• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Enkel Google adwords gebruiken als reclame middel is m.i. met andere woorden hetzelfde als wanhopig met een schroevendraaier een gat in een muur proberen te maken. Het werkt wel, maar je kunt beter een boor gebruiken.

 

En welk reclamemiddel is dan de boor?

 

Ik waag een gokje: een goed uitgedachte combinatie van offline en online marketing waarbij de online marketing niet wordt beperkt tot google adwords maar er tevens aandacht wordt besteed aan het gehele web 2.0 verhaal.

 

En ben ik door voor de wasmachine......? (ehh de boor) ;D

Link naar reactie
  • 1

 

Ik waag een gokje: een goed uitgedachte combinatie van offline en online marketing waarbij de online marketing niet wordt beperkt tot google adwords maar er tevens aandacht wordt besteed aan het gehele web 2.0 verhaal.

 

En ben ik door voor de wasmachine......? (ehh de boor) ;D

 

Bijna ;)

 

Web 2.0 is voor mij namelijk een zelfde paradox. Ik zal proberen uitteleggen;

 

Je hebt binnen online marketing volgens mijn theorie een aantal niveaus namelijk:

 

- Response (puur gericht op directe sales)

- Lead generatie (gericht op een langere termijn relatie met een klant of prospect)

- Branding (slechts één doel, namelijk naamsbekendheid opbouwen)

 

Er bestaan ook grofweg drie afreken modellen op internet;

 

- CPA (cost per action)

- CPC (cost per click)

- CPM (cost per mile)

 

Als je product of dienst begint te verkopen moet je ervoor zorgen dat je online bestedingen voornamelijk bestaan uit CPA, immers op deze manier kun je in je kostprijs uitgaan van vaste kosten (de CPA vergoeding)

 

Je kunt hiebij denken aan bijvoorbeeld één van de affiliate netwerken zoals M4N, Tradetracker of Daisycon.

 

Zodra je weet wat de zgn ECPC (effectieve cpc) is via deze netwerken (de totale kosten die je kwijt bent gedeeld door het aantal clicks wat de netwerken aan jou hebben aangeleverd) kun je een niveau bijschakelen namelijk CPC.

 

Dit kan eventueel adwords zijn wat je hiervoor inschakeld maar dit hoeft niet. Er zijn partijen zoals Clickdistrict waar je op basis van CPC op Nederlands grootste websites kunt adverteren met een banner (denk aan Telegraaf.nl, Nu.nl, Marktplaats.nl) Zaak is om de CPC op deze netwerken nooit hoger te laten zijn dan de ECPC uit de affiliate netwerken.

 

Pas op het moment dat je een grote branding campagne gaat voeren is het interresant om te gaan adverteren op basis van CPM. Hierbij is het niet duidelijk in geld uit te drukken wat een impressie of signaal van bestaan die je afgeeft aan een consument of prospect moet kosten.

 

Nu ik mijn verhaal teruglees kan ik mezelf voorstellen dat het kan overkomen als abracadabra maar ik probeer ermee aantegeven dat ook de uitvoering van online marketing net zoals offline marketing moet uitgaan van het doel en niet het middel.

 

Vragen? Dan hoor ik het graag ;)

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
  • 0

@ Dellamar, thanks! Super interessante materie he! Zodra we een beetje gesettled zijn met onze nieuwe webwinkel ga ik hier mee aan de slag. Nu even geen tijd voor door de praktische activiteiten die nu eerst af moeten.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit nu al een tijdje met een kleine kwestie betreffende adwords waarvan ik het antwoord maar niet kan vinden op internet. (Misschien verkeerde zoekwoorden?)

 

Het probleem:

Voor mijn vader regel ik wat adwords zaken voor zijn verhuisbedrijf, als zoektermen gebruiken we dan:

 

verhuizen plaatsx

verhuizen plaatsy

 

En zo hebben we al een mooi lijstje bij elkaar! Als de advertentie verschijnt zie je onze algemene advertentie:

 

Verhuisbedrijfnaam

Wat reclame

Nog meer reclame

 

Is het nu ook mogelijk dat ik inplaats van de verhuisbedrijfsnaam het zoekwoord als bovenste kopje heb? Of moet ik dan voor elk zoekwoord een nieuwe campagne beginnen?

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie
  • 0

Is het nu ook mogelijk dat ik inplaats van de verhuisbedrijfsnaam het zoekwoord als bovenste kopje heb? Of moet ik dan voor elk zoekwoord een nieuwe campagne beginnen?

 

Dit is zeker mogelijk. Gebruik in de advertentietekst {keyword} en de gebruikte zoekterm zal in de advertentie verschijnen. Als je in Google op "keyword insertion" zoekt kun je er meer over vinden.

 

Succes!

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met adwords is dat je puur moet kijken naar de conversie en niet naar het aantal kliks. Zet naast de pluspunten ook informatie over hét beslissingscriterium van je klant (vaak de prijs). Surfers die het product bij voorbaat al te duur vinden zullen dan niet op je advertentie klikken. Mijn ervaring met een hoop e-marketing bedrijven is dat zij juist streven naar de kliks en veel minder naar de conversie. De lage conversie wijten zij dan weer aan de landingspagina die niet in orde zou zijn. Blijf dus meedenken met de partners, ook bij het uitbesteden van de adwords.

Het grootste nadeel van Adwords is dat elke klik geld kost. Afhankelijk van het onderwerp (en andere zaken) kan dat stevig oplopen. Als men d.m.v. zeer duidelijke advertenties Adwords bezoekers verkrijgt, is het dan aan de eigenaar om eventueel aanpassingen door te voeren op de website. Het is dus niet zo dat men een Adwords campagne opzet en dat dan alles vanzelf gaat.

 

Als ex-werknemer van een Google AdWords Qualified bedrijf wil ik het een en ander uitleggen aan zij die dat willen uitbesteden.

 

Bij uitbesteden moet men rekenen op een maandelijks bedrag van 500-1000 Euro (of hoger), afhankelijk van het onderwerp en wat men afgesproken heeft met de beheerder: vast bedrag of per klik. Een Google AdWords Qualified bedrijf zit met personeel, verkoopmensen, en andere kosten. 'Google AdWords Qualified' betekent dat men veel campagnes heeft lopen en dat men maandelijks vanaf een bepaald bedrag besteed. Ondanks de hoge maandelijkse bedragen is het niet zo dat men hiermee veel winst maakt. In het bedrijf waar ik toen voor werkte koste ik evenveel als de omzet van 2-3 adwords campagnes. De winst werd wel behaald uit de extra diensten die aan dezelfde klant geleverd kunnen worden. zo kan deze een nieuwe website wensen, of een professionele analyse,...

 

Welke fout zie ik vaak voorkomen bij klanten toen? Sommige klanten houden zich koppig vast aan hun eigen trefwoorden, ondanks dat dit niet de juiste bezoekers zal opleveren. Het resultaat kan dan zijn dat als Google Adwords merkt dat niemand op jouw advertentie klikt voor een bepaald trefwoord (in verhouding met de views), het systeem de betreffende advertentie niet meer laat verschijnen en het bedrag voor jou ook omhoog gaat. Google wil in de eeste plaats enkel reclame die hen ook kliks en zo geld opbrengt.

 

Als Adsense publisher (ik lever bezoekers aan klanten van Google Adwords) pas ik ook hetzelfde toe. Als ik een advertentie opmerk die niet aansluit op het onderwerp, dan zal dit mij bijna niets opbrengen. Ik blokkeer dan deze adverteerder in mijn Adsense panel.

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn huidige afstudeerstagebedrijf heb ik ook een tijdje AdWords geprobeerd. We merkten wel dat van het aantal keer dat je wordt getoond er maar heel weinig mensen op je advertentie klikken. Het goede nieuws is wel dat we weten dat er zeker 1 persoon is geweest die door Google AdWords een opdracht bij ons heeft neergelegd. Toch weer een goede besteding. Wij zijn er helaas niet mee verder gegaan omdat de klikken in onze branche (reclame) nogal duur waren. Per klik betaalden we gemiddeld ongeveer 70 cent.

 

Je kunt wel via Google Analytics nog veel meer met AdWords maar hoe dat zit weet ik niet helemaal.

Zorg dat de landingspagina goed aansluit bij het gekozen trefwoord. Google Adwords controleert deze namelijk op relevantie, en als het een lage score krijgt zal de prijs per klik stijgen.

Bedrijven die zich met Adwords bezighouden gebruiken binnenpagina's om de relevantie te verhogen.

 

Kies verder voor de alternatieven van het hoofdtrefwoord.

Link naar reactie
  • 0

Adwords,

 

Is na mijn idee op het moment het beste programma om je webshop/site te promoten. Het KOST veel centjes, laat dat duidelijk zijn.

 

Wil je weinig geld uitgeven dan moet je kijken in analytics naar je google organic en de SEO goed bijwerken.

 

Het belangrijkste is:

* Goede pagerank realiseren

* Content met de juiste woorden en interne links

* Goede titels gebruiken (niet als info, wie ben ik, ) bij ons is bv snurk nieuws ipv nieuws

* sitemap niet te vergeten

 

Uiteraard zijn er nog veel meer tips, maar begin hier maar mee.

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie
  • 0

Beste Thomas,

 

Je post in een topic over Adwords, waarna je tips/opmerkingen geeft over SEO dat in het geheel losstaat van adwords.

 

Dit soort tips kun je kwijt in het daarvoor bestemde SEO-topic, niet hier

 

Waarom is adwords volgens jou het beste promotiemiddel trouwens cq. wat versta je onder 'beste'

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de mensen die gebruik maken van Adwords aanraden om ook eens Marktplaats Admarkt te denken. Ik gebruik het en de clicks zijn goedkoper dan Adwords. Wel is het een 2-traps-raket want je betaalt voor clicks naar je advertentie en niet voor clicks naar je site. Google er maar eens naar en informeer jezelf...

Succes!

"Vliegers stijgen het hoogst als ze tegen de wind in gaan." W. Churchill

Blog: Making money on internet

Twitter: @haas2

Link naar reactie
  • 0

ik adverteer zowel op marktplaats als google adwords bij marktplaats betaal ik nu € 0,04 per clik en google adwords €1,35 per click voor een voor mij relevant woord . dus ik ben het eens met bovenstaande conclusie.plus krijgt bij marktplaats een link naar bedrijfspagina .

 

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
  • 0

Welnu, ook mijn ervaring met Google Add's. Ik block ze in mijn browser, net als die akelige Glimmers. Het surfen wordt 5x zo snel als je van die Add's af bent. Maar ja, ik heb ook niet zo'n zin om me helemaal aan Google over te leveren.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Twee vragen:

 

[*]voor welke bedrijfsdoelstellingen leent adwords zich het beste?

 

[*]wanneer en in welke vorm is adwords een geschikt middel voor het opbouwen van naamsbekendheid?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Twee vragen:

 

[*]voor welke bedrijfsdoelstellingen leent adwords zich het beste?

 

[*]wanneer en in welke vorm is adwords een geschikt middel voor het opbouwen van naamsbekendheid?

 

Zou jij toch eigenlijk moeten weten, als ik naar je bedrijf kijk ;)

Link naar reactie
  • -1

mensen, een vraagje; sinds halverwege maart kan ik niet meer zien

wat de respons is op mijn adwordscampagnes in analatics. is er iets verandert?

heb ik iets uitgezet of hebben meer mensen dit probleem? bijna alles is nu

direct bezoek.

alvast bedankt.

 

ps irritante rectangle trouwens hiernaast het invulscherm die je niet weg kunt drukken

www.beleggingsassistent.nl

Link naar reactie
  • 1

 

Er bestaan ook grofweg drie afreken modellen op internet;

- CPA (cost per action)

- CPC (cost per click)

- CPM (cost per mile)

 

Als je product of dienst begint te verkopen moet je ervoor zorgen dat je online bestedingen voornamelijk bestaan uit CPA, immers op deze manier kun je in je kostprijs uitgaan van vaste kosten (de CPA vergoeding) Je kunt hiebij denken aan bijvoorbeeld één van de affiliate netwerken zoals M4N, Tradetracker of Daisycon.

 

Zodra je weet wat de zgn ECPC (effectieve cpc) is via deze netwerken (de totale kosten die je kwijt bent gedeeld door het aantal clicks wat de netwerken aan jou hebben aangeleverd) kun je een niveau bijschakelen namelijk CPC.

 

Dit kan eventueel adwords zijn wat je hiervoor inschakeld maar dit hoeft niet. Er zijn partijen zoals Clickdistrict waar je op basis van CPC op Nederlands grootste websites kunt adverteren met een banner (denk aan Telegraaf.nl, Nu.nl, Marktplaats.nl) Zaak is om de CPC op deze netwerken nooit hoger te laten zijn dan de ECPC uit de affiliate netwerken.

 

 

 

Beste Dellamar,

 

Interessante aanpak om de maximale kosten van een nieuwe klant via een Google AdWords campagne te bepalen.

 

Waar wij in praktijk vaak tegenaan lopen, is dat veel webwinkels eigenlijk geen goed idee hebben wat een nieuwe klant via AdWords nu echt waard is voor hen (= hetgeen ze maximaal kunnen betalen voor een nieuwe klant om er winst op te maken). Hieronder een aantal veel voorkomende fouten:

 

Geen onderscheid naar product

Wij krijgen regelmatig de opdracht om klanten bij webwinkels aan te brengen voor een vaste prijs, zeg maximaal 15 euro per klant. Hierbij wordt er volledig aan voorbij gegaan dat sommige producten veel meer marge opleveren dan andere. Zeker met een gevarieerd assortiment is het daarom van groot belang om verschillende CPA-bedragen per product te hanteren (of een percentage van de orderwaarde).

 

Focus op productwaarde i.p.v. klantwaarde

Veel webwinkels gaan bij het bepalen van hun CPA-bedrag alleen uit van de directe omzet/winst die een verkocht product hen oplevert. Men houdt geen rekening met cross-sell en terugkerende klanten. Hierdoor kan een te lage waarde aan een nieuwe klant toegekend worden. Als de concurrentie dit wel correct doet, kan men onnodig overboden worden in AdWords. Om dit te voorkomen, is het van belang om de totale lifetime value van een nieuwe klant te kennen.

 

Wel/niet adverteren op bedrijfsnaam

Het maakt een groot verschil of wel of niet geadverteerd wordt op de naam van de webwinkel. Iemand die de naam van de webwinkel in Google intoetst, was met of zonder advertentie veelal toch wel op de site van de winkel terechtgekomen. Daar bovenop is de kans dat deze persoon een transactie doet vele malen groter dan iemand die alleen op een generieke productnaam zocht. Het is daarom verstandig om een (veel) lager CPA-bedrag toe te kennen aan transacties op bedrijfsnaam-zoekwoorden.

 

Geen onderscheid naar geografie

Voor webwinkels met zware producten en een eigen bezorgdienst, maakt de locatie van de koper vaak nogal wat uit. Als er geen bezorgkosten in rekening gebracht worden, leveren klanten uit de eigen regio meer op dan klanten van verder weg. Als bezorgkosten wel doorberekend worden, zullen bezoekers van verder weg minder snel een transactie doen. Met behulp van geo targetting in AdWords kunnen verschillende campagnes ingericht worden voor verschillende regio's met verschillende CPA-bedragen.

 

Ik hoop dat ik hiermee heb kunnen laten zien dat een succesvolle CPA campagne altijd een combinatie is van goede marketing en (financieel) inzicht in uw klanten.

 

Veel succes,

 

Robbert

Expand Online

 

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Geen onderscheid naar geografie

Voor webwinkels met zware producten en een eigen bezorgdienst, maakt de locatie van de koper vaak nogal wat uit. Als er geen bezorgkosten in rekening gebracht worden, leveren klanten uit de eigen regio meer op dan klanten van verder weg. Als bezorgkosten wel doorberekend worden, zullen bezoekers van verder weg minder snel een transactie doen. Met behulp van geo targetting in AdWords kunnen verschillende campagnes ingericht worden voor verschillende regio's met verschillende CPA-bedragen.

 

Hallo Robert,

 

Daar ben ik het niet mee eens,volgens mij moet je dat per branche en aangeboden produkt toch iets nuanceren.

Uit eigen ervaring weet ik dat 90% van onze omzet (zware ''duurdere'' consumptie goederen)via de website buiten de regio wordt behaald ondanks de bezorgkosten van € 40,-

Het maakt uiteraard nogal een verschil of een bedrijf centraal is gevestigd in het midden van het land of in bijv Groningen,het marktgebied aan potentïele klanten (ook qua inwonersaantallen) is traditioneel in het midden van het land groter dan in bijv Groningen

Een goede webshop in combinatie met een goede produkt/prijsverhouding neemt juist de geografische barriere weg vooral in een relatief klein land als Nederland

 

Een geo targetting met adwords voor een webshop heeft meer zin als je met zware consumptie goederen die niet als pakketpost kunnen worden verstuurd ook in grotere Europese landen actief bent met online advertising,dan gaan de bezorgkosten nml wel een rol van betekenis spelen

Geo targetting met adwords in Nederland heeft alleen zin als je een speciaal produkt of dienst verkoopt welke niet in alle provincies of landsdelen te verkopen zal zijn.

´´Ajax sjaals in Zuid Holland zullen waarschijnlijk geen doorslaand succes worden´´

 

vriendelijke groet,

albert

Link naar reactie
  • 0

...

 

Daar ben ik het niet mee eens,volgens mij moet je dat per branche en aangeboden produkt toch iets nuanceren.

Uit eigen ervaring weet ik dat 90% van onze omzet (zware ''duurdere'' consumptie goederen) via de website buiten de regio wordt behaald ondanks de bezorgkosten van € 40,-

...

 

 

Hi Albert,

 

Interessant voorbeeld. Eens dat de locatie van het magazijn van belang is. Daarnaast spelen denk ik de productcategorie (standaard merkproducten of niet?) en (prijs)concurrentie een grote rol. Om welke producten gaat het hier?

 

Groeten,

 

Robbert

 

PS Ik denk overigens dat iemand uit Zuid-Holland die actief zoekt naar Ajax sjaals juist wel interesse heeft! :)

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • -1

Twee vragen:

 

[*]voor welke bedrijfsdoelstellingen leent adwords zich het beste?

 

[*]wanneer en in welke vorm is adwords een geschikt middel voor het opbouwen van naamsbekendheid?

 

Zou jij toch eigenlijk moeten weten, als ik naar je bedrijf kijk ;)

;D

 

edit: ??? Ik krijg een 'kneus' omdat ik geen 'reus' geef omwille van een grappige post? Zijn deze niet voorbehouden aan nuttige bijdrages, waar je iets aan hebt? Jammer dit...

Link naar reactie
  • 0

ik heb wat adwords vraagjes. Op dit moment weet ik echt helemaal niets van adwords af. dus ik ben allereerst op zoek naar een website waar ik de basis principes van e-marketing en/of adwords kan vinden.

 

Met die basiskennis hoop ik dan aan de slag te kunnen met zo'n 75 EUR coupon die we hebben ontvangen.

En over die coupons gaat mijn 2e vraag. We hebben nu 1 coupon van 75 EUR en eentje van 50 EUR. 1 staat volgens mij persoonlijk op onze bedrijfsnaam, de ander lijkt me gewoon algemeen. Kan ik nu beide coupons gebruiken voor ons bedrijf en dus met 125 EUR aan adwords tegoed starten?

 

Verder staat er ook een vervaldatum (inwisselbaar tot) op. als dat bijv. 30-09-2009 is, dan heb ik toch tot die datum om het tegoed op onze adwords account te zetten?

(niet dat ik het voor die datum allemaal op moet maken?!?!)

Link naar reactie
  • 0

Hi all,

 

Mijn eerste bericht als forumlid. Waarschijnlijk niet echt gebruikelijk hier om direct een discussie te stappen of deze aan te wakkeren, maar kon het even niet laten. ;)

 

Ik verbaas me elke dag weer hoeveel ondernemers Google adwords toch als "de heilige graal" op het gebied van online advertising zien. Dit is namelijk volkomen onterecht! Eens, de resultaten zijn meetbaar en daardoor goed stuurbaar maar ieder marketing instrument heeft een eigen functie. Enkel Google adwords gebruiken als reclame middel is m.i. met andere woorden hetzelfde als wanhopig met een schroevendraaier een gat in een muur proberen te maken. Het werkt wel, maar je kunt beter een boor gebruiken.

 

Google adwords bestaat aan de andere kant (helaas) bij de gratie van deze ondernemers en speelt hier slim op in. Is het iemand bijvoorbeeld wel eens opgevallen dat hoe meer er aan Google wordt uitgegeven, hoe hoger de advertentie door Google zal worden vertoond?

 

 

 

Beste Dellamar,

 

Laat ik voorop stellen dat je gelijk hebt dat een geintegreerde cross-medial promotiemix absoluut de voorkeur heeft.

Toch kan je genoeg "kleine sites" opzetten met puur en alleen Adwords. Alles bij elkaar opgeteld, verdien je bakken met geld.

Dat is een ondernemingsstrategie die prima valide is, waar genoeg geld mee verdiend kan worden. Het gaat bij die sites alleen om direct sales en niet meer.

 

Maaarrrr... de meeste ondernemingen/websites willen ook naam opbouwen, hun marktaandeel stelselmatig proberen te verhogen etc etc en dan is adwords niet genoeg.

 

 

Bijna ;)

 

Web 2.0 is voor mij namelijk een zelfde paradox. Ik zal proberen uitteleggen;

 

Je hebt binnen online marketing volgens mijn theorie een aantal niveaus namelijk:

 

- Response (puur gericht op directe sales)

- Lead generatie (gericht op een langere termijn relatie met een klant of prospect)

- Branding (slechts één doel, namelijk naamsbekendheid opbouwen)

 

Er bestaan ook grofweg drie afreken modellen op internet;

 

- CPA (cost per action)

- CPC (cost per click)

- CPM (cost per mile)

 

Als je product of dienst begint te verkopen moet je ervoor zorgen dat je online bestedingen voornamelijk bestaan uit CPA, immers op deze manier kun je in je kostprijs uitgaan van vaste kosten (de CPA vergoeding)

 

Je kunt hiebij denken aan bijvoorbeeld één van de affiliate netwerken zoals M4N, Tradetracker of Daisycon.

 

Zodra je weet wat de zgn ECPC (effectieve cpc) is via deze netwerken (de totale kosten die je kwijt bent gedeeld door het aantal clicks wat de netwerken aan jou hebben aangeleverd) kun je een niveau bijschakelen namelijk CPC.

 

Dit kan eventueel adwords zijn wat je hiervoor inschakeld maar dit hoeft niet. Er zijn partijen zoals Clickdistrict waar je op basis van CPC op Nederlands grootste websites kunt adverteren met een banner (denk aan Telegraaf.nl, Nu.nl, Marktplaats.nl) Zaak is om de CPC op deze netwerken nooit hoger te laten zijn dan de ECPC uit de affiliate netwerken.

 

Pas op het moment dat je een grote branding campagne gaat voeren is het interresant om te gaan adverteren op basis van CPM. Hierbij is het niet duidelijk in geld uit te drukken wat een impressie of signaal van bestaan die je afgeeft aan een consument of prospect moet kosten.

 

Nu ik mijn verhaal teruglees kan ik mezelf voorstellen dat het kan overkomen als abracadabra maar ik probeer ermee aantegeven dat ook de uitvoering van online marketing net zoals offline marketing moet uitgaan van het doel en niet het middel.

 

Vragen? Dan hoor ik het graag ;)

 

Dat is een leuk uitgedachte theorie, maar m.i. vrij nutteloos! :) Aan de oppervlakte lijkt het een leuke strategie die je goed kan toepassen. Duik je wat verder de marketing in, dan zie je dat dit misschien werkt (maar dan geluk is).

 

Het gedrag van consumenten die via de zoekmachine zoeken en via affiliate sites naar je site toe komen is niet te vergelijken.

Ten eerste zijn veel (niet alle!) affiliate sites bagger (GPT sites (klik om geld te verdienen), en andere meuk die je statistieken aardig vernaggelen). Waardoor je ecpc laag wordt.

 

Aan de andere kant kan een kwaliteit-affiliate site bijvoorbeeld een goede recensie over je product en/of website geven, waardoor het beeld van jouw site/product veel hoger kan liggen wanneer de bezoekers via deze affiliate site op jouw site komen. (hierdoor stijgt je ecpc omdat je succespercentage hoger zal liggen).

 

Daarnaast kan je in adwords niet 1 generiek bod hebben. Je merknaam, specifieke zoekwoorden (long tail) en koopintentie zoekwoorden (i.c.m. kopen, bestellen) zullen een hoger bod krijgen dan algemene zoekwoorden. Om nog maar niet te spreken van het verschil in biedingen tussen breed/zinsdeel en exact.

 

Hetzelfde natuurlijk voor cpc adverteren d.m.v. banners op andere sites. Deze mensen reageren totaal anders (push) dan via een zoekmachine (pull).

 

 

Avelache: Zover ik weet kan je maar 1 coupon gebruiken. Je hebt tot 30-09 om de coupon in te voeren in adwords. Daarna kan je het op je eigen tempo opmaken (afaik... ik maak niet zo veel gebruik van couponnen :)).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.