• 0

Boycott website

Hallo is het wetelijk toegestaan om een zgn boycott website voor een bedrijf te openen, om andere mensen te waarschuwen voor bijvoorbeeld slechte producten en diensten omdat de kwaliteit hiervan zeer slecht is.?

En is het ook toegestaan om dit bedrijf/onderneming te noemen op de website?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

volgens mij mag je je mening gewoon verkondigen.

alleen als je een ware hetze tegen een bedrijf zou beginnen, kan dat bedrijf je aanklagen wegens smaad.

 

maar ik neem aan dat je hiermee een voorschot neemt, om op Higherlevel een bedrijf aan de schandpaal te nagelen?

als je het doet, gebruik dan zinnen met:

naar mijn mening......

ik vind.....

 

vertel! vertel! :D

Link naar reactie
  • 0

Het mag sowieso zolang duidelijk is dat het gaat om een mening of persoonlijke ervaring. Tegen opmerkingen als "Ik wordt slecht behandeld", "ik vind hun apparaten te slecht voor woorden" valt niks uit te richten. Oproepen tot een boycot mag ook. Wanneer zaken als feiten worden gepresenteerd, begeef je je op een hellend vlak richting laster, en dat kan je in netelige situaties brengen. "Je wordt er opgelicht" of "ze maken gebruik van kinderarbeid" zijn zaken die je hard moet kunnen maken voordat je het publiekelijk uit. Ik zou het in dat geval zoveel mogeijk ondersteunen met bewijzen of feitelijke ervaringen.

 

Netkwesties heeft een aantal artikelen over (al dan niet) laster op internet en de juridische consequenties, zie onder andere:

 

Raad: reacties zijn journalistieke zorg

Achter de anonieme aantijgingen

De zwarte kat van NRC Handelsblad

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.