Not Achieving Enough? Wake up!

Aanbevolen berichten

I was re-reading one of the features that will be in the upcoming print version of Worthwhile about an IBM executive who has a remarkable ability to change the chemistry in a room. One of her secrets? She sleeps about five hours a night.

 

Likewise, I once read a story about Martha Stewart, before her legal woes, which mentioned that she only sleeps about four hours a night. On business trips, while everyone else snoozed away, she would be up before the chickens photographing gardens, sketching ideas for the magazine (and undoubtedly tapping her fingers waiting for those chickens to get busy.)

 

(...) the success of Lifeway Foods' CEO, Julie Smolyansky. One of Smolyansky's secrets? You guessed it -- she sleeps only four hours a night.

 

Quote van Worthwile Magazine, aanrader.

 

Je hoort het wel vaker, dat succesvolle ondernemers vaak weinig uren slapen.

 

Hoe zit het met jullie slaaptijden? Kun je meer doen als je minder slaapt, of neemt de concentratie vanzelf af en doe je dus minder (effectief je) werk? Ben benieuwd naar jullie bevindingen :)

Link naar reactie

Per mens afhankelijk hoeveel uurtjes slaap je nodig hebt. Ligt ook een beetje aan je conditie en discipline denk ik.

 

Zelf ligt mijn creatieve hoogtepunt ook zo rond middernacht, en als je dan stug 's ochtens om 7 uur gaat joggen kan dat nog wel eens tegenvallen.

 

En natuurlijk die nachtelijke ingevingen die genoteerd worden niet vergeten.

 

Een uurtje of 6 is wel genoeg.

Link naar reactie

Heb ik met functieleer geleerd: slaap kun je niet inhalen.

Ik bezuinig er niet op (meestal). In mijn dagboek van toen ik een meisje van 7 jaar was, had ik als als "lievelingsmoment van de dag": "als ik lekker in bed lig." (echt waar!!). Vooral in het weekend slaap ik veel, liefst overdag na ongeveer 20 rondje van de Grand Prix (ik mis altijd het einde, maar Schumacher wint toch altijd dus eigenlijk mis ik niet zo veel...).

 

Maar als ik de "flow" heb, is dat meestal heeeel erg laat, als ik ook erg weinig gegeten heb en de deadline gierend hard dichterbij komt, de computer steeds opnieuw vastloopt en er NIEMAND is die dat k*tding weer aan de praat krijgt. Zodat je dat laatste hoofdstuk gewoon opnieuw moet typen op een ander PC. Hm smullen.... ::)

 

Beetje offtopic maar....

 

Ik kan me herinneren, toen ik nog voor een baas werkte, dat we dan met zijn tweeën (leidinggevende en ik) keihard ons best deden om dat rapport in elkaar te draaien, en dat ik dan om twee uur 's nachts tegen hem riep: als we nou effe een simpel crossinkje draaien van variabele x en variabele y, dan voorspel ik je dat de respondenten die DAT nooit doen, DAAR niets van afweten, dus dan kunnen we aanbevelen dat als de klant DAAR informatie over geeft, de kans groot is dat de doelgroep DAT gedrag gaat vertonen, en was dat niet wat onze klant wilde weten? GAAF! En misschien wil hij dan wel nog wel wat extra analyses, kassa!!

 

En dat mijn baas me dan met duffe ogen zat aan te kijken en dacht: ik wil naar huis maar ze heeft gelijk, shit, wordt het wéér een uur later.

 

Hahaha, dat waren nog eens tijden.... ;)

Link naar reactie

Ik heb twee jonge kinderen, ik slaap al vier jaar niet echt normaal. Mijn jongste is nu acht maanden (van december 2003), de eerste zes maanden werd hij elke nacht wel een stuk of vier, vijf keer wakker. Nu nog maar twee. Ik snap nu waarom slaaponthouding als martelmethode wordt toegepast.

 

Ben in maart dit jaar fulltime met mijn onderneming gestart. Heb in februari mijzelf webdesign geleerd en letterlijk met mijn jongste op de arm 's nachts uren zitten werken aan mijn site en plannen schrijven. Alleen op de arm wilde mijn zoon slapen, dus ik moest wel wakker blijven. Kapot was ik. Mijn beste vriend woont in New York, dus vaak midden in de nachten Skypen. Rare tijd overigens.

 

De afgelopen vijf jaar ben ik geëmigreerd, getrouwd, vader geworden van twee kinderen, drie keer verhuisd, drie keer van baan gewisseld, universitaire studie ernaast gedaan, en dan nu ondernemer geworden. Mijn vrouw houdt nog steeds van me en ik voel me mentaal en fysiek sterk. Stress en slaapgebrek kan ik wel aan, voel me er wel ok onder. Mijn vrouw vraagt wel "wanneer we het nu eindelijk eens rustig aan gaat doen."

 

 

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Hangt een beetje van mijn bui af.... Als ik een pokke dag heb gehad dan ga ik liever snel slapen. En laat ik het werk even naast me liggen en begin ik er morgen weer verder aan. Maar als ik gewoon een normale door de weekse dag heb. Dan zullen het niet veel uurtjes worden. Meestal ben ik toch tot 01:00 nog wakker en online en als dan nog iets in mij op komt dan maakt het me niet uit of ik de hele nacht door moet werken ofniet. Ik wil het dan ook uitgewerkt hebben zoals ik het zelf wil :D

 

Over het algemeen slaap ik toch zeker 6 tot 7 uur want meestal moet ik om 7:00 uur weer opstaan omdat ik dan weer naar school moet

 

Martijn

Link naar reactie

Tot een jaar geleden werkte ik elke nacht tot 4 of 5 uur in de ochtend, en stond ik rond 11 uur op. Dat is tegenwoordig onmogelijk met bellende klanten en vergaderingen.

 

Nu probeer ik het juist andersom te doen, vroeg eruit en al voor het middageten een heleboel gedaan hebben, vooral het minder creatieve "werk waaraan gewerkt moet worden" zeg maar. Ik slaap tussen de zes en zeven uur, alleen als ik een zware deadline heb slaap ik korter. Dan heb ik ook geen moeite om vroeg uit m'n bed te komen, ik merk dat ik dan meteen wakker ben en geconcentreerd aan de slag kan gaan.

Link naar reactie

Ik ben ook wel van het late ritme moet ik zeggen, meestal tussen 2 en 3 naar bed en tussen 9 en 10 eruit zo ongeveer. Dat is toch goed voor een uurtje of 7 slaap, in het weekend vaak wat meer - zou genoeg moeten zijn.

 

Bij grote drukte wordt het eerder 3 uur naar bed en 9 eruit, maar op een of andere manier maakt een aankomende voltooiing van iets belangrijks dat wel goed.

 

Voldoende slapen schijnt trouwens best belangrijk te zijn. Zelf merk ik op zich niet zoveel van een tijdje wat minder slapen, totdat je van die momenten heb dat je je realiseert dat je toch niet zo wakker bent... bijvoorbeeld in de auto etc.

Link naar reactie
Tot een jaar geleden werkte ik elke nacht tot 4 of 5 uur in de ochtend, en stond ik rond 11 uur op. Dat is tegenwoordig onmogelijk met bellende klanten en vergaderingen.

 

Nu probeer ik het juist andersom te doen, vroeg eruit en al voor het middageten een heleboel gedaan hebben, vooral het minder creatieve "werk waaraan gewerkt moet worden" zeg maar. Ik slaap tussen de zes en zeven uur, alleen als ik een zware deadline heb slaap ik korter. Dan heb ik ook geen moeite om vroeg uit m'n bed te komen, ik merk dat ik dan meteen wakker ben en geconcentreerd aan de slag kan gaan

 

Dat is ook precies wat ik ben gaan doen en het moet zeggen het is effectief. Zeker wanneer je meer contact moet hebben met andere organisaties heeft het niet veel zin om de ochtend te laten liggen en 's avonds lang door te werken. Dat vroege opstaan was wel een hele omschakeling, maar het bevalt me wel.

 

Overigens vind ik dat ik nog te weinig werk, maar dat komt omdat ik meer aan aquisitie moet doen, iets dat me niet goed bevalt...

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.