• 0

Wie wordt de nieuwe minister?

Ha Guys & Grrls

 

Wie wordt de nieuwe minister van EZ? Lijkt een onbelangrijke vraag, maar dat is het zeker niet. Aan de vorige minister hebben wij in ieder geval niet zoveel gehad. Te weinig gevoel voor ondernemersschap en dus te weinig waardering voor al die sloebers die hun best doen om winstgevende innovatieve bedrijven uit de grond te stampen.

 

Er worden namen enoemd. Pieper, Van den Nieuwenhuysen, Bomhof, Huibrechtsen etc.

 

Wie gaat het worden? Wie hopen wij dat het wordt?

 

Wat mij betreft: Pieper liever niet op EZ, heeft een bizarre kijk op ondernemerschap. Van den Nieuwenhuysen kan zich waarscheinlijk niet vrijmaken van Begaclaim, Bomhof in een wetenschapper, zou die genoeg waardering op kunnen brengen voor de toegevoegde waarde van het ondernemerschap?

 

Huibrechtsen is mijn kampioen, ik weet alleen niet of tie wil.

 

Wat vinden jullie?

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nogal onzin om dit soort dingen te roepen, terwijl half politiek Nederland op vakantie is of iets dergelijks.

 

Volgens mij gaan ze wat beleven in Den Haag. Openbare discussie over goede of slechte ideeen!!

 

Ik zelf wil nu niet meteen geloven dat alle LPF en andere ministers hetzelfde gaan doen. Dat is denk ik ook afhankelijk van de persoon. En alles wat van een persoon afhankelijk is, brengt geen structurele vernieuwing.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Ha AOS,

 

Misschien heb je wel gelijk, maar gezien de tenenkrommende reacties van de politieke elite op NOVA, denk ik dat dit soort acties effect moeten hebben. Niet zozeer dan er wat aan het beleid gaat veranderen, dat kwartje van kok interesseerd me geen moer. Maar wel de reactie van "het publiek".

 

Heinsbroek doet fris van de lever een onbezonnen suggestie en hij wordt gewoon niet serieus genomen. Die fout heeft Melkert ook een keer gemaakt. Dat is hem toen niet zo goed bekomen.

 

Dus niet laf bagetalliseren, maar discussieren!!!

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een mooie manier om iets te roepen en vervolgens te nuanceren maar dan moet je dat wel tegen mensen doen die dat ook kunnen.

 

Het probleem met de LPF was/is dat (met name Pim) dingen riep die het grote volk graag wilde horen. Hij kon dat voor zichzelf vervolgens nuanceren (of had dat allang gedaan) maar het grote publiek (de domme massa) hoorde een scherpe uitlating en waren niet in staat dit te nuanceren of in verschillende contexten te zien en begonnen ook te bleren! Kortom dan worden dingen dus volledig uit zijn verband gerukt!!!

 

Ik vind het dus prima om te shocken en dan in discussie te gaan maar daarbij moet dus rekening gehouden worden met de ontvanger! Een grote massa mensen is dus niet geschikt!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

We zijn nu al weer een kleine 2 weken verder. Heeft er iemand nog nieuwe interessante plannen gehoord van Heinsbroek? Ik moet zeggen dat ik hem eerlijk gezegd ook interessante statements hoor maken. Nu is het natuurlijk nog afwachten of hij ze daadwerkelijk uit kan voeren.

 

Even iets anders. De staatssecretaris van Econoimische Zaken (Joop Wijn), schijnt ook erg pro-innovatie te zijn. Als Investment Manager Participaties bij Abn Amro heeft hij in dit vakgebied heel wat ervaring op kunnen doen. Kent iemand hem toevallig? Nils bijvoorbeeld?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken Joop Wijn heel vaag. Ik heb vorige week gehoord (roddel) dat hij als staatssecretaris alle starterszaken voor zijn kiezen zou krijgen. Aan de andere kant lees ik in de krant dat hij vooral staatssecretaris voor Buitenlandse Handel moet worden. Ik weet niet of dat goed samen gaat.

 

ABN AMRO participaties (waar Wijn vandaag komt) is een echt VC bedrijf. Zeer professionele beleggers. Met ondernemerschap en starters kunnen die bedrijven niet zo goed uit de voeten. Tijdens de dot-com hype heeft ABN-AMRO participaties (net als een aantal andere VC's zoals Nesbic en NPM) fors ingezet op ICT starters en daar een flinke scheur in de broek aan overgehouden.

 

Noch Joop Wijn, noch Herman Heinsbroek ken ik persoonlijk, maar Heinsbroek heeft de beste papieren om te begrijpen wat er in het echte starterssegment moet gebeuren. Wijn komt uit "de branche" en heeft daar veel vrienden. Die zal geneigd zijn veel rekening te houden met de gevestigde partijen. En zoals jullie weten, is de gevestigde orde ons niet vriendelijk gezind.

 

Misschien moeten we de minister en/of de staatsecretaris vragen om op HL uit de doeken te doen wat hun beleidsvoornemens zijn op het gebied van innovative nieuwe bedrijven. Geen beter platform als HL om dit soort dingen openbaar te maken.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als we hen zouden kunnen interesseren zou dat heel mooi zijn. Is er toevallig iemand die hen beide (via-via) toevallig wel kan benaderen?

 

Ik heb ook gehoord (uit de wandelgangen) dat we komende maand(en) niets bijzonders van Wijn hoeven te verwachten. Hij zal waarschijnlijk eerst als een echte politicus het departement "kneden" voor zijn plannen, zodat die achter hem staan als hij ze uit wil voeren.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft Balkenende er een punt achter gezet. Ik geloof dat de LPF in de poll's op 3 zetels staat of zo. Nieuwe verkiezingen zouden de LPF helemaal wegvagen. Dat is te aantrekkelijk voor de andere partijen. Die gelegenheid zullen ze niet aan zich voorbij laten gaan. Jammer.

 

Iedereen doet een plas en alles was weer zoals het was. Kunnen we nog 6 maanden tot een jaar wachten tot er actie ondernomen wordt. Gaaaaap.

 

Misschien moeten we zelf maar wat bedenken. Van de politiek hebben we voorlopig weinig te verwachten.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

He Nils,

wat geestig dat je vraag weer actueel wordt. Misschien kunnen we hem iets veranderen in het volgende gokje

"welke partij zal de volgende minister van EZ aandragen?"

 

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Ik gok uuuhhhmmm D66?

 

Ik zou het echt niet weten. We kunnen ook inzetten op: hoelang duurt het nog tot we een nieuwe minister hebben?

 

BTW, ik vind het jammer dat HH niet aan zijn werk is toegekomen. Ik had er redelijk hoog gespanne verwachtingen van.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

D66 zou er zeker een goede kunnen leveren (kijk maar eerder naar Wijers), maar ik vrees ervoor. Ik denk CDA.

Mijn verwachtingen van HH werden met de dag minder, helaas.

Volgens mij was hij met alles bezig behalve economische zaken.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Weer een berichtje van EZ: ;D

 

Met de minister heb je maar matig te maken. Uit de taakomschrijving van de staatsecretaris blijkt dat "het ondernemerschap, met name in startende en doorgroeiende ondernemingen", industrieel eigendom, regionale ontwikkelingsmij e.d. allemaal onder hem valt. Op dit moment zwaait Hogervorst de scepter bij EZ, maar die heeft Wijn nu extra taakjes gegeven voor zolang het duurt.

 

Niet dat het veel verschil zal maken, . . . :-\

 

Volledige omschrijving is te vinden op de startpagina van EZ, je kan doorlinken naar het persbericht. (even link toegevoegd/nils)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nieuwe minister EZ of willen we een eigen ministeries "Innovatie"

 

***quote

Philips wil dat het volgende kabinet een minister van innovatie aanstelt. Deze moet voorkomen dat er op termijn geen studenten meer zijn die kennis en kunde investeren in technologisch onderzoek.

Dat zegt directeur Rick Harwig van het Natuurkundig Laboratorium van Philips. 'Als het om technologische vernieuwing gaat, blijft het angstig stil in Nederland. We hebben goede gesprekken met ambtenaren van Economische Zaken, maar daarboven komt weinig tot stand', meent hij.

***unquote

 

Het hele artikeltje >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.