• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We hebben een half jaar een campagne gevoerd met professionele ondersteuning. Campagne leverde wel het nodige bezoek aan de site op, alleen niet van klanten. We hebben een assessmentbureau en werden door de campagne alleen maar bezocht door mensen die een assessment moesten ondergaan. :(

www.impactgroep.nl

Link naar reactie
  • 0

Zijn er ook al mensen die gebruik maken van Re-Marketing op het Google Content Network?

Onze marketingjongens kwamen daar een maand of wat geleden mee en ze zijn nu bezig met het opzetten van campagnes dmv. Re-Marketing. Ik ben benieuwd of het zo effectief is als ze mij wijsgemaakt hebben. Iemand hier al ervaringen?

Link naar reactie
  • 0

Ja! Heel erg enthousiast over het idee, maar ik zou voorlopig even de kat uit de boom kijken voor grote projecten. Een keer 100 euro in investeren als je zelf voldoende kennis hebt is natuurlijk leuk, maar er zijn verschillende van dit soort programma's te vinden op internet en de ervaringen zijn wisselend. Google Analytics is ook nog niet zo ver dat je hiermee effectief resultaat kunt meten volgens mij (of dat moet inmiddels veranderd zijn).

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan je bij Google Adwords ook de conversie ratio bekijken als je deze activeert in je statistieken. Ik heb me daar nog niet doorheen geploeterd maar de mogelijkheid is er wel. Mijn eerst campagne loopt nu trouwens een paar dagen op een aantal populaire zoekwoorden die relevant zijn voor mijn winkel en trekt vooral dus nieuwe bezoekers aan. Tot nu toe nog geen klanten maar het is verfrissend om het wijzigings percentage weer te zien stijgen.

Link naar reactie
  • 0

Wouter, om even in te gaan op Re-marketing. Het lijkt me heel effectief. Als ik lees wat er op hun site staat wat betreft de hogere conversie van terugkerende bezoekers oftewel bezoekers die in eerste instantie al geïnteresseerd waren maar de eerste keer toch nog niet tot een aankoop zijn overgegaan en wellicht een tweede keer wel, dan klinkt dat eigenlijk heel logisch.

 

Wellicht dat ze bij een tweede impuls wel tot een aankoop overgaan omdat ze al vertrouwd zijn met de site. Begrijp ik nou goed dat re-marketing alleen via externe bedrijven worden aangeboden en nog niet binnen google adwords? Ik ben het daar nog niet tegengekomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan je bij Google Adwords ook de conversie ratio bekijken als je deze activeert in je statistieken. Ik heb me daar nog niet doorheen geploeterd maar de mogelijkheid is er wel.

Dat is zeker mogelijk en doe ik ook eigenlijk altijd wanneer dat mogelijk is. Het gaat mij er echter om dat ik graag meet wat de effecten van een campagnewijziging zijn. Remarketing is daar een voorbeeld van: als ik zoiets implementeer wil ik graag weten of je ook echt drop-outs alsnog tot kopen brengt. Een gevaar is bijvoorbeeld dat je klanten oppikt die anders ook wel alsnog tot koop waren overgegaan en deze tot je successen rekent. Dat wordt weer een uurtje spelen met de geavanceerde rapporten ;)

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • -1

Richt je op de organische resultaten van Google ipv Adwords. Uit meerdere studies is aangetoond dat er veel meer op organische resultaten wordt geklikt. Daarnaast is het gratis.

 

Alvast 10 tips:

Grootste struikelblok:javascriptnavigatiemenu's. Bij gebruik van deze techniek kunnen zoekmachines de pagina's niet optimaal indexeren.

Gebruik geen lange parameters, dit zijn lange webadressen met daarin allerlei parameters (tekens). Met korte parameters hou je de aandacht van zoekmachines langer vast.

Gebruik een sitemap.Zoekmachines indexeren alleen pagina's die ze kennen. Zorg er dus voor dat elke pagina op de een of ander manier met de rest verbonden is. Er mogen dus geen loshangende pagina's zijn. Het gebruik van een sitemap is een van de beste manieren om daarvoor te zorgen.

Maak goede content; een robot (of spider) moet de site goed kunnen 'lezen' voordat deze kan worden opgenomen in de index van een zoekmachine. Zorg er dus voor dat de website goed leesbaar is.

Gebruik alleen redirects als het niet anders kan. Redirects worden doorgaans gebruikt om website bezoekers die een oude pagina opvragen door te sturen naar de nieuwe pagina. Deze doorverwijzing betekent sowieso een extra stap voor een zoekmachine spider, dus een extra kans om af te haken. Daarnaast kan een verkeerd uitgevoerde redirect er direct voor zorgen dat een spider afhaakt en de pagina dus niet gezien wordt door zoekmachines.

Gebruik geen frames. Pagina's opgebouwd uit frames zijn voor zoekmachines moeilijk te doorgronden.

Voorkom het gebruik van id's in url's; Zoekmachines hebben problemen met parameters met daar in =id in =url omdat dit vaak waarden zijn die veranderen per websitebezoek.

Gebruik goede titels voor uw pagina; zoekmachines tonen de titel namelijk als linktekst bij de zoekresultaten.

Spreek de taal van de gebruiker. Het heeft weinig zin om uw website te optimaliseren voor termen als uw doelgroep iets heel anders gebruikt. Ga niet alleen uit van uw intuitie, maar brainstorm met anderen, het liefst met uw doelgroep zelf.

Maak altijd een website die bedoeld is voor gebruikers; zoekmachines zullen de website dan vaker vanzelf vinden.

 

 

Goog luck!

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Ik ben zelf enorm lang bezig geweest naast naar hoe het best mijn adwords campagne aan te pakken. Ik ben een groot aantal artikelen tegengekomen maar eentje specifiek heeft mij behoorlijk op weg geholpen. Ik hoop dat het jullie ook verder helpt.

 

Het artikel behandelt de belangrijkste facetten en is hier te lezen: [linkspam verwijderd, betreffende website staat volgens sidn op jouw naam.....]

 

ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als er nog andere artikels zijn die zeer interessant zou ik dat graag horen!

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Ik ben zelf enorm lang bezig geweest naast naar hoe het best mijn adwords campagne aan te pakken. Ik ben een groot aantal artikelen tegengekomen maar eentje specifiek heeft mij behoorlijk op weg geholpen. Ik hoop dat het jullie ook verder helpt.

 

Het artikel behandelt de belangrijkste facetten en is hier te lezen: [linspam verwijderd]

 

ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als er nog andere artikels zijn die zeer interessant zou ik dat graag horen!

 

Groet,

 

Edwin

 

Is wel heel toevallig geweest dat je die tegenkwam of niet?

 

Je schrijft het artikel zelf, plaatst hem op je eigen weblog en vervolgens zeg je hier dat je hem "bent tegengekomen"

 

Beetje jammer

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig mijn homepage te schrijven. SEO vind ik erg interesant, maar nog ingewikkeld. Zouden jullie mij adviseren veel in google gezochte woorden te verwerken in mijn tekst, of woorden waarop mensen minder vaak zoeken maar waarop ook maar weinig concurentie is?

 

Ik hoorde al dat een lange tekst goed is voor zoekmachines maar niet echt voor de klanten.

 

Mijn site is nog onbekend, en ik heb nog maar weinig bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je in dit topic kunt lezen, raad ik je aan om teksten te schrijven die goed te lezen zijn voor bezoekers. De bezoekers moeten conversies maken, en niet Google. Als je teksten niet goed lopen / te lezen zijn, dan haken je bezoekers af.

 

Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik zoekwoorden opnemen waar minder op gezocht wordt, en minder concurrentie voor is. Als je als nieuwe website gaat richten op zoekwoorden waar al veel concurrentie voor is, zal het erg moeilijk woorden om hoog te scoren. Als je op pagina 2 staat van google, tel je bijna niet mee.

 

SEO is niet heel ingewikkeld, maar ook weer wel. Aantal tips die eenvoudig zijn, en dan kun je, als je het goed aanpakt vrij hoog scoren:

- Schrijf teksten voor je bezoekers, niet voor google.

- Maak een sitemap aan met daarin alle pagina's

- Voorkom duplicate content

- Zorg dat elke pagina een eigen titel, description, keywords heeft

- Zorg voor een duidelijke url,met steekwoorden in de url, die voor die pagina belangrijk zijn (zonder te veel parameters)

- Zorg voor backlinks naar je pagina, probeer zo min mogelijk links te ruilen, want die zijn niet veel waard (over het algemeen). Zorg wel dat de links vanaf relevante pagina's komen.

- Gebruik social marketing (linked-in, hyves, twitter, enz.)

- Zorg dat er niet teveel programmeer fouten in je pagina's zitten. Des te makkelijker kan google je pagina volgen.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

@Succes start: dit draadje gaat over Google Adwords, dus niet over SEO. Google Adwords gebruik je als je niet vanzelf hoog scoort in Google (of in aanvulling op).

 

Toch een kort antwoord op je vragen:

Gebruik je Google Adwords, schrijf dan voor je bezoekers. Ga je voor SEO, dan ook, waarbij je in de gaten houdt wat voor zoekmachines goed werkt. Over het algemeen geldt dat zoekmachines ook datgene waarderen wat door bezoekers gewaardeerd wordt.

 

Over de zoekwoorden: dat is een afweging. Heb je veel tijd om je site voor zoekmachines te optimaliseren, dan kun je voor moeilijker te winnen zoekwoorden gaan (met een hoger zoekvolume). Doe je alleen maar een beetje SEO optimalisatie van je pagina's, neem dan de makkelijker te winnen zoekwoorden, anders ben je kansloos.

 

Link naar reactie
  • 0

We zijn sinds enkele dagen bezig met het starten van een campagne voor onze nieuwste website. Enkel krijgen we zoekwoorden met daarin het woord "iphone" niet werkend. Zijn er mensen die weten of deze woorden alsnog gebruikt kunnen worden? Of zullen we het moeten doen met de algemene termen en zo grotendeels waardeloze bezoekers scoren?

 

Ha Matthijs,

 

Op de Adwords-site staat de volgende uitleg:

 

Hoe kan ik toestemming krijgen om een handelsmerk te gebruiken?

Om het gebruik van een handelsmerk toe te staan in bepaalde advertenties, hebben we de rechtstreekse toestemming van de eigenaar van het handelsmerk nodig (of van de contactpersoon voor handelsmerkklachten die de eigenaar heeft opgegeven). Vraag de eigenaar van het handelsmerk om toestemming te geven aan uw AdWords-account via ons online toestemmingsformulier.

 

Meer info op: http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=nl&answer=106477

Link naar reactie
  • 0

Ik zag vandaag dat een concurrent adverteert bij Adwords op onze bedrijfsnaam. Nu is onze bedrijfsnaam geen geregistreerd handelsmerk dus een klacht bij google indienen heeft niet zoveel zin.

 

Nu kan ik wel een vriendelijk briefje sturen maar vraag me af of dit veel zin heeft. Wat zouden jullie doen?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon even bellen dat je het niet echt netjes vindt.

 

Stel ze voor dat je gezellig de concurrentiestrijd kunt aangaan door maximaal te adverteren op de bedrijfs- en merknamen van de ander, of dat je als grote jongens dit soort trucjes niet gebruikt maar op eigen kracht probeert omzet te halen.

 

Op basis van hun reactie weer even nadenken over wat te doen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

We zijn sinds enkele dagen bezig met het starten van een campagne voor onze nieuwste website. Enkel krijgen we zoekwoorden met daarin het woord "iphone" niet werkend. Zijn er mensen die weten of deze woorden alsnog gebruikt kunnen worden? Of zullen we het moeten doen met de algemene termen en zo grotendeels waardeloze bezoekers scoren?

 

Ha Matthijs,

 

Op de Adwords-site staat de volgende uitleg:

 

Hoe kan ik toestemming krijgen om een handelsmerk te gebruiken?

Om het gebruik van een handelsmerk toe te staan in bepaalde advertenties, hebben we de rechtstreekse toestemming van de eigenaar van het handelsmerk nodig (of van de contactpersoon voor handelsmerkklachten die de eigenaar heeft opgegeven). Vraag de eigenaar van het handelsmerk om toestemming te geven aan uw AdWords-account via ons online toestemmingsformulier.

 

Meer info op: http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=nl&answer=106477

 

Dank, dat had ik nog niet gevonden. Heb even in het formulier gekeken en daarna zakte de moed me een beetje in mijn schoenen, morgen nog maar eens naar kijken.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Gewoon even bellen dat je het niet echt netjes vindt.

 

Stel ze voor dat je gezellig de concurrentiestrijd kunt aangaan door maximaal te adverteren op de bedrijfs- en merknamen van de ander, of dat je als grote jongens dit soort trucjes niet gebruikt maar op eigen kracht probeert omzet te halen.

 

Op basis van hun reactie weer even nadenken over wat te doen

 

Frans

 

Belletje is al niet meer nodig. De advertentie is alweer verdwenen.

 

Wat zouden de mogelijkheden nog zijn als we hadden gebeld en ze de advertentie niet wilden verwijderen?

 

Ik zag trouwens ook nog iets leuks. Concurrent adverteert op zijn eigen bedrijfsnaam bij adwords. Dus als ik de bedrijfsnaam invoer krijg ik ook zijn adwordsadvertentie te zien. Waarom zou je dat in godsnaam willen als je bij de organische zoekresultaten op 1 staat?

Link naar reactie
  • 0

Zeker weten dat je bij hen uitkomt en niet bij een concurrent? 2x valt altijd meer op natuurlijk. Verder kost het vaak niet veel omdat je toch zeer specifiek die advertenties plaatst.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zeker weten dat je bij hen uitkomt en niet bij een concurrent? 2x valt altijd meer op natuurlijk. Verder kost het vaak niet veel omdat je toch zeer specifiek die advertenties plaatst.

 

Ja zeker weten dat het advertentie van de concurrent is. Heb even geklikt en kom bij gewoon bij de concurrent uit.

 

Vind het zonde van het geld dat je kwijt bent aan kliks die je anders toch wel zou krijgen.

Link naar reactie
  • 0

eergisteren een artikel erover in twinkle

 

Google kan niet worden verweten dat partijen andermans merknamen inkopen als keyword in AdWords. Merken die daar tegen op willen treden, moeten zich wenden tot de adverteerder in kwestie. Die maakt inbreuk op het merkrecht als de consument wordt misleid

 

 

 

Wat ik me alleen afvraag is wat de rechters zouden doen als je de merknaam alleen als zoekwoord gebruikt en niet in de advertentie. Dat lijkt me niet echt misleidend want merknaam wordt niet gebruikt in de advertentie. Alleen om op te zoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.