3312,- te vragen.

 

Het is heel makkelijk, ik doe een investering. De klant betaalt NIETS vooruit en koopt niets. Aan het einde mag de klant de website behouden. Net zoals KPN dat doet bij zowel zakelijke als particuliere klanten.

Voorbeeld: Sim only abbonement betaal je €10,- voor en inclusief een iPhone is dat €50,- voor 2 jaar. Aan het einde van de looptijd is de telefoon voor de klant en is de abonnement opzegbaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als de klant de website, hosting, onderhoud, domeinnamen enz niet appart hoeft te betalen kan ik best een maandelijkse fee vragen toch? Het klinkt aantrekkelijker om een klant 69,- per maand te betalen dan in één keer €3312,- te vragen.

 

 

Helemaal eens. Als dat een duidelijke keuze is voor de klant heeft een afbetalingsopzet voordelen. Maar het risico is wel dat de klant onderweg van deal af wil. Vandaar ook het belang om de opzet van begin goed duidelijk te maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oftewel het is een soort van leaseconstructie en dan met name het gespreid betalen van de bouw van de website. De kosten voor domeinregistratie en hosting zijn tegenwoordig peanuts. Ik heb al meer van dit soort aanbiedingen gezien bij webbouwers. Maar ik vraag me serieus af of dit wel goed werkt. 4 jaar is erg lang. Veel websites gaan niet eens zo lang mee. Wat doe je als de klant wijzigingen wil op zijn website of zelfs al eerder een compleet nieuwe website wil? Dat valt vast niet onder het contract. Is dat dan op nacalculatiebasis? Wordt het contract opnieuw op 4 jaar gezet? Dat laatste zie je ook wel eens bij tv/internet aanbieders. Als je het pakket verandert, moet je het contract opnieuw aangaan voor een jaar of langer.

 

En dan nog: in wat voor markt begeef je je dan eigenlijk? Krijg je dan te maken met allemaal klanten, die geen geld hebben om in 1 keer de kosten voor een website op te hoesten? Oftewel het hele lage mkb segment dus. Geloof me, zulke klanten wil je niet eens hebben (excuses als ik hiermee iemand beledig). Been there, done that. Altijd maar gezeik over kosten en wat er tegenover staat. Ik ben ook begonnen met websites voor een lage prijs aan te bieden, maar naarmate ik er langer mee bezig was, bleek dat het werken voor grotere klanten, waar ik veel hogere bedragen kon vragen, veel lucratiever en veel fijner werken was. Ik weet niet hoe lang je met dit model al bezig bent, maar als ik jou was zou ik het nog eens goed overwegen of je het op die manier wel wilt doen.

 

Juist mijn 2 centjes.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Oftewel het is een soort van leaseconstructie en dan met name het gespreid betalen van de bouw van de website. De kosten voor domeinregistratie en hosting zijn tegenwoordig peanuts. Ik heb al meer van dit soort aanbiedingen gezien bij webbouwers. Maar ik vraag me serieus af of dit wel goed werkt. 4 jaar is erg lang. Veel websites gaan niet eens zo lang mee. Wat doe je als de klant wijzigingen wil op zijn website of zelfs al eerder een compleet nieuwe website wil? Dat valt vast niet onder het contract. Is dat dan op nacalculatiebasis? Wordt het contract opnieuw op 4 jaar gezet? Dat laatste zie je ook wel eens bij tv/internet aanbieders. Als je het pakket verandert, moet je het contract opnieuw aangaan voor een jaar of langer.

 

En dan nog: in wat voor markt begeef je je dan eigenlijk? Krijg je dan te maken met allemaal klanten, die geen geld hebben om in 1 keer de kosten voor een website op te hoesten? Oftewel het hele lage mkb segment dus. Geloof me, zulke klanten wil je niet eens hebben (excuses als ik hiermee iemand beledig). Been there, done that. Altijd maar gezeik over kosten en wat er tegenover staat. Ik ben ook begonnen met websites voor een lage prijs aan te bieden, maar naarmate ik er langer mee bezig was, bleek dat het werken voor grotere klanten, waar ik veel hogere bedragen kon vragen, veel lucratiever en veel fijner werken was. Ik weet niet hoe lang je met dit model al bezig bent, maar als ik jou was zou ik het nog eens goed overwegen of je het op die manier wel wilt doen.

 

Juist mijn 2 centjes.

 

Ik vind dit een interessant gesprek worden. De website worden geleverd met een "CMS" systeem en daarnaast staat in het contract dat de klant ieder kalender jaar de website 4x naar wens kan aanlaten passen. Dus de gedeeltes die niet met het CMS bewerkt kunnen worden. Dat is een goede service toch? Zo blijft de website altijd up to date.

Ik ben sinds deze week pas echt begonnen en de agenda voor volgende week staat aardig vol.

 

Vandaag heb ik een klant gehad die super enthousiast was, maar nog niet zeker was of ze haar onderneming door wilde zetten. Ik heb haar geadviseerd om daar goed over na te denken en heb haar NIET laten tekenen. Ik had haar zo op papier kunnen zetten, maar ik zit ook niet te wachten dat een klant na 6 maanden haar onderneming opheft en ze de "30%" moet betalen.

De paar klanten die ik nu heb zijn zeer tevreden en ik behalve die ene die niet wilt betalen, krijg ik maandelijks geld binnen.

 

Ik concentreer me nu inderdaad op het lage MKB segment, omdat ik vanuit daar wil doorgroeien. En groeien doe je vooral met geld en goede referenties.

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is maar wat je handig vindt. Ik doe het nu al een paar jaar en als ik er op terug kijk, kan ik het volgende concluderen:

1. Als ik voor elke klant het dubbele had gevraagd, had ik de helft van de klanten niet gehad. Maar het is nog steeds hetzelfde verdiend, maar met de helft zoveel klanten.

2. De klanten, waar ik destijds voor 'weinig' geld een website heb laten bouwen, hoor ik nooit meer wat van. Ze vinden het wel best zo. De grotere klanten voorzien mij vrij regelmatig van nieuw werk aan website aanpassingen en aanvullingen e.d.

3. De concurrentie van webbouwers in het lage MKB segment is echt enorm. Daar valt echt niet tegenop te concurreren en staat de groei echt in de weg.

 

Ik ben dus ook maar afgestapt van die websitebusiness en ben me vooral gaan richten op de hogere segment en dat bevalt me prima.

 

Je geeft ook aan dat de klant 4 keer per kalenderjaar een aanpassing mag laten maken. Maar welke klant houdt zich daar nou aan? Je hebt klanten, die nooit een aanpassing willen. Je hebt klanten, die veel meer aanpassingen willen. En hoe groot mag de aanpassing zijn? Uurtje werk? Dagje, weekje? Daar heeft de klant geen zicht op. Geloof me, dat is vragen om gezeur.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

De klant betaalt en koopt niets.

 

Vastgelegd in een wurgcontract. Domeinregistratie, hosting, SEO en nieuwe website voor vier jaar maandelijks 25 euro?

 

Kan mij levendig voorstellen dat jouw klant van zijn contract met jou wenst te worden verlost. Hij moet toch vrij kunnen overstappen naar een van jouw con collegae? Als de klant niet betaalt en de website is jouw eigendom dan moet je de website op zwart gooien of overeenstemming bereiken met klant m.b.t. overdracht van eigendomsrechten.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De klant betaalt en koopt niets.

 

Vastgelegd in een wurgcontract. Domeinregistratie, hosting, SEO en nieuwe website voor vier jaar maandelijks 25 euro?

 

Kan mij levendig voorstellen dat jouw klant van zijn contract met jou wenst te worden verlost. Hij moet toch vrij kunnen overstappen naar een van jouw con collegae?

 

 

Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Ik ga er even van uit dat de klant van te voren wist waar hij aan begon, dus hoe kun je dit dan een wurgcontract noemen? Als ik een telefoon abo afneem voor twee jaar ga ik toch ook na drie maanden niet miepen dat ik vrij moet zijn om overstappen naar een andere provider en al m'n belminuutjes wil meenemen?

 

TS: Ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar een leuk administratie kantoor. Zo een die naast een incassobureau zit. Want als je dit model wilt doorzetten dan loop je tegen heel veel van dit soort gevallen aan en het risico bestaat dat daar al je tijd in gaat zitten. Zoals bovenstaand al aangegeven wordt: je trekt dit soort klanten aan met deze manier van werken. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar je moet jezelf niet voor de gek gaan houden. Laat je contracten dichttimmeren, en betaal iemand om je geld te innen.

Link naar reactie
  • 0

De klant betaalt en koopt niets.

 

Vastgelegd in een wurgcontract. Domeinregistratie, hosting, SEO en nieuwe website voor vier jaar maandelijks 25 euro?

 

Kan mij levendig voorstellen dat jouw klant van zijn contract met jou wenst te worden verlost. Hij moet toch vrij kunnen overstappen naar een van jouw con collegae? Als de klant niet betaalt en de website is jouw eigendom dan moet je de website op zwart gooien of overeenstemming bereiken met klant m.b.t. overdracht van eigendomsrechten.

 

Succes!

 

 

 

Iedereen heeft het recht om een mening te hebben en geven, maar ik vind jou stelling dat ik wurgcontracten gebruik onfatsoenlijk en je insinueert dat ik mijn klanten oplicht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil iedereen bedanken voor de positieve reacties, suggesties en nuttige informatie.

Sabra jij ook bedankt voor je reactie.

 

Ik ben een startende ondernemer en heb nog heel wat vragen dus jullie zullen mij regelmatig terug zien op dit forum.

Verder wil ik voor de "moraal ridders" die vinden dat ik klanten wurg contracten aansmeer duidelijk maken dat ik een ondernemer ben. En ondernemers moeten commercieel blijven denken. Niet ten koste van de kwaliteit voor de geleverde diensten.

 

Het gaat tot nu toe heel goed en ik verwacht volgende week minstens 3 contracten te sluiten.

Link naar reactie
  • 0

We bedoelen het allemaal goed, hoor. Waarom voel je je dan weer zo aangevallen? Net als jij zijn wij ook allemaal ondernemers (hopelijk had je dat wel door). We zijn er voor elkaar om van elkaar te leren e.d.

 

Prima dat je happy bent met je huidige manier van zaken doen. Maar ik ben benieuwd of je dat over 1 of 2 jaar nog steeds vindt.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.