• 0

Welk vector programma

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar een vector programma om simpele tekeningen van podia te maken.

 

Nu heb ik de kans op voor een aanbiedingsprijs corel draw X4 paintshop pro,X5 designer of X6 graphics suit te kopen.

 

Met welk programma zou ik het beste uit de voeten kunnen, of zijn ze allemaal het hetzelfde alleen een versie verder?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Met het CAD programma TurboCad kan je mooie 2D en 3D tekeningen maken. Zelf heb ik nooit een CAD tekenopleiding gehad en heb door oefenen en evt uit handboeken raadplegen alle vaardigheid opgedaan om met dit goedkope (90 euro) programma te werken.

Ook renderingen van 3 D modellen zijn mogelijk met dit programma. Dit lijkt mij verreweg de goedkoopste oplossing. Zeker als je in de toekomst vaker wijzigingen wil aanbrengen in jouw modellen.

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ok dit heeft me ongeveer 8 uur gekost en helaas klopt het eind resultaat niet. Het staat namelijk niet recht en mijn vierkant sluit helaas niet aan.

Het is en blijft toch een heel gepriegel om 2 stukken recht aan elkaar te krijgen. De trussen zijn namelijk niet solid dus ze schuiven gewoon inelkaar waardoor ik uren bezig ben geweest om dit redelijk goed te krijgen.

 

De stukken zijn wel op ware grote.

carre.thumb.jpg.17a2d004609de2d871a16014d41cfc5d.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ok dit heeft me ongeveer 8 uur gekost en helaas klopt het eind resultaat niet. Het staat namelijk niet recht en mijn vierkant sluit helaas niet aan.

 

Ik heb weinig ervaring met sketchup maar de andere 3D software die ik gebruikt heb hebben speciale functies om elementen haaks, loodrecht of onder een hoek te verbinden. Dat zijn 'bijzondere' combinaties als ctrl-toets ingedrukt houden en slepen met de muis of zelfs dingen als 'selecteer element één, ctrl-selecteer element twee en druk op alt+c'. Die ga je dus nooit zelf uitvinden maar alleen door tutorials te lezen of een cursus te volgen. Ken je ze eenmaal dan verbind je twee element in een paar seconden recht aan elkaar.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb weinig ervaring met sketchup maar de andere 3D software die ik gebruikt heb hebben speciale functies om elementen haaks, loodrecht of onder een hoek te verbinden. Dat zijn 'bijzondere' combinaties als ctrl-toets ingedrukt houden en slepen met de muis of zelfs dingen als 'selecteer element één, ctrl-selecteer element twee en druk op alt+c'. Die ga je dus nooit zelf uitvinden maar alleen door tutorials te lezen of een cursus te volgen. Ken je ze eenmaal dan verbind je twee element in een paar seconden recht aan elkaar.

 

Ik ben ook bezig geweest met trials van Sketchup en ViaCad. Viacad heb ik gekozen omdat deze op zogenaamde NURBS basis werkt (wat dat ook is) . Hiermee is het ook mogelijk STEP-files te importeren, wat ik in verdere toepassingen van andere applicaties wel nuttig vind. Ik heb ViaCad pro al gezien voor € 189,-

 

Met ViaCad heb ik ook geprobeerd twee componenten te koppelen. Ik ben er ook nog niet in geslaagd, ondanks het volgen van veel tutorials.

 

@ Willem

Is ViaCad een van de 3D programma’s die jij kent, waarbij het toch makkelijk moet lukken?

 

@ Jasper

Bij import van Prolyte (dwg) symbols zag dit er aanvankelijk beter uit dan Sketchup. Alleen een file gaf niet verbonden delen die volgens mij verbonden hadden moeten zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.