• 0

Wie wordt de nieuwe minister?

Ha Guys & Grrls

 

Wie wordt de nieuwe minister van EZ? Lijkt een onbelangrijke vraag, maar dat is het zeker niet. Aan de vorige minister hebben wij in ieder geval niet zoveel gehad. Te weinig gevoel voor ondernemersschap en dus te weinig waardering voor al die sloebers die hun best doen om winstgevende innovatieve bedrijven uit de grond te stampen.

 

Er worden namen enoemd. Pieper, Van den Nieuwenhuysen, Bomhof, Huibrechtsen etc.

 

Wie gaat het worden? Wie hopen wij dat het wordt?

 

Wat mij betreft: Pieper liever niet op EZ, heeft een bizarre kijk op ondernemerschap. Van den Nieuwenhuysen kan zich waarscheinlijk niet vrijmaken van Begaclaim, Bomhof in een wetenschapper, zou die genoeg waardering op kunnen brengen voor de toegevoegde waarde van het ondernemerschap?

 

Huibrechtsen is mijn kampioen, ik weet alleen niet of tie wil.

 

Wat vinden jullie?

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Pieper daar krijg ik koude rillingen van (brrrrr) ik zou hem niet graag als min. e.z. zien, maarja hij is wel starters minded... Ik ben bang dat hij gewoon niet met geld om kan gaan (das toch al een groot probleem bij de overheid) en dat zijn prioriteiten soms wat vaag zijn... Als hij het wordt dan hoop ik dat hij mijn ongelijk bewijst.

 

Ik ben zelf niet zo politiek aangelegd. Sinds ik bij Dreamstart zit ben ik begonnen met het volgen ervan. Ik heb deze vraag toevallig gisteren aan mijn familie (die leven voor de politiek) gevraagd en daar kwamen als grote favoriten voor EZ naar voren: Bomhoff en Pieper. Niet zozeer hun favorieten, maar volgens hun de grootste kanshebbers.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ha Zrski,

 

Ik vrees dat je familie het goed gezien heeft. De wetenschapper en de technology freak hebben de beste kaarten. Daar wordt ik niet blij van. Wat doen we eraan? heeft jouw familie ook connecties bij de LPF?

 

Kunnen we lobbyen? Heeft Pol geen vrienden op de juiste plek? Als het weer 4 jaar aanmodderen wordt, zijn we allemaal zuur.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Heb nog een naam gehoord uit het roddelcircuit : Jos Kieboom (voormalig TWA ik dacht Tokio of Singapore). Dat schijnt een vrij informele man te zijn (een beetje een feestbeest????) Wat mij betreft liever geen Pieper.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Ha molecuultje,

 

Die Kieboom die ken ik nog wel uit een ver en grijs verleden. Inderdaad een vlotte vent, maakt makelijk vrienden en is snel van begrip. Volgens mij is het wel een goede politicus. Ik vraag me af of we gewaagd beleid van hem mogen verwachten.

 

En inderdaad, ik ken hem vooral van de feesjes, met een glas in zijn hand. Heel smooth. Niet de slechtste kandidaad.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Lees net dat Bomhof niet beschikbaar is voor het ministerschap. Pieper is de enige naam die nu genoemd wordt. Brrrrrrrrr :(

 

Imand anders nog iets gehoord?

 

nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Yep het is wel een ondernemer. En early this meurning hoorde ik hem zeggen "ondernemerschap moet bevordert worden" en het volgende wat hij zei was "er moeten minder subsidies zijn".

Mmmmm ... dacht ik "of hij gaat van de wirwar subsidies iets duidelijks maken" of hij gaat daadwerkelijk subsidies afschaffen.

Ik ben benieuwd!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben ook blij dat het Pieper niet is geworden. Een ondernemer die duidelijk succes heeft geboekt, kan geen kwaad. Dat hij subsidies wil afschaffen, ach we zullen wel zien... Jorritsma had ook allemaal woeste plannen om subsidies overzichtelijk te maken en te stroomlijnen. Ze heeft er vervolgens een aantal op 1 grote hoop gegooid en daar is maar 1 groep het slachtoffer van geworden : het bedrijfsleven. Ze moeten nu overal gaan tenderen en appels en peren worden nu met elkaar vergeleken. We zullen wel zien wat deze man van plan is.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik gehoord heb, is dat de man groot is geworden in de platenindustrie (had of heeft een eigen platenmaatschappij), en dat hij in de top-10 van de rijkste mensen in Nederland staat. Zou goed zijn voor een slordige 100 miljoen.....

 

Is dus iemand die weet hoe je geld moet verdienen. Als ik dat afzet tegen de opmerking

"er moeten minder subsidies zijn"

houdt ik wel een beetje mijn hart vast. We'll see what happens!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

[gelul]

De BUMA/STEMRA of iets dergelijks kan alvast in zijn handen wrijven. Gooi je MP3-collectie maar alvast in de prullebak of naar /dev/null en deinstalleer alle Napster-klonen en zorg ervoor dat je software geregistreerd is. ;D

Binnenkort patenten mogelijk op de OK knop van pop-up en messageboxen.

[/gelul]

 

Afijn, ik vraag me af of het nu zo'n voordeel is dat je een 100 miljoen euro man op zo'n post zet. Zou die oog hebben voor innovatie, techniek (anders dan coderen en copieerbeveiligingen ;D) en het MKB en (techno)starters??

 

Ik wil niet negatief doen hoor, en ik wacht gewoon af, maar wat ik begrepen heb is het een kwestie van reageren binnen enkele uren geweest voor wat betreft LPF-bewindslieden ('Hallo met Herben van de LPF, wil je minister worden? Ik wil het NU weten').

 

Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in de VVD al is het mijn partij ook niet helemaal. VVD op milieu is gezien de historie nooit een ramp geweest en Remkes (BiZa ?) is een persoonlijk favoriet.

 

We zien wel.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Qua Heinsbroek (goede spelling?) las ik vanmorgen in de krant dat 'ie zijn bedrijf in 1995 verkocht had en op zoek was naar een nieuwe uitdaging.

 

Heeft 'ie er in ieder geval lang en goed over na kunnen denken ('t is inmiddels toch 2002, of heb ik wat gemist?)..........

 

Gr.

 

 

Bengel.

 

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

Qua Heinsbroek (goede spelling?) las ik vanmorgen in de krant dat 'ie zijn bedrijf in 1995 verkocht had en op zoek was naar een nieuwe uitdaging.

 

Heeft 'ie er in ieder geval lang en goed over na kunnen denken ('t is inmiddels toch 2002, of heb ik wat gemist?)..........

 

Gr.

 

 

Bengel.

 

 

Dat klinkt al iets positiever en waarschijnlijk heeft ie er dan al wat langer over nagedacht.

 

Maar hopelijk is die niet zo star wat betreft innovatie als de (grote spelers in de) muziek en filmindustrie die er toch wel een beetje om bekend staat dat ze veel nieuwe technieken met argusogen ontvangen of adapteren.

In ieder geval is het een industrie die maar moeilijk kan omgaan met de verandering van de wereld en wat uitgemond is in een wapenwedloop. Dit laatste inclusief regiocoderingen DVD's, dreiging van schending van de auteurswetten (harddisk met beperkte mogelijkheden), CD'Rs die extra geld kosten ook al heb je bijna geen illegale muziek of software (zoals ik), onmogelijkheid van afspelen van CD's op PC, etc.

 

Maar dat was allemaal na 1995.

 

Ik moest dus maar eens gewoon afwachten.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Mooie observatie AOS, ik ben benieuwd of hij de starre mening van de platen industrie deelt.

 

Dat hij zeven jaar heeft zitten wachten op deze post daar geloof ik geen hout van. Mogelijk dat hij zeven jaar in zijn ferarri heeft rondgescheurd of heeft liggen dobberen in de middelandse zee ofzo.

 

oh ja, de entertainment (pas op 18+ spul) van de lpf website zal wel onder zijn beheer komen als media man ;) http://www.lpf.nl

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik hoorde op de radio dat er een site http://www.herman-heinsbroek.nl bestaat.

Hij schijnt onder de vrouwen HOT te zijn, maar of je daar als ondernemer wat aan hebt. Maar toch als loonslaaf vrouw wilde ik natuurlijk gelijk check it out doen en eens kijken of er nieuws op staat die wél relevant kan zijn.

Maar kan even niet in de site. Kan natuurlijk omdat ik zijn achternaam niet goed heb.

Morgen meer ......................

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op de site geweest hoor! Nou daar word je blijer van! Op zo'n site zat ik net te wachten. Kan hij niet uitgenodigd worden voor HL expert member? Wil wel met hem in discussie over zijn stoppelbaard! hehe

 

Kanban

 

Kermie....is niets voor jou joh! :-*

Link naar reactie
  • 0
Dat hij minister van Economische Zaken wordt nu het tegen zit, deert Heinsbroek niet. "Natuurlijk komt EZ dan meer in de spotlights. Nu is er veel meer te doen. Het moet dynamischer, de arbeidsproductiviteit moet omhoog. Pim heeft zich niet zo vreselijk veel over EZ uitgelaten. Er moesten ict-vestigingen in het land komen. Dat was toen een hype. Valt tegen; veel sites worden gesloten. De hype is weg."
Sorry? ICT een hype?

 

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie ook interview met Heinsbroek gelezen in de Volkskrant? Ik begin hem steeds meer te waarderen. In het begin wist ik het niet zo zeker, maar nu wel.

 

Heinsbroek is een echte non-conformist, zoals een ondernemer betaamt. Zegt gewoon wat ie denkt. En als een ander een andere mening is toegedaan, geen probleem, dan kunnen we er over praten.

 

Dan die regenteske polit-bobo's en professoren die bij nova komen zeggen: "Ha ha ha, die Heinsbroek, leuk dat hij wat roept, maar zo doen wij dat niet in Den Haag. Heinsbroek moet nog veel leren, dus deze keer zullen we hem vergeven, maar volgende keer moet ie zijn ideeën voor zich houden!".

 

Wat een gelul. Allemaal achterkamertjespolitiek. Lang leve de consensus en steek vooral je nek niet uit.

 

De enige die begrijpt wat er aan de hand is, is Balkenende. Die zegt:"Het regeerakkoord is de leidraad voor het kabinet, maar als ministers hun ideeën willen spuien, daar gaan ze hun gang maar". Kortom Balkenende is de enige die ik de afgelopen dagen gehoord heb die doorheeft dat discussie goed is, dat het duidelijkheid brengt waar ook de kiezers wat aan hebben.

 

Volgens mij gaan ze wat beleven in Den Haag. Openbare discussie over goede of slechte ideen!! Een beetje wat we hier doen. Eerst hard roepen en dan pas de nuance zoeken en consensus bouwen en niet andersom.

 

Ik begin die Heinsbroek steeds aardiger te vinden. Na 4 jaar zombiïsme weer een frisse wind.

 

Ga zo door Herman, je hebt niks te verliezen. Het kan alleen maar beter gaan :-*.

 

Groeten,

Nils de Witte

 

(PS, ik ben geen LPF fan, maar wel een tegenstander van de regenteske politieke elite ;D)

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.