• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

dat een advertentie met een goede positie omlaag geplaatst kan worden als de CTR te laag is.

 

Heeft iemand daar soms ervaring mee?

 

Waar wil je precies naartoe? Dat is normale functionaliteit van Adwords en daar heeft elke adverteerder ervaring mee.

 

Nou ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het duurt voordat Google besluit om advertenties te laten zakken wegens een te laag CTR. Ik kan het natuurlijk aan Google zelf vragen, maar waarschijnlijk krijg je dan te horen dat dit van diverse factoren afhangt, dus vraag ik wat jullie ervaringen zijn.

 

Mijn campagne loopt sinds zaterdag, dus misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar als het de bedoeling is dat je al binnen enkele dagen een gemiddelde CTR haalt dan heb ik dus een probleem.

 

PS: ik vraag me af of iedere beginnende Adwords gebruiker hiermee te maken heeft, er zullen genoeg slimme marketing mensen zijn die wel meteen een hoge CTR bereiken. Marketing is natuurlijk ook een vak apart, nietwaar Roberttenk? ;)

Link naar reactie
  • 1
Nou ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het duurt voordat Google besluit om advertenties te laten zakken wegens een te laag CTR.

 

Ik denk niet dat het een kwestie is van een tijdje hoog plaatsen, gevolgd door het besluit om hem te laten zakken. Adwords is een zeer dynamisch systeem, dat per advertentie, per zoekvraag, per website etc. voortdurend advertenties selecteert en sorteert.

 

Mijn campagne loopt sinds zaterdag, dus misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar als het de bedoeling is dat je al binnen enkele dagen een gemiddelde CTR haalt dan heb ik dus een probleem.

 

Ik zou niet weten waarom. Het gaat niet om een absoluut aantal kliks, maar om het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen. En dat is een statistische factor die niet verandert in de loop der tijd (tenzij je voor een evenement adverteert o.i.d.).

 

er zullen genoeg slimme marketing mensen zijn die wel meteen een hoge CTR bereiken.

 

Om een hogere CTR te krijgen moet je:

- op specifiekere zoekvragen adverteren

- op die zoekvragen toegespitste advertenties maken

- creatief zijn en advertenties bedenken waarop mensen geneigd zijn te klikken

- experimenteren met veel verschillende advertenties, van tijd tot tijd de ctr bekijken en van de verschillen leren

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk niet dat het een kwestie is van een tijdje hoog plaatsen, gevolgd door het besluit om hem te laten zakken. Adwords is een zeer dynamisch systeem, dat per advertentie, per zoekvraag, per website etc. voortdurend advertenties selecteert en sorteert.

 

Ik zou niet weten waarom. Het gaat niet om een absoluut aantal kliks, maar om het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen. En dat is een statistische factor die niet verandert in de loop der tijd (tenzij je voor een evenement adverteert o.i.d.).

Bedankt voor je uitgebreide reaktie (check je karma ;) ). Ik begrijp wel wat je bedoelt, het gaat inderdaad om de verhoudingen, maar voorlopig halen m'n advertenties nog goede posities ondanks een tamelijk lage CTR en dus lijkt het erop dat nieuwe Adwords-gebruikers wel degelijk even de tijd krijgen om zich te bewijzen.

 

Maar uit commerciële overwegingen zal die tijd beperkt zijn, vandaar dat ik me afvroeg hoe lang. Ik hoop minimaal een week.

 

Om een hogere CTR te krijgen moet je:

- op specifiekere zoekvragen adverteren

- op die zoekvragen toegespitste advertenties maken

- creatief zijn en advertenties bedenken waarop mensen geneigd zijn te klikken

- experimenteren met veel verschillende advertenties, van tijd tot tijd de ctr bekijken en van de verschillen leren

Goede tips, al denk ik dat het in mijn geval aan andere dingen ligt.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het steeds over je lage CTR, maar wat bedoel je met laag? 2% of 0,02%

Ruim boven de 2% zelfs, maar bij een onderscheidend produkt verwacht je toch dat er relatief een stuk vaker op geklikt wordt en dat blijkt dus niet zo te zijn.

 

 

Voor je positie zal het m.n. gaan om de relatieve CTR, dus de CTR t.o.v. van de andere adverteerders op dat woord.

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat concurrenten hetzelfde probleem hebben.

Link naar reactie
  • 0

Dag Adwords-specialisten,

 

Sinds kort beheer ik het programma Adwords voor een kleine reisorganisatie.

 

Om te zorgen voor een efficiente tijdsbesteding, heb ik voor mezelf een klein aantal speerpunten helder waar ik snel zicht op wil krijgen. Echter, na een middag uitproberen heb ik nog geen concrete antwoorden kunnen vinden op de volgende zaken:

 

-Welk stappenplan dien ik binnen Adwords uit te voeren om zicht te krijgen op het aantal herbezoekers van mijn site. Zij vormen immers een -zeer serieus te nemen- potentieel aan klanten.

 

-Waar krijg ik nu precies zicht op de kwaliteitsverhouding tussen zoekwoorden. Welke scoren nu hoog en welke veel minder ?

 

-Praktisch gezien: Het bijhouden van conversies; doen of niet doen ? Onmisbare toevoeging ? Wat zijn jullie ervaringen, kijkende naar het uiteindelijke rendement (ook wat betreft gedetailleerder zoekgedrag van gebruikers in kaart kunnen brengen)

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Met dank,

 

Dennis

Link naar reactie
  • 0

Dag Adwords-specialisten,

 

Sinds kort beheer ik het programma Adwords voor een kleine reisorganisatie.

 

Om te zorgen voor een efficiente tijdsbesteding, heb ik voor mezelf een klein aantal speerpunten helder waar ik snel zicht op wil krijgen. Echter, na een middag uitproberen heb ik nog geen concrete antwoorden kunnen vinden op de volgende zaken:

 

-Welk stappenplan dien ik binnen Adwords uit te voeren om zicht te krijgen op het aantal herbezoekers van mijn site. Zij vormen immers een -zeer serieus te nemen- potentieel aan klanten.

Voor zover ik weet kun je niet zien wie er op je advertenties klikt in adwords. Zo uit de losse pols denk ik overigens dat het aantal herbezoekers dat via een google-advertentie voor de tweede keer naar jouw site gaat beperkt is. Want als ze het interessant vinden bookmarken ze jouw site wel, of ze onthouden het als je naam een beetje makkelijk is.

 

-Waar krijg ik nu precies zicht op de kwaliteitsverhouding tussen zoekwoorden. Welke scoren nu hoog en welke veel minder ?

Dit kun je gewoon in Adwords vinden, uit m'n hoofd weet ik niet waar maar je hoeft niet lang te zoeken.

 

-Praktisch gezien: Het bijhouden van conversies; doen of niet doen ? Onmisbare toevoeging ? Wat zijn jullie ervaringen, kijkende naar het uiteindelijke rendement (ook wat betreft gedetailleerder zoekgedrag van gebruikers in kaart kunnen brengen)

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met dank,

 

Dennis

 

Je kunt bij het bestellen de vraag stellen hoe ze op jouw site terecht zijn gekomen, dus wel of niet via een Google advertentie.

 

Na een moeilijke start ben ik zelf uiterst tevreden over Adwords :D

Je moet gewoon geduldig zijn en niet verwachten dat je met een willekeurige advertentie meteen een heleboel kliks scoort. Gewoon nagaan wat jouw USP is en daarmee adverteren, dan gaat het vanzelf rollen.

Link naar reactie
  • 0

-Welk stappenplan dien ik binnen Adwords uit te voeren om zicht te krijgen op het aantal herbezoekers van mijn site

 

Niet binnen Adwords, maar in het bezoekstatistiekenprogramma van je site. Herbezoekers komen immers niet alleen via Adwords. Misschien dat Google Analytics hier inzicht in geeft, dat weet ik niet uit mijn hoofd.

 

-Waar krijg ik nu precies zicht op de kwaliteitsverhouding tussen zoekwoorden. Welke scoren nu hoog en welke veel minder ?

 

Gewoon, in de standaardrapporten.

 

Praktisch gezien: Het bijhouden van conversies; doen of niet doen ?

 

Wat zou een reden kunnen zijn om het niet te doen?

Link naar reactie
  • 0
-Welk stappenplan dien ik binnen Adwords uit te voeren om zicht te krijgen op het aantal herbezoekers van mijn site. Zij vormen immers een -zeer serieus te nemen- potentieel aan klanten

 

Zoals renep al aangaf is dit inderdaad binnen google analytics te vinden, net zoals (onder heel veel andere) : verblijfstijd op de site, meest bezochte pagina's, surfgedrag, uitstappunten, en aantal bezochte pagina's.

 

-Waar krijg ik nu precies zicht op de kwaliteitsverhouding tussen zoekwoorden. Welke scoren nu hoog en welke veel minder ?

 

klik je campagne aan, en de betreffende advertentie. Je krijgt een overizcht van alle zoekwoorden binnen die advertentie, het aantal keren verschenen, het aantal clicks, en het clickpercentage, de kosten en de gemiddelde advertentiepositie. Sorteren op 1 ervan geeft het inzicht dat je wenst.

 

Praktisch gezien: Het bijhouden van conversies; doen of niet doen ? Onmisbare toevoeging ? Wat zijn jullie ervaringen, kijkende naar het uiteindelijke rendement (ook wat betreft gedetailleerder zoekgedrag van gebruikers in kaart kunnen brengen)

 

Doen, wij doen het om inzicht te krijgen in het aantal docu-aanvragen dat via de adwordscampagne wordt gegenereerd.

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu een weekje verder en ik heb zeker wat aan jullie antwoorden en tips gehad. Bedankt daarvoor.

 

Ik ben momenteel bezig om het scherm "Beste zoektermen" te analyseren wat onderdeel is van "Campagnes"om zo verbanden helder te krijgen tussen prijzen en percentages.

 

Wat is nu echter de relatie tussen Standaard bod (Max. CPC) en even verderop de Gem.CPC.

 

Ik zie bij een bepaald zoekwoord deze gegevens achter elkaar opgesomd. Kan iemand mij vertellen welke conclusies ik nu uit deze getallen kan trekken ?

 

StandaardBod (Max CPC)= 0,09

Aantal Klikken= 6

Vertoningen=30

CTR=20,00 %

Gem. CPC=0,24

Kosten=1,43

Gem. Pos=2,9

 

Bedankt weer voor een ieders tijd.

 

Groeten Dennis

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu een weekje verder en ik heb zeker wat aan jullie antwoorden en tips gehad. Bedankt daarvoor.

 

Ik ben momenteel bezig om het scherm "Beste zoektermen" te analyseren wat onderdeel is van "Campagnes"om zo verbanden helder te krijgen tussen prijzen en percentages.

 

Wat is nu echter de relatie tussen Standaard bod (Max. CPC) en even verderop de Gem.CPC.

 

Ik zie bij een bepaald zoekwoord deze gegevens achter elkaar opgesomd. Kan iemand mij vertellen welke conclusies ik nu uit deze getallen kan trekken ?

 

StandaardBod (Max CPC)= 0,09

Aantal Klikken= 6

Vertoningen=30

CTR=20,00 %

Gem. CPC=0,24

Kosten=1,43

Gem. Pos=2,9

 

Bedankt weer voor een ieders tijd.

 

Groeten Dennis

 

Google spreekt van een gemiddelde CPC omdat niet jouw bod wordt afgerekend, maar er wordt gekeken wat jouw concurrent betaalt en als jouw bod daarboven zit betaal jij 1 cent boven de concurrent. Bv. concurrent heeft 0.20 per click in gesteld en jij 0.30 dan betaal jij 0.21 als er op je adv. geklikt wordt. Er is verder geen relatie met je standaard bod. Dat staat er alleen voor het geval je voor dat zoekwoord geen cpc hebt ingesteld. Maar dat heb je blijkbaar wel gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Beste Adwordsgoeroe's

 

Kennen jullie de functie kwaliteitsscore al? Het is namelijk niet zo dat Google alleen kijkt naar een CTR en een CPC. Google wil namelijk ook dat de relevantie van de pagina achter de Ad aantrekkelijk is voor haar gebruiker! Je moet er dus voor zorgen dat je "landingspagina" in orde is! Jouw positie in Google wordt dus bepaald door 3 dingen, die allen even zwaar wegen, namelijk: CTR x CPC x Relevantie (kwaliteitsscore). Als jouw relevantie hoger is dan die van je concurrent, dan hoef je dus minder te betalen om hoger te komen! Als je hoger komt, zal automatisch je Clicktrough verbeteren, waardoor je "nog" hoger komt te staan! Je CPC kan dus opnieuw omlaag!

 

Zorg er ook altijd voor dat je meerdere tekstads tegelijk hebt draaien! Hierdoor kun je minderscorende uit zetten! Voeg dan weer direct een nieuwe toe, zodat je (na een periode van ongeveer een week) weer kunt optimaliseren!

 

Probeer deze ad eens:

 

Jouw Product

Ben jij op zoek naar "jouw product"

dan vind je hier de goed...

Uwsite.nl

 

 

de 3puntjes (...) wekken het gevoel om verder te lezen! De clicktrough zal zeker omhoog gaan!

 

Wes

Link naar reactie
  • 0

Ik hanteer zelf een verkorte AIDA, eigenlijk eerder ADA omdat de interesse met de zoekopdracht al tot uiting wordt gebracht.

 

Dus een titel waar het specifieke zoekwoord in voorkomt (dmv. {KeyWord: alt. titel} ) of een veelgebruikt en populair zoekwoord. Dit werkt zeker niet altijd, zie dit plaatje:

 

zoekmachinemarketing.gif

 

Dan een korte tekst waar je je boodschap krachtig vermeldt en je USP belicht.Dan een afsluiting met een stukje tekst dat stimuleerd tot het ondernemen van actie: Download nu onze brochure, Nu bestellen morgen in huis, boek nu voordelig, vraag direct aan, nu gratis verzending.

Link naar reactie
  • 0

Dit heeft te maken met de huidige biedingen op dit zoekwoord. Populaire zoekwoorden hebben een hoog stap-in-bedrag dan minder populaire...

 

Edit: ik had niet goed gelezen dat het over hetzelfde zoekwoord gaat... hetzelfde verhaal gaat op, maar de verschillen zijn wel erg groot... misschien een fout in het systeem... Misschien Google mailen?

Link naar reactie
  • 0

Dit heeft te maken met de huidige biedingen op dit zoekwoord. Populaire zoekwoorden hebben een hoog stap-in-bedrag dan minder populaire...

 

Edit: ik had niet goed gelezen dat het over hetzelfde zoekwoord gaat... hetzelfde verhaal gaat op, maar de verschillen zijn wel erg groot... misschien een fout in het systeem... Misschien Google mailen?

jah idd, geen gek idee, maar voor het woord "cholesterol" bijvoorbeeld betaalde ik gister nog 30 cent en nu moet ik minimaal 4 euro bieden... Dat vind ik raar en vroeg me dus ook af of het "normaal" is...

Link naar reactie
  • 0

Het kan zijn dat een stel fanatieke adverteerders zo'n hoog maximaal bod heeft ingesteld, gekoppeld aan instellingen met betrekking op het moment van display. Dus alleen op doordeweekse avonden tussen 18.00 en 00.00 ofzo. Dit kan tijdelijk een hogere klikprijs veroorzaken, maar het lijkt me niet waarschijnlijk eigenlijk.

 

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die zulke sterke fluctuaties op meer aannemelijker wijze weten te verklaren. :)

Link naar reactie
  • 0

De fluctuatie komt voornamelijk als je irrelevante of minder geschikte trefwoorden gekozen hebt. Je krijgt dan in het begin "de kans" om laag te bieden, waarna je kwaliteit bepaald wordt. Dan zul je zien dat hij 23 cent geeft, en vervolgens bij blijvende slechte kwaliteit in sommige gevallen idd 4 euro.

Dus andere woorden selecteren en je campagne verder toespitsen, zo specifiek en concreet mogelijk maken, zouden het probleem grotendeels op moeten lossen.

Link naar reactie
  • 0

Ik had een vraagje over Google Analystics eigenlijk. Ik heb namelijk de laatste paar dagen last van een "weigeringspercentage" van 100%. Nu is het echter zo dat ik, mijn familie en een aantal vrienden die ik heb gevraagd, gewoon op de site kunnen komen. Google had ik gevraagd antwoord te geven, maar ik krijg antwoorden waar ik niets aan heb dus na het weekend kunnen ze mijn vraag weer behandelen. Is er tot die tijd misschien iemand die mij verder kan helpen? Bij Lycos, de hoster is namelijk niets bekend als het gaat om storingen ofzo, dat heb ik al nagebeld.

 

Het gaat om de url; http://zakelijk.gewichtsconsulent.info dat dit weigeringspercentage geeft. En weet iemand hoe dat wordt vastgesteld?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.