• 0

Wie wordt de nieuwe minister?

Ha Guys & Grrls

 

Wie wordt de nieuwe minister van EZ? Lijkt een onbelangrijke vraag, maar dat is het zeker niet. Aan de vorige minister hebben wij in ieder geval niet zoveel gehad. Te weinig gevoel voor ondernemersschap en dus te weinig waardering voor al die sloebers die hun best doen om winstgevende innovatieve bedrijven uit de grond te stampen.

 

Er worden namen enoemd. Pieper, Van den Nieuwenhuysen, Bomhof, Huibrechtsen etc.

 

Wie gaat het worden? Wie hopen wij dat het wordt?

 

Wat mij betreft: Pieper liever niet op EZ, heeft een bizarre kijk op ondernemerschap. Van den Nieuwenhuysen kan zich waarscheinlijk niet vrijmaken van Begaclaim, Bomhof in een wetenschapper, zou die genoeg waardering op kunnen brengen voor de toegevoegde waarde van het ondernemerschap?

 

Huibrechtsen is mijn kampioen, ik weet alleen niet of tie wil.

 

Wat vinden jullie?

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat moet een minister hier aan doen? Een soort dienstplicht voor Beta studenten instellen. 1 op de 5 "Able Bodied Men" moet verplicht 4 jaar naar een technische universiteit?

 

Ik denk dat Philips, Akzo en Océ beter geen MBA'ers meer aan kunnen nemen. Het cariére perspectief van techneuten bij grote bedrijven is belabberd. Als je geen topper bent sta je de rest van je leven te pipeteren in een lab. Doorstroming naar het zachte management pluche is niet mogelijk. Die posities worden allemaal bezet door bedrijfskundigen.

 

Geen wonder dat de studenten liever niet de exacte kant kiezen. Geen carriére perspectief. Daar kan een minister niets aan veranderen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het valt mij steeds op dat die grote bedrijven in ons land (zoals Akzo en Philips) steeds roepen hoe belabberd het allemaal is in NL en dat de overheid te weinig geld uitgeeft aan innovatie, maar als je naar hun eigen prestaties kijkt, dan word je ook niet vrolijk. In landen die het op het gebied van innovatie erg goed doen, zoals Finland, is de procentuele verhouding aan R&D uitgaven 2/3 door bedrijfsleven en 1/3 door overheid. In Nederland ligt die verhouding exact op 50%-50%. Wij vinden het in NL normaal dat de overheid net zo veel uitgeeft aan R&D als het bedrijfsleven zelf. Bovendien zijn steeds meer grote Nederlandse bedrijven hun R&D activiteiten aan het verleggen naar het buitenland.

Zelf dragen ze dus niet echt bij tot het verhogen van het innovatiegehalte van ons land.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hier iemand die zichzelf probleemoplosser noemt (uitvinder ?) die de heel politiek Den Haag wil kopen met 3 miljoen ?

 

Of dat uiteindelijk een minister op zal leveren ... geen idee :

 

Zakenman Jules van der Vegt wil politiek Den Haag opkopen. Voor drie miljoen euro sponsort hij vijf nieuwe politieke partijen. Hij komt met een campagne die zijn weerga in de geschiedenis niet kent, alle andere partijen moet wegvagen en 150 zetels moet opleveren. Hij kiest dus duidelijk voor een realistisch doel.

 

Het artikel >>>

 

Kent iemand deze persoon ?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik ken die Van der Vegt wel (niet persoonlijk hoor). Hij speelde ook een belangrijke rol in de ondergang van NewConomy. Heeft zelfs Maurice de Hond bedreigd met de dood. Nou was Maurice geen persoonlijke vriend, maar dreigementen uiten aan onze nationale poll's teddybeer gaat wel erg ver. Alleen omdat Maurice niet in wou gaan op een door Van der Vegt geformuleerd zakelijk voorstel (waarbij hij de baas zou worden natuurlijk).

 

Het lijkt me een gevaarlijke gek met volstrekt immorele bedoelingen. Geen aandacht aan besteden, gaat ie vanzelf weg.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

BTW, Probleemoplosser? Volgens mij is hij allee maar probleemveroorzaker, omdat hij uitsluitend zijn eigen belang dient.

 

Zo kan ik ook problemen oplossen. "Iedereen doet wat ik zeg, anders breek ik je poot" en zie .... iedereen doet wat ik wil en dus is het (mijn) probleem opgelost ;D

 

Ja, zo ken ik er nog wel een paar.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Maar op zich: stel dat het zou lukken? Ik denk wel dat veel mensen erdoorheen zouden prikken maar lang niet iedereen, zou het mogelijk zijn met voldoende geld en mensen echt op zo'n manier de verkiezingen en dus de Tweede Kamer te beïnvloeden? Met meerdere, zelf opgezette partijen, elk met een eigen gezicht en eigen punten, de verkiezingen bestormen... Aan de ene kant heel eng, maar aan de andere kant ook heel interessant.

 

(Misschien een beetje buiten de scope van deze discussie, maar de link van Kermie kreeg me aan het denken).

 

Wat achtergrond info bij Nils' verhaal:

Poging tot machtsovername bij Newconomy liep uit de hand

En vooral:

Goede tijden, slechte tijden

 

(Alle links: Emerce)

Link naar reactie
  • 0

Ha Decorum,

 

Mooie verhalen van Jan Libbenga. Hij zou er een roman over moeten schrijven.

 

Naar mijn mening moet je geen zaken doen met dat soort lieden.

 

Aan de andere kant maak ik mij weinig zorgen om het "kapen" van het parlement. Dit soort lieden zijn "regelaars". Ze kunnen vrij aardig slinkse plannetjes bedenken en anderen voor hun karretje spannen om het werk te doen. Het oprichten van een aantal politieke partijen, die bemannen en geloofwaardige programma's formuleren is echt hard werken en dat kunnen ze niet. Het nakomen van beloften (zie de verhalen in Emerce) is niet hun sterkste kant.

 

Laat maar lekker lullen, ze krijgen het op geen enkele wijze voor elkaar. Ik zie het als de proefballonetje van de LPF. Eén prikje en ze spatten uit elkaar.

 

We kunnen rustig blijven slapen. Vernieuwing vergt ijver en die zie ik niet.

 

Wel terusten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
geplaatst door: zrski geplaatst op: Oktober 17, 2002, 04:03:24

Denken jullie dat de mensen bij EZ hun brood weer buiten eten?

 

Vandaag nog bij EZ langs geweest, en er zaten geen mensen op het stoepje te eten. Goed he!

 

Hmmm, het kan ook zijn dat ze bij windkracht 8 en stromende regen liever binnen zitten. Zou ik ook doen als ik daar werkte.

 

Groeten.

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De nieuwe minister aan het woord:

 

Zes vragen aan Laurens-Jan Brinkhorst

 

 

Wat wilt u over vier jaar bereikt hebben?

Over vier jaar moet het pessimisme over de economie zijn omgeslagen en moet er voor Nederland het perspectief zijn om naar de economische top van Europa te groeien. Het is daarbij heel belangrijk dat de Nederlandse kenniseconomie wordt gestimuleerd, zodat Nederland op dat terrein ook in Europees verband zeer aanwezig kan zijn. Daarnaast moeten we hard werken aan het verbeteren van de organisatie van een aantal belangrijke markten. Er zijn nog veel te veel marktvervalsingen. We moeten zorgen voor meer transparantie voor de consument.

 

Het kabinet heeft een motto: Meedoen, meer werk, minder regels. Hoe gaat u dit motto op uw beleidsterrein in de praktijk brengen?

Dit ís het motto van Economische Zaken voor de komende vier jaar! Ons ministerie moet een denktank zijn om het motto te kunnen realiseren.

 

Door wie of wat wilt u zich de komende vier jaar laten inspireren?

Een belangrijke inspiratiebron is mijn moeder. Zij was een sterk mens, ze straalde veel optimisme uit en had een internationale instelling. Ik ben wat ik geworden ben door de benadering die zij mij geleerd heeft.

 

U was tot 2002 minister van Landbouw. Wat is de belangrijkste overeenkomst of het opvallendste verschil met uw vorige baan?

Een belangrijke overeenkomst is dat beide ministeries sterk gericht zijn op de economie. De landbouw is een belangrijke factor in de Nederlandse economie, met name in de export.

Een belangrijk verschil is dat het ministerie van Landbouw te maken kan krijgen met crises die de aandacht afleiden van het beleid. Tijdens mijn ministerschap op Landbouw heb ik te maken gehad met vier crises: de varkenspest, MKZ, de gekke-koeienziekte en de dioxinecrisis. Op Economische Zaken heb je niet te maken met dergelijke crises.

 

Wat is het doel van het Innovatieplatform? Wanneer verwacht u de eerste resultaten?

Het Innovatieplatform moet de motor zijn die de toegevoegde waarde in de economie moet aanzwengelen. Er moeten goede randvoorwaarden geschapen worden voor het doen van onderzoek en het ontwikkelen van toepassingen op basis van de resultaten van dat onderzoek. Het grootste effect verwacht ik pas over een paar jaar, als de economische situatie verbeterd is. Groot probleem is nu dat er grote aarzelingen bestaan voor het doen van investeringen.

 

U bent 66 en begint aan een nieuwe klus van vier jaar. Had u niet liever van uw pensioen genoten?

Nee, anders had ik het niet gedaan. U moet mij zien als de De Gaay Fortman van dit kabinet.

zoeken

zoek

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.