• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Zaphod,

 

Zo te lezen heb je al enig vooronderzoek gedaan. Je weet dan ongetwijfeld ook het belang van de zoekwoorden. Google Adwords is een mooie marketingtool, mits goed afgesteld.

 

Het aantal bezoekers wat naar jou site komt via google adwords is exact te meten. Belangrijkers is te weten of de bezoekers ook echt geintresseerde bezoekers zijn! Het scherp afstellen van de zoekwoorden is dan ook erg belangrijk (en moeilijk).

 

De kosten kan je erg goed in de hand houden. Geef een max. bedrag per klik op en per dag kan je het ook nog eens begrenzen. Je weet hierdoor precies wat de maximale kosten zijn.

 

Zelf ben ik er ook nog mee aan het stoeien. Mijn product is niet iets van een momentopname, dus grote kans dat de geintresseerde over een tijdje weer terug komen. De kosten vallen reuze mee, zeker als je die afzet tegen een papieren advertentie (of online ergens anders).

 

Ik weet dat dit niet de antwoorden zijn op je vragen, maar ik ben bang dat niemand je die kan geven. Het beste is zelf gaan experimenteren met de mogelijkheden en probeer de zoekwoorden zo scherp mogelijk te houden. Kijk ook eens wat dezelfde zoekwoorden opleverd, je krijgt dan inzicht in de zoekwoorden die je concurrenten gebruiken!

 

Succes

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Enorm slechte zoektermen :)

 

Bedenk je waar men écht op zoekt als men jou wil vinden. Geen enkele mkb'er typt in zijn zoekopdracht 'mkb'. De vraag die je moet beantwoorden is wat de behoefte is van klant op het moment dat men jouw producten zoekt. Als je die behoefte hebt, kun je de lijn naar de zoektermen eenvoudig doortrekken.

 

Bedenk je ook het volgende met betrekking tot de zoektermen: met minnetjes (-) kun je je trefwoord verder specificeren, dat vergt wat denkwerk maar levert wel zeer nauwkeurige resultaten op.

 

Maak werk van de landingspagina's en test die, en pas met dynamische tekst op je landingspagina je content aan aan de zoekopdracht waarop je gevonden bent. Zorg voor gerichte, aktiematige landingspagina's. Alles om de bezoeker het idee te geven 'dat is nu echt precíés wat ik zoek!'

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je met 'landingspagina' een deeplink? Dat je dus ziets krijgt als www.pingwings.nl/mkbserver/ ? En dat dat dan verwijst naar een specifiek artikel? Hmmm, wel slim inderdaad.

 

Kun je iets meer uitleggen wat je bedoelt met die minnetjes? Je zegt dat mijn zoektermen belabberd zijn (en dat kan goed kloppen hoor ;)), heb je slimme suggesties?

 

Thanx!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Decorum bedoelt met de landingspagina, de pagina waar je de mensen heen stuurt die op de link / advertentie klikken. Je kan iedere advertentie naar een aparte landingspagina toesturen en zo de tekst op de pagina afstemmen op de tekst van je advertentie.

 

Een mooi bijkomend voordeel is dat je kan meten hoe vaak die pagina bekeken / opgevraagd is. Als je een statistiekenpakket erachter heb hangen, kan je ook het klikpad van die bezoeker volgen. Daarmee kan je de advertenties nog scherper afstellen op de doelgroep.

 

De plussen en minnen zijn standaard in een zoekmachine. Zo ook voor Google Adwords. Gebruik een plus als het woord voor moet komen en een min als het er juist niet in voor mag komen.

 

+mkb +linux -gratis", wordt alleen zichtbaar bij mensen die zoeken op mkb en linux, maar niet de mensen die speciaal op zoek waren iets wat gratis is!

 

"linux voor het mkb", de advertentie verschijnt alleen bij mensen die exact deze woorden intikten. Zo kan je bepaalde woorden bij elkaar houden of een vraag opnemen als zoekcriteria.

 

Over de zoektermen zelf kan ik niet zoveel zeggen. Ik ben er zelf nog mee aan het stoeien! Zoals decorum al aangeeft: probeer je in te leven in de potentiele bezoeker. Wat zou hij/zij intikken om jou site te vinden?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

De plussen en minnen zijn standaard in een zoekmachine. Zo ook voor Google Adwords. Gebruik een plus als het woord voor moet komen en een min als het er juist niet in voor mag komen.

 

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde: stel je wilt het woord 'pensioen' claimen omdat je pensioenscursussen aan de man wilt brengen (ik noem maar wat). Dan heb je dus niets aan mensen die zich zorgen maken over hun pensioengat. Het woord 'gat' of 'pensioengat' kun je dus met een minnetje ervoor uitsluiten van de resultatenpagina's. Ze zijn immers toch niet interessant voor je. Zo komt je doorklikratio hoger te liggen - je target beter, dus meer mensen klikken door (wat door Google erg gewaardeerd wordt).

 

Bij de landingspagina's kun je nog verder gaan dan wat Persoon zegt: door de url te bekijken van de mensen die vanaf Google doorklikken, kun je waardevolle informatie krijgen van waar men exact op zocht. Je zou die info uit die url kunnen halen, en creatief kunnen verwerken op je landingspagina. Zo valt je tekst direct meer op, omdat je inspeelt op wat de bezoeker zojuist daadwerkelijk gezocht heeft.

 

(Clickpaden traceren zijn van groot belang trouwens, alleen zo weet je of de bezoekers iets opleveren (alleen de clickratio is leuk, maar enkel de doorklikhoeveelheid is niet zo interessant).)

Link naar reactie
  • 0

Het google systeem is mits je het begrijpt en het op de juiste manier inzet (naar mijn mening) de beste online ad methode. Wel ben ik van mening dat het nog veel belangrijker is eerst te zorgen dat je eigen website en de teksten/content erop aansluiten op de doelgroep(en) en compleet/volledig zijn.

 

Puur bedoeld als opbouwende kritiek zou ik persoonlijk eerst gaan zorgen dat je website geheel klaar is en er goede teksten staan die potentiele klanten een prikkel geven contact met je optenemen en hopelijk vervolgens gebruik gaan maken van je diensten.

 

Mijn visie is zo! Dat het geen zin heeft reclame te gaan maken als dat geen waar je reclame voor maakt naar de klant toe niet helemaal op de rails lijkt te staan ;) Dat is tenminste denk ik wat de potentiele klant denkt als deze betreffende website bezoekt.

 

Wij zijn zelf vorige week pas begonnen met onze eigen eerste webad (kleine campagne) Ik ben van mening dat je diensten aanbod en de manier waarop je het presenteerd eerst op een bepaald nivo moet zitten voor je actief reclame gaat maken. Op die manier is uiteindelijk meestal het rendament een stuk hoger! Aldus de ervaring van mensen binnen ons netwerk.

 

Om te starten vind ik het google systeem wel een goede ;)

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
  • 0

Puur bedoeld als opbouwende kritiek zou ik persoonlijk eerst gaan zorgen dat je website geheel klaar is en er goede teksten staan die potentiele klanten een prikkel geven contact met je optenemen en hopelijk vervolgens gebruik gaan maken van je diensten.

Klopt, heb je helemaal gelijk in! Gaat dus zeer binnenkort ook aan begonen worden.

 

Gelukkig heb ik twee hyper-intelligente vrienden, en die gaan komende zaterdag proberen het wereldrecord CMS implementatie te vestigen ;). Nee, zonder gekheid, we gaan een eerste stap zetten richting een goeie site met veel content.

 

Als ik het hierboven zo lees is Google Adwords dus erg goed, mits goed ingezet, met de goeie 'hit' words.

 

Wat ik nog niet zo heb gehoord en toch wel benieuwd naar ben, wat is nou jullie succesrate? Of is dat bedrijfsgeheim 8). Dus, hoeveel klanten haal je binnen op 1000 doorclicks vanaf Google (ik noem maar wat).

 

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Het doorklik ratio is heel erg afhankelijk van welke producten je aanbied volgens mij. Zelf ben ik nu 3 maanden aan de gang en ik zit bijvoorbeeld op de zoekterm "website statistieken" boven de 2,5% doorklikken. Teller is echter het meeste gebruikte woord in mijn geval, daar is het klikratio echter wel weer lager.

 

Alhoewel ik een betaalde statistiekendienst heb, heb ik er overigens bewust voor gekozen niet het woord "gratis" te blokken. Ik wil mijn naamsbekendheid vergroten en ook die mensen wil ik laten weten dat ik besta. Het kan namelijk altijd zo zijn dat ze later wel willen betalen voor een betere dienst ;)

 

Het is echter gewoon een kwestie van proberen en net wat Persoon al gezegd heeft, je kunt een maximum bedrag instellen mocht je bang zijn voor te hoge kosten.

 

Bij mij zijn er al klanten en dealers blijven hangen die van Google afkwamen, het heeft zijn geld dus RUIM opgeleverd!

Daarom ben ik nu bezig met QualiGo, de dienst die onder andere de reclame voor Ilse verzorgt. Misschien dat je daar ook wat aan hebt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat veel experimenteren met verschillende teksten en verschillende zoekwoorden lonend zijn. In mijn geval leverde kleine wijzigingen in de tekst soms meer dan dubbele click througs op. Uiteindelijk gebruik ik voor bijna 1000 verschillende zoektermen dezelfde tekst in de advertentie. In jouw geval zul je heel goed kunnen meten wat de bezoekers die afkomstig zijn van Google doen en wat de conversie is. Belangrijk is, en dat is hier al eerder gezegd meen ik, dat bezoekers eerst de informatie lezen en misschien later terug komen en er dan een conversie plaatsvind. Naamsbekendheid is natuurlijk ook best wel wat waard. Via Google lukt dat al snel voor 10-20 cent per bezoeker. Daar kan in de verste verte geen ander medium tegen op.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bericht uit zibb.nl

 

Klanten binnentrekken via zoekmachines

Gericht en goedkoop adverteren op internet

 

Adverteren via zoekmachines zou wel eens kunnen uitgroeien tot dé manier van online adverteren voor kleine en middelgrote bedrijven. Het is betaalbaar, u kunt gericht adverteren en er wordt veel vaker naar uw site doorgeklikt.

 

Lees verder >>> In dit artikel staan ook een aantal tips uit de praktijk !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kan ik een hele zoekzin als zoekopdracht gebruiken dat alleen onderstaande zin wordt ingetikt als zoekopdracht.

 

Bijv.: Zakelijke marktplaats

of Partijenhandel aanbieden

 

Wat voor zoekopdrachten(voor naar mijn website) zou ik nog meer kunnen invoegen voor Adwords, wie heeft er tips?

 

Bij Ilse is het tarief vanaf 20c per klik, best veel eigenlijk?

Wie weet het tarief van Google?

Zijn er nog meer van dit zoekmachines die dit soort adverteerders programma's hebben?

 

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Kan ik een hele zoekzin als zoekopdracht gebruiken dat alleen onderstaande zin wordt ingetikt als zoekopdracht.

 

Bij Ilse is het tarief vanaf 20c per klik, best veel eigenlijk?

Wie weet het tarief van Google?

Zijn er nog meer van dit zoekmachines die dit soort adverteerders programma's hebben?

 

Een heleboel van je vragen zijn al beantwoord, of staan in de Google Adwords FAQ. Hoeveel het kost is afhankelijk van wat je wilt betalen. Meerdere woorden combineren is mogelijk. Andere zoekmachines die met gesponsorde zoekopdrachten werken zijn bijvoorbeeld Overture, FindWhat en Search123.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ten overvloede, de kunst is gewoon volop experimenteren. Het kost niets als het je geen bezoekers oplevert... ;D

De FAQ is inderdaad redelijk duidelijk. Zinsnedes en uitzonderingen kunnen gewoon gemaakt worden. Kosten bij Google vanaf 5 cent. Kunst is je op creatieve wijze te verplaatsen in de situatie van je prospects. Steeds meer zoekers worden wijzer en gaan specifieker zoeken en meer woorden gebruiken. Ga zelf eens op een hoop woorden zoeken en kijk wat je concurrenten doen. Partijenhandel aanbieden is volgens mij best een goede. Maar gebruik vooral veel woorden van producten die op je site aangeboden worden. Hiermee trek je klanten voor je aanbieders en maak je je marktplaats meteen bekend onder bezoekers. Gewoon proberen. Succes! :P

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd. Ik ben er nu een jaar actief mee en besteed maandelijks enkele uurtjes aan analyse en finetuning. Weet nog elke maand het antaal kliks met een aantal procenten te verhogen. Zag trouwens wel een aantal (spel) fouten in teksten op je site. M.i. is dat dodelijk......

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Nou, Google krijgt van mij in ieder geval een dikke plus voor de manier waarop ze dit in elkaar gefabriekt hebben. Werkelijk, al die overzichten, triggers bij te weinig CTR, etcetera... Thumbs up (maar ja, heeft weinig zin om dat hier te zeggen denk ik, ach, wie weet spidert Google deze thread nog eens)...

 

 

Zag trouwens wel een aantal (spel) fouten in teksten op je site. M.i. is dat dodelijk......

Hi OkiDoki, welke site had je het over? Was dat jbosssupport.nl of jteam.nl? En wat waren ze dan ;-)

 

thanx

Link naar reactie
  • 0

Nou, na een weekje uitproberen kan ik zeggen dat ik over het systeem van Google aardig tevreden ben. Wel moet ik zeggen dat het in het begin wel wat werk is om de juiste zoekwoorden te vinden. Te breed levert te veel vertoningen en een te lage CTR op, te smal levert te weinig vertoningen op enzo...

 

En vooral de eerste situatie is een beetje verneukeratief, want dan zit je snel aan die 1000 vertoningen met te weinig CTR en betaal je ineens 5 euro heractiveringskosten. Alleen als je die grens al twee keer gepasseerd bent ofzo, maar dat gaat snel als je even niet oplet...

 

Iemand nog tips ;D

 

Alef

 

Link naar reactie
  • 0

Het is volgens mij al eerder gezegd maar je moet je verdiepen in de manier waarop de doelgroep zou zoeken. Zelf noem ik mijn product graag "statistiekendienst", maar het meest gebruikte zoekwoord is toch echt "teller".

 

Het zoekwoord moet aansluiten bij het aangeboden product en het verwachtingspatroon van de doelgroep.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.