• 0

Wat voor contract personeel

Goedemiddag,

 

Samen met een compagnon hebben wij een nieuw type software bedacht wat wij op de markt willen gaan brengen. Aangezien er veel vraag is naar thuiswerk hebben we het volgende uitgedacht:

 

Wij maken een website waarop mensen zich aan kunnen melden voor thuiswerk. Er is een applicatie ontwikkelt door onze R&D die als ticket/helpdesk systeem, order systeem en marketing systeem werkt (CRM Compleet zeg maar). Personeel wat zich aanmeld moet dan met behulp van deze website inbound en outbound calling gaan doen om kosten te besparen.

 

Zodra je dus aangemeld bent op deze website en er wordt gebeld naar de helpdesk gaat deze over bij de mensen die zich aangemeld hebben op de website EN online zijn. (Koppeling met Voice Over IP en de Applicatie zorgt hiervoor)

Helpdesk Calls die binnen komen worden dan afgehandeld door de thuiswerken (wachtwoord kwijt, de applicatie verstuurd de wachtwoord code naar de klant via e-mail, thuiswerker belt na 10 minuutjes terug of het gelukt is, call gesloten).

 

Nu komt de vraag:

Wat voor soort contract bieden wij de thuiswerkers aan op de website? Mensen staan vrij om 1 uur, 10 uur of alleen 3 uur snachts te werken, dit kunnen ze aangeven op de website. Maak ik dan per aanmelding een arbeidsovereenkomst voor de door hun opgegeven uren? Een nul-uren contract is naar mijn idee niet toerijkend omdat we de mensen niet zelf inroosteren, dit doen ze zelf. En het is niet te zeggen op voorhand of iemand 3 uur werkt en er dan toch 5 doet.

Is er een soort oproepcontract vorm waarmee je vrij staat om je eigen tijd in te dienen? Of zouden we het nog uitgebreider moeten doen en de mensen ondersteunen en als ZZP moeten laten werken?

 

Ik had ook al naar payrolling gekeken maar de voorkeur gaat uit naar mensen die zich via de site aanmelden en dat we eventuele "goede" krachten dan een vast contract aanbieden of laten opklimmen naar bijvoorbeeld teamleader. Tevens hebben we door deze constructie geen mobiele werknemers nodig dus ook voor arbeidsongeschikt (bijvoorbeeld gehandicapte) is dit geschikt.

 

Graag jullie expertise hierover :-)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Catastrophe,

 

Heb je al uitgezocht of er een CAO van toepassing is? Zie: http://www.callcentermakelaar.nl/site/callcenter-cao/$FILE/WGCC%20-%20CAO%20Facilitaire%20Callcenters%202010_2012.pdf

 

Daarnaast geef je aan dat de betreffende medewerkers zelf hun werktijden kunnen indelen. Is het wel handig om medewerkers zelf hun rooster te laten opstellen? Er zal toch een minimale bezetting dienen te zijn? Mijn ervaring is dat er altijd een soort van basisbezetting dient te zijn en dat kan je lastig aan de medewerkers zelf overlaten, lijkt mij.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

J.E.J. Jansen

Advocaat Pur Sang Advocaten

 

Advies | Contracten | Procedure

Link naar reactie
  • 0

Peter heeft gelijk.

 

Of zouden we het nog uitgebreider moeten doen en de mensen ondersteunen en als ZZP moeten laten werken?

 

Je zou dus op voorhand dit kunnen doen. Bestaande ZZP-ers of nieuwe ZZP-ers die zich wel zelf als ondernemer aanmelden. Dat kun jij niet.

Link naar reactie
  • 0

Laat nooit mensen voor jou werken die je niet kent, zelfs niet eens ontmoet hebt. Goed personeel is de kracht achter je bedrijf en zijn tevens jouw visitekaartje. Screen dus iedereen alsvorens je hem/haar tewerk stelt. Ga je toch voor de optie online hiring bedenk dan goed dat er een arbeidsverband (of arbeidsrelatie) bestaat tussen werkgever (jij dus) en werknemer op het moment dat hij/zij start met de werkzaamheden. Geen arbeidsovereenkomst is dus geen optie, de wet schrijft dan voor dat de werknemer aanspraak zou kunnen maken op een vast urencontract (op basis van de gewerkte uren in het verleden over een periode van minimaal 3 maanden). Je zult dus iets op papier moeten zetten. Je zou de situatie even af kunnen kijken bij het bedrijf achter Islive.nl, de bekende webcamgirls. Deze, vaak huismoeders, loggen ook vanuit huis in om via een centraal punt hun 'diensten' aan te bieden tegen betaling. De klanten betalen overigens wel aan de firma en niet rechtstreeks aan degene die de dienst verleent. Misschien een heel stom voorbeeld maar ik zie wel vergelijkingen bij jouw bedrijf en dit voorbeeld.

 

Succes!

Het is net zo lang onduidelijk tot dat het duidelijk is...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.