• 0

CRM keuze voor b2b en b2c diensten

Hallo,

Ik lever voornamelijk reparatie diensten aan consumenten en ik ben op zoek naar een CRM waar ik de hele handel in bij kan houden. Nu heb ik alles nog op papier en op de computer in folders per klant.

Ik zie dat de meeste CRM pakketten zich heel erg richten op leads en opportunities. Dit is voor mij helemaal niet van toepassing. De klanten die ik heb leveren voor mij zelden leads of kansen op, en als ze dat doen is het bijzaak. Ze geven hun product, wachten de reparatie af en communiceren wat en krijgen daarna hun product weer terug en dat is het dan. Ik ben dus naar iets op zoek wat de volgende dingen bij kan houden:

gegevens van de klanten zelf

details over het gerepareerde product

de reparatie bezigheden per klant

facturen van ingekochte onderdelen per klant

status van de reparatie

de communicatie voor tijdens en na de reparatie

 

Alles is tijdgerelateerd en gemiddeld duurt een reparatie ongeveer 4 dagen. Per jaar heb ik ongeveer 400 klanten.

Ik ben beginnend ondernemer dus ik moet op de kleintjes letten. Mijn voorkeur gaat uit naar gratis opensource, maar als er een betaalde CRM is wat heel goed bij mijn onderneming past dan gaat mijn budget tot ongeveer 200 euro per jaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Er zijn verschillende paketten welke CRM functionaliteit leveren voor jouw toepassing.

 

Kijk eens naar:

http://myitcrm.com/

of

http://www.fengoffice.com

 

Als je wat meer functionaliteit zoekt m.b.t. CRM en projecten/logistiek, dan zou ik je OpenERP (www.openerp.com) adviseren. Dit vergt meer inrichting en configuratie, maar is makkelijk uit te breiden met functionaliteit..

 

Wil je gewoon klanten, urenregistratie, facturen enz. registren dat zou je ook OsFinancials eens kunnen bekijken. Is meer gericht op financiele administratie, maar heeft meer mogelijkheden.

 

Grote voordeel van de eerstgenoemde 3 pakketten is dat ze webbased zijn. Overal en altijd in te zien. OsFinacials draait op een server/Pc.

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals Thomas al aangaf kan ik OpenERP aanbevelen. OpenERP heeft naast CRM en facturatie ook een helpdesk en RMA/Reparatie module. OpenERP kun je zelf op een eigen pc of server installeren of neem een vps als je online wilt werken. Een soortgelijke case heb ik laatst nog voor een computer reparatiebedrijf gedaan.

 

Als je onderneming gaat groeien, dan is OpenERP een goede keuze. Van zzp'er tot multi-national is geen probleem, de referentielijst van OpenERP spreekt boekdelen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Chrizzo,

 

Ook wij zitten in de reparatiebranche ([iPhones) en gebruiken zelf Teambase . Werkt mij betreft ideaal. In dit pakket kan je naast de standaard CRM functionaliteit ook je reparaties bijhouden.

 

[Mod edit: link naar eigen site uit het topic verwijderd, kan opgenomen worden in profiel en de signature]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.