• 0

Klant betaalt niet

Beste Forumleden,

 

Medio April 2012 ben ik een bedrijf begonnen. Het is een bedrijf voor het ontwerpen en promoten van websites.

Nu heb ik in juni mijn eerste klant geworven. Het betreft een VOF. Ik heb eerst een afspraak met ze gemaakt en vervolgens mijn verkoopgesprek gedaan. Ze waren erg enthousiast. Beide hebben het contract getekend voor 48 maanden.

Ze gaven voor het tekenen van het contract aan dat ze dat wel erg lang vonden, maar uiteindelijk gingen ze akkoord.

 

Ze hebben van mij een mooie en goed functionele website gekregen die daarnaast ook heel erg goed te vinden is in Google.

Om te bewijzen dat er dus echt mensen keken op de website hebben we daar artikelen en informatie op gezet die alleen te vinden was op zijn website (door mij gemaakt).

De eerste dag had hij 2 klanten die voor €140,- bestelde. En de eerste week was dat een bedrag van circa €750,-

 

Ik was erg blij dat ik een tevreden klant had. Althans dit dacht ik.

 

Al voor dat hij zijn eerste factuur kreeg belde hij me op voor een gesprek. Tijdens het gesprek vertelde hij me dat hij van het contract wilde. De reden hiervoor was dat hij het niet zou kunnen betalen. Ik vond dit er jammer.

Vervolgens heb ik een heel coulant aanbod gedaan en hem gevraagd om de diensten voor 5 maanden af te nemen en dan zou ik het contract ontbinden. Hier ging hij mee akkoord maar deed geen betaling.

Hij wilde het originele contract. Ik heb hem meerdere malen zijn kopie van zijn contract zowel schriftelijk als per email opgestuurd, maar hij weigert te betalen.

 

De facturen die hij niet heeft betaald zijn doorgegaan naar een incasso bureau. En van daaruit loopt er nu zelfs een bij een deurwaarder. De eigenaren van het bedrijf reageren totaal niet. Ze weigeren met me te praten en/of te betalen. Ondanks mijn coulante aanbod vind ik dat ik keihard word (genaaid).

 

Wat moet ik nu doen? Mijn contract is juridisch zodanig dichtgetimmerd dat ze niet van het contract kunnen afkomen, mits ze 30% van de resterende betalingstermijnen betalen.

Kan ik deze nu opeisen bij de rechter? Of moet ik telkens elke factuur doorsturen naar de deurwaarder?

 

Ik zeg de diensten niet zomaar op, want als elke klant dat doet dan wordt ik nooit succesvol.

 

Bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We bedoelen het allemaal goed, hoor. Waarom voel je je dan weer zo aangevallen? Net als jij zijn wij ook allemaal ondernemers (hopelijk had je dat wel door). We zijn er voor elkaar om van elkaar te leren e.d.

 

Prima dat je happy bent met je huidige manier van zaken doen. Maar ik ben benieuwd of je dat over 1 of 2 jaar nog steeds vindt.

 

Het is niet dat ik me aangevallen voel, maar sommige insinuatie's zijn onterecht en niet eerlijk. Ik vind jou mening eerlijk en oprecht en ik ga zeker over jou advies nadenken.

Link naar reactie
  • 0

Als ik automatisch zou kunnen incasseren had het me een hoop ellende bespaard.

 

Helaas wilt de bank dat ik minimaal een jaar sta ingeschreven in het KVK register en minimaal een jaar een zakelijke rekening heb. Ik heb dus nog minstens 6 maanden te gaan.

 

Op mijn contracten staat wel een machtiging voor automatische incasso. Is het misschien een idee dat ik het uitbesteed aan een factoring bedrijf?

Die kunnen dan automatisch incasseren toch? Dat zorgt er weer voor dat ik sneller over mijn geld beschik en klanten die niet willen betalen moeten dan wel reageren. Ik heb immers een machtiging voor incasso op het contract staan.

Link naar reactie
  • 0

We zijn inmiddels al een paar maanden verder en de klant heeft totaal geen verweer gevoerd en heeft de deurwaarder uitgescholden. We hebben de klant 'in gebreke' gesteld en ook daar is niet op gereageerd.

Volgens de deurwaarder sta ik erg sterk in mijn schoenen en in overleg hebben we besproken om een procedure op te starten bij de rechtbank.

 

Via via heb ik vernomen dat de klant straks verweer gaat voeren door middel van een valste getuige. Ik ben zeer benieuwd of ze dit werkelijk durven en hoe de rechter dit zal beoordelen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik dit gewoon lekker door die deurwaarder laten uitvechten. Die ziet er een sterke case in en heeft er belang bij dat die ander zich steeds verder vastdraait in de blubber van z'n gedrag want des te meer valt er te vorderen, waarschijnlijk loopt het bedrag al gierend uit de klauw in vergelijking met je oorspronkelijke of toekomstige vordering.

 

En: welkom in het land der ondernemers. Dit soort figuren zitten er altijd bij. Zie het maar als je inwijding ;D

 

Link naar reactie
  • 0

de klant heeft de eerste 6 maanden facturen gehad en niets betaalt dus die betaalt hij volledig. Daarnaast is het contract getekend voor 48 dus de 30% wordt over 42 maanden berekend.

Hij heeft er zelf om gevraagd, want ik heb hem vaak genoeg de kans gegeven om het netjes op te lossen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.